Uudistunut S-market Kiiminki on avautunut

Uudistustyöt Kiimingin S-marketissa on saatu valmiiksi. Myymälään on tuotu S-market-konseptin raikas uusi ilme ja samalla valikoimat on päivitetty vastaamaan entistä paremmin paikallista kysyntää ja omistajien tarpeita. Kassa-alueen siirron myötä myymälän pinta-ala on laajentunut ja valikoimissa on jopa parituhatta uutta tuotetta.

– Yksistään kylmähyllyjen määrä lisääntyi meillä yli sadalla metrillä. Uudet kalusteet tuovat myös mukavasti väljyyttä ja helpottavat asiointia, marketpäällikko Ari Pyky kertoo.

S-market on myynniltään Suomen suurin ruokakauppaketju, joka on räätälöity paikallisten osuuskaupan omistajien tarpeisiin. Ostospaikkana Kiimingin S-market on helppo ja nopea - ja hintatasoltaan jatkossakin edullinen.

– Kiimingin S-marketista palautettiin Bonuksina viime vuonna 200000 euroa alueen asukkaille, ja myymäläuudistuksen myötä pystymme lisäämään paikallista hyvinvointia entisestään. Bonuksen ja laajentuneiden valikoimien lisäksi meillä asioivat hyötyvät S-marketin edullisesta hintatasosta, jonka toteamiseen vaikkapa S-mobiilin Hintavertailija on oiva työkalu, Pyky vinkkaa.

Uudistus on vaikuttanut myös myymälän energiatehokkuuteen. Kylmäkaappien asianmukaisten ovien ja led-valojen lisäksi myymälä lämpenee uusiutuvan energian voimin. S-ryhmä on Suomen suurin aurinkovoiman tuottaja ja hiilinegatiivinen vuoteen 2025 mennessä.

S-market Kiimingin avajaisia vietetään perjantaista sunnuntaihin 10.–12.12. Ohjelmassa on avajaistarjouksia ja arvontaa.

Ari Pyky, marketpäällikkö, +358 400 244 895, ari.pyky@sok.fi
Antti Siuruainen, ryhmäpäällikkö, +358 44 3135 826, antti.siuruainen@sok.fi

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Osuuskauppa Arinan kesätyöhaku 2022 on käynnissä12.1.2022 14:31:43 EET | Tiedote

Osuuskauppa Arina palkkaa kesäksi 2022 yli 1000 kesätyöntekijää. Näistä paikoista noin 400 on tarkoitettu yli 18-vuotiaille ja noin 900 14–17-vuotiaille kesä-ässille. Yli 18-vuotiaiden osalta kesätyöhaku päättyy tammikuun lopussa ja kesä-ässien haku huhtikuun lopussa. Kesätöitä on tarjolla koko Osuuskauppa Arinan toimialueella eri toimialoilla ja ketjuissa. Kesätyöntekijöiden onnistuneeseen kokemukseen panostetaan muun muassa laadukkaalla perehdytyksellä.

Arina ei toistaiseksi investoi Temmekselle22.12.2021 14:24:08 EET | Tiedote

Osuuskauppa Arina joutui lokakuussa sulkemaan Sale Temmeksen terveysturvallisuussyistä. Korvaavista palveluista käytiin avointa keskustelua Arinan omistajahallinnossa sekä kunnan ja sen kehitysyhtiön, Temmeksen kyläyhdistyksen ja temmesläisten keskuudessa. Arina esitteli avoimesti vaihtoehtoja korjauksesta uusinvestointiin tai mahdollisuuteen tutkia osallistumista laajempaan Temmeksen palvelujen kehittämishankkeeseen. Arinan hallitus päätti, ettei osuuskauppa toistaiseksi investoi Temmekselle, koska yksikään vaihtoehdoista ei tällä hetkellä mahdollista kannattavaa liiketoimintaa.

Hukkalämpö hyödyksi: S-marketista päästötöntä energiaa kaukolämpöverkkoon - Caverionin, Osuuskauppa Arinan ja Oulun Energian innovaatio tuottaa hiilineutraalia kaukolämpöä24.11.2021 13:23:34 EET | Tiedote

Kaupan lauhdelämmön hyödyntäminen on erinomainen esimerkki kaupungin energiajärjestelmän ja kiinteistöjärjestelmien yhdistämisestä. Caverionin, Osuuskauppa Arinan ja Oulun Energian yhteistyössä kehittämä innovaatio lisää kustannustehokasta hiilineutraalia kaukolämmöntuotantoa. Uudenlainen tapa hallita energiavirtoja tarjoaa konkreettisen keinon ilmastonmuutoksen hillitsemiseen. Kehitystyön verifioinnissa ovat olleet mukana myös VALOR Partners Oy ja VTT.

Valtakunnallinen ABC-lataus siirtyy mobiiliaikaan – Osuuskauppa Arinan ensimmäiset latausasemat avataan loppuvuoden 2021 aikana26.10.2021 14:16:29 EEST | Tiedote

S-ryhmän osuuskauppojen valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen alkoi keväällä 2021, ja vuoden loppuun mennessä se on jo noin 50 latausaseman laajuinen. Osuuskauppa Arinan alueen ensimmäiset ABC-latausasemat avataan loka-marraskuussa ABC Pudasjärvelle ja ABC Vaalaan. Jatkossa ABC-latauksen koko asiointi hoituu ABC-mobiililla.