Uudistuvan hotelli Tornin keittiöpäälliköksi Matias Nitovuori

Uudistuvan Solo Sokos Hotel Tornin keittöpäälliköksi on nimitetty Matias Nitovuori. Nitovuorella on pitkä kokemus Helsingin huippuravintoloiden keittiöistä, muun muassa Careliasta, Palacesta ja Lasipalatsista. Hotelli ravintoloineen avautuu alkuvuodesta 2022.

Tornin käynnissä olevan uudistuksen tavoitteena on hioa hotellin omaleimaisuus näyttävästi esille. Tornin ravintoloilla on uudistuksessa merkittävä rooli, ja ne tulevat avautuessaan tarjoamaan poikkeuksellisen kokonaisuuden Helsingin keskustassa.

Uuteen Torniin tulee mielenkiintoinen ja tasokas ravintolakattaus. Yrjönkadun ja Kalevankadun kulmaan avataan kokonaan uusi brasserie-tyyppinen ruokaravintola. Klassikkobaarit Ateljee Bar Tornin huipulla ja Suomen ensimmäinen irkkupubi O’Malley’s avataan entistä tyylikkäämpinä, ja myös cocktaileistaan tunnettu American Bar uudistuu.

Näköalapaikka Suomen ensimmäisessä pilvenpiirtäjässä

Tornin tuore keittiöpäällikkö Matias Nitovuori saa vastuulleen hotellin viiden ravintolan sekä aamiaisen keittiötoiminnot.

Tornin keittiön tuore kapellimestari inspiroituu ruoanlaitosta myös vapaa-ajalla. ”Tällä hetkellä sydämeni on vienyt jääkaapissa elelevä hapanjuuri, josta kokeilen joka viikko jotain uutta. Olen innokas kokeilemaan uusia asioita, ja haluan koko ajan kehittyä työssäni”, Matias Nitovuori kertoo.

– Haluamme, että Torni tulee olemaan kokemusten huipulla. Siksi tarvitsemme tiimiimme huippuammatilaisia. Olen varma, että Matiaksen näkemys ja ammattitaito auttavat meitä luomaan Tornin ravintoloista ainutlaatuiset.” Tornin ravintolapäällikkö Samuli Sidensnöre kertoo.

Hotelli Torni on valmistumisestaan lähtien pyrkinyt aina olemaan edelläkävijä. Vuonna 1931 avautunut Torni oli Suomen ensimmäinen pilvenpiirtäjä ja maailmanluokan hotelli. Se esitteli aikanaan muun muassa ensimmäisen amerikkalaistyylisen cocktailbaarin pyöreine baaritiskeineen, ensimmäisen kattobaarin sekä irkkupubin. Alkuvuodesta 2022 avautuva uusi Solo Sokos Hotel Torni tarjoaa huippuluokan hotelli- ja ravintolakokemuksia ja taidetta kaikille aisteille.

Satu Näsärö
Aluejohtaja
Sokotel Oy
Mobile: +358 (0)40 5379 201
email: satu.nasaro@sok.fi

Sokotel Oy:n avoimet työpaikat: https://s-ryhma.fi/tyopaikat/avoimet-tyopaikat?publishingOrganization=571

Sokotel on suomalainen hotellioperaattori ja osa S-ryhmää. Sokotel operoi pääkaupunkiseudulla, Suomen suurimmissa kaupungeissa, Virossa ja Pietarissa yhteensä 18 Sokos Hotellia ja seitsemää Radisson Blu Hotellia.

Ikoninen joensuulaishotelli Kimmel avaa uusitut tilansa juhlakauteen. Tapahtumavieraita ja staycation-matkailijoita odotellaan jo.21.9.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Original Sokos Hotel Kimmelillä on takanaan yli 40 vuotta värikästä hotellihistoriaa ja lukuisia mittavia tapahtumatoteutuksia. Tänä syksynä valmistuvan jättiuudistuksen myötä hotellista kuoriutuu Itä-Suomen johtava kokous- ja tapahtumatalo sekä elämyksellinen staycation-kohde Superior-huoneineen. Nosteessa olevan Pohjois-Karjalan matkailun sekä tapahtumien kasvavan kysynnän vuoksi hotellin valmistumista on alueella jo odotettu.

S-ryhmä kiittää rahankeräyslain muutoksesta tarjoamalla ensimmäisenä hotelliyön päästöjen kompensaatiomahdollisuuden16.9.2021 13:56:25 EEST | Tiedote

SOK:n pääjohtaja Hannu Krook kiittää hallitusta torstaina annetusta rahankeräyslain muutosesityksestä, joka antaa kuluttajille mahdollisuuden kompensoida aiheuttamansa ilmastopäästöt. S-ryhmän Sokos Hotels -ketju aikoo tarjota asiakkailleen mahdollisuuden hyvittää hotelliyönsä hiilipäästöt heti, kun lakimuutos on hyväksytty eduskunnassa ja astunut voimaan.

Todellinen menestysresepti: Fallero nousi suoraan S-ryhmän myydyimmäksi valmisruokatuotteeksi31.8.2021 08:31:11 EEST | Tiedote

Kotimainen härkäpapufalafel Fallero julistettiin Suomalainen menestysresepti 2021 -kilpailun voittajaksi viime keskiviikkona ja Falleron kaksi makuvarianttia, paahdettu punajuuri ja herne-lehtikaali tuotiin myyntiin S-ryhmän ruokakauppoihin kautta Suomen torstaina 26.8. Myynti on ollut ilmiömäistä. Kaikkien kuuden Suomalainen menestysresepti -kilpailusta tutun tuotteen yhteinen viikkomyynti on nousemassa miljoonaluokkaan jo nyt.