Uusi ABC-automaattiasema avautuu Savelaan

Osuuskauppa Keskimaa avaa ABC-automaattiaseman S-market Savelan yhteyteen Jyväskylässä. Uuden ABC-automaattiaseman virallinen avajaispäivä on 29.11.19. Avajaisia vauhdittaa S-market Savelan 10-vuotissynttäreiden osuminen samalle viikonlopulle. ABC-automaattiasema sekä S-market Savela palvelevat asiakkaita ympärivuorokautisesti.

Kuva: Kristiina Tammitie

S-market Savelan yhteyteen on pitkään toivottu tankkausmahdollisuutta.

− Jyväskylä kehittyy jatkuvasti ja haluamme olla osaltamme mukana kehittämässä eri alueiden palveluita. Uuden ABC-automaattiaseman sijoittaminen Keski-Suomen ainoan ympärivuorokauden palvelevan marketin, S-market Savelan, yhteyteen ei ole sattumaa. Tankkausmahdollisuuden myötä pystymme palvelemaan asiakkaita entistäkin kokonaisvaltaisemmin, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

ABC automaattiasemalla on myynnissä viisi polttonestelaatua sisältäen ympäristöystävällisen korkeaseosetanolin E85:den. ABC-mittarikenttä on moderni polttonesteen jakeluasema, joka täyttää tiukat ympäristövaateet.

Kaupunkirakenteessa on erityisen tärkeää toimia turvallisesti. Automaattiasema on rakennettu viimeisintä turva- ja ympäristövalvontatekniikkaa hyödyntäen. Teknisten ratkaisujen lisäksi turvallisuuteen liittyy myös jatkuva ympärivuorokautinen valvonta aseman käyttöönoton jälkeen. Asemaa valvotaan järjestelmien avulla 24h ja asiakas saa ympäri vuorokauden yhteyden aseman päivystykseen.

− Asemien elinkaari lasketaan kymmenissä vuosissa, joten olemme varautuneet rakentamisessa pitkään käyttöikään sekä muuttuviin polttoaineisiin.Esimerkiksi polttoaineputkituksissa on käytetty materiaaleja, joka kestävät nykyisiä polttoaineita vaativammatkin laadut. Myös säiliörakentamisessa on varauduttu polttoaineiden kasvaviin vaatimuksiin sekä tuotelisäyksiin, taustoittaa ABC-aseman rakentamista koordinoinut polttonestekaupan palvelupäällikkö Lauri Salo Osuuskauppa Keskimaalta.

Uuden ABC-automaattiasema avajaisia juhlitaan viikonloppuna S-market Savelan 10-vuotissynttäreiden yhteydessä.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Heikki Tervanen, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja, 010 767 3064
Osuuskauppa Keskimaa, Lauri Salo, polttonestekaupan palvelupäällikkö, 010 767 3292

Kuva: Kristiina Tammitie

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa välttää lomautukset ravintolasulun aikana – ravintoloiden henkilökunnalle tarjotaan töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista1.3.2021 15:23:01 EETTiedote

Suomen hallituksen päätöksen mukaan Suomessa toteutetaan 8.3. alkava kolmen viikon sulkutila niillä alueilla, jotka ovat koronaviruksen kiihtymis- ja leviämisvaiheessa. Sulkutilan tuomat muutokset koskevat nykytiedon mukaan myös Keskimaan ravintoloita ja liikennemyymälöitä 8.3.–28.3.2021 välisellä ajalla. Osa Keskimaan ravintoloista siirtyy take away -myyntiin ja osa ravintoloista suljetaan kokonaan. Jokaiselle noin 130 keskimaalaiselle ravintola-alan ammattilaiselle, jonka työtä sulkutila koskettaa, on tarjottu töitä Keskimaan kaupan alan toimipaikoista.

Keskimaa ottaa harppauksen ruoan verkkokaupassa – S-kaupat-palvelu käyttöön yli kymmenessä Keskimaan toimipaikassa23.2.2021 10:56:00 EETTiedote

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut viime vuoden aikana vahvassa kasvussa. Osuuskauppa Keskimaan alueella ruoan verkkokaupan verkostoa on lähdetty kehittämään voimakkaasti. Uusi S-kaupat-verkkokauppapalvelu on alkuvuoden aikana laajentunut jo kahdeksaan Keskimaan S-marketiin. Ruoan verkkokaupassa ruokaostokset voi noutaa kätevästi noutopisteestä, toimitukset suoraan kotiin onnistuu valituista toimipaikoista.

Keskimaa onnistui päivittäistavarakaupassa – matkailu- ja ravitsemiskauppa koronakriisin kärsijänä23.2.2021 10:55:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan liikevaihto laski edellisestä vuodesta, myös tulos heikkeni merkittävästi. Toimialoista päivittäistavarakaupan myynti ja tulos nousivat reilusti, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa kärsi ennennäkemättömästi koronakriisistä. Henkilökunnan työtyytyväisyys on noussut ennätyslukemiin haastavasta vuodesta huolimatta. Vuonna 2020 Investointeja jatkettiin määrätietoisesti erityisesti marketkaupan kehittämiseen.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Osuuskauppa Keskimaan myynti- ja tulosjulkistus ti 23.2.202116.2.2021 10:05:47 EETKutsu

Aika: Tiistai 23.2.2021 klo 10 – 11 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tulosinfoon tiistaina 23.2.2021 klo 10. Tulosinfossa julkistetaan Keskimaan vuoden 2020 myynti- ja tulosluvut sekä käydään läpi poikkeuksellisen vuoden keskeisimpiä tapahtumia. Tilaisuus järjestetään etänä Teams-sovelluksen kautta. Toimitusjohtaja Antti Määttä esittelee Keskimaan tuloksen, keskeisiä tekemisiä ja korona-ajan vaikutuksia eri toimialoihin. Lisäksi kerromme tulevaisuuden näkymistä. Market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen esittelee uutta ruoan verkkokauppapalvelua, joka on yksi Keskimaan merkittävimmistä kehittämishankkeista tänä vuonna. Tilaisuuden lopuksi on mahdollista esittää kysymyksiä. Ilmoittaudu tilaisuuteen 22.2. klo 12:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Voit halutessasi lähettää ilmoittautumisen yhteydessä kysymyksiä myös etukäteen. Lämpimästi tervetuloa!

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä sekä yli 500 nuorta Tutustu ja tienaa -harjoitteluun29.1.2021 08:50:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2021 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita Keskimaan myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on 16.12.2020–7.2.2021. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku on avoinna 15.3.2021 asti.