Uusi ABC-automaattiasema avautuu Savelaan

Osuuskauppa Keskimaa avaa ABC-automaattiaseman S-market Savelan yhteyteen Jyväskylässä. Uuden ABC-automaattiaseman virallinen avajaispäivä on 29.11.19. Avajaisia vauhdittaa S-market Savelan 10-vuotissynttäreiden osuminen samalle viikonlopulle. ABC-automaattiasema sekä S-market Savela palvelevat asiakkaita ympärivuorokautisesti.

Kuva: Kristiina Tammitie

S-market Savelan yhteyteen on pitkään toivottu tankkausmahdollisuutta.

− Jyväskylä kehittyy jatkuvasti ja haluamme olla osaltamme mukana kehittämässä eri alueiden palveluita. Uuden ABC-automaattiaseman sijoittaminen Keski-Suomen ainoan ympärivuorokauden palvelevan marketin, S-market Savelan, yhteyteen ei ole sattumaa. Tankkausmahdollisuuden myötä pystymme palvelemaan asiakkaita entistäkin kokonaisvaltaisemmin, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

ABC automaattiasemalla on myynnissä viisi polttonestelaatua sisältäen ympäristöystävällisen korkeaseosetanolin E85:den. ABC-mittarikenttä on moderni polttonesteen jakeluasema, joka täyttää tiukat ympäristövaateet.

Kaupunkirakenteessa on erityisen tärkeää toimia turvallisesti. Automaattiasema on rakennettu viimeisintä turva- ja ympäristövalvontatekniikkaa hyödyntäen. Teknisten ratkaisujen lisäksi turvallisuuteen liittyy myös jatkuva ympärivuorokautinen valvonta aseman käyttöönoton jälkeen. Asemaa valvotaan järjestelmien avulla 24h ja asiakas saa ympäri vuorokauden yhteyden aseman päivystykseen.

− Asemien elinkaari lasketaan kymmenissä vuosissa, joten olemme varautuneet rakentamisessa pitkään käyttöikään sekä muuttuviin polttoaineisiin.Esimerkiksi polttoaineputkituksissa on käytetty materiaaleja, joka kestävät nykyisiä polttoaineita vaativammatkin laadut. Myös säiliörakentamisessa on varauduttu polttoaineiden kasvaviin vaatimuksiin sekä tuotelisäyksiin, taustoittaa ABC-aseman rakentamista koordinoinut polttonestekaupan palvelupäällikkö Lauri Salo Osuuskauppa Keskimaalta.

Uuden ABC-automaattiasema avajaisia juhlitaan viikonloppuna S-market Savelan 10-vuotissynttäreiden yhteydessä.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Heikki Tervanen, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja, 010 767 3064
Osuuskauppa Keskimaa, Lauri Salo, polttonestekaupan palvelupäällikkö, 010 767 3292

Kuva: Kristiina Tammitie

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.