Uusi ABC-automaattiasema avautuu Savelaan

Osuuskauppa Keskimaa avaa ABC-automaattiaseman S-market Savelan yhteyteen Jyväskylässä. Uuden ABC-automaattiaseman virallinen avajaispäivä on 29.11.19. Avajaisia vauhdittaa S-market Savelan 10-vuotissynttäreiden osuminen samalle viikonlopulle. ABC-automaattiasema sekä S-market Savela palvelevat asiakkaita ympärivuorokautisesti.

Kuva: Kristiina Tammitie

S-market Savelan yhteyteen on pitkään toivottu tankkausmahdollisuutta.

− Jyväskylä kehittyy jatkuvasti ja haluamme olla osaltamme mukana kehittämässä eri alueiden palveluita. Uuden ABC-automaattiaseman sijoittaminen Keski-Suomen ainoan ympärivuorokauden palvelevan marketin, S-market Savelan, yhteyteen ei ole sattumaa. Tankkausmahdollisuuden myötä pystymme palvelemaan asiakkaita entistäkin kokonaisvaltaisemmin, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

ABC automaattiasemalla on myynnissä viisi polttonestelaatua sisältäen ympäristöystävällisen korkeaseosetanolin E85:den. ABC-mittarikenttä on moderni polttonesteen jakeluasema, joka täyttää tiukat ympäristövaateet.

Kaupunkirakenteessa on erityisen tärkeää toimia turvallisesti. Automaattiasema on rakennettu viimeisintä turva- ja ympäristövalvontatekniikkaa hyödyntäen. Teknisten ratkaisujen lisäksi turvallisuuteen liittyy myös jatkuva ympärivuorokautinen valvonta aseman käyttöönoton jälkeen. Asemaa valvotaan järjestelmien avulla 24h ja asiakas saa ympäri vuorokauden yhteyden aseman päivystykseen.

− Asemien elinkaari lasketaan kymmenissä vuosissa, joten olemme varautuneet rakentamisessa pitkään käyttöikään sekä muuttuviin polttoaineisiin.Esimerkiksi polttoaineputkituksissa on käytetty materiaaleja, joka kestävät nykyisiä polttoaineita vaativammatkin laadut. Myös säiliörakentamisessa on varauduttu polttoaineiden kasvaviin vaatimuksiin sekä tuotelisäyksiin, taustoittaa ABC-aseman rakentamista koordinoinut polttonestekaupan palvelupäällikkö Lauri Salo Osuuskauppa Keskimaalta.

Uuden ABC-automaattiasema avajaisia juhlitaan viikonloppuna S-market Savelan 10-vuotissynttäreiden yhteydessä.

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Heikki Tervanen, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja, 010 767 3064
Osuuskauppa Keskimaa, Lauri Salo, polttonestekaupan palvelupäällikkö, 010 767 3292

Kuva: Kristiina Tammitie

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan ravintolat ja ABC-liikennemyymälät avautuvat asiakkaille – turvalliseen asiointiin on kiinnitetty erityistä huomiota29.5.2020 10:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa 1.6.2020 osan ravintoloistaan sekä kaikkien ABC-liikenneasemien ravintolapalvelut kesäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tehostetut turvallisuustoimet näkyvät järjestelyissä ja palveluissa. Asiakaspalvelussa henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, pöytien sijoittelussa on huomioitu turvavälit ja toimintavoissa on paljon hiottuja yksityiskohtia turvallisen ja hygieenisen asioinnin varmistamiseksi. Myös asiakkaita opastetaan turvalliseen asiointiin.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.

Kodin Terran aukioloaikoja laajennetaan ja puutarhan pop up -myymälät saapuvat marketien pihoihin30.4.2020 10:50:00 EESTTiedote

Kevään saapuminen on saanut pihan ja parvekkeen laittajat liikenteeseen koronasta huolimatta. Kauppa on vilkastunut selvästi Jyväskylän Kodin Terrassa, jossa aukioloaikoja laajennetaan 4.5.2020 alkaen. Kodin Terran puutarhamyymälän lisäksi myös Prismojen Kesäpihat on avattu. Tänä keväänä osa Keskimaan S-marketeista, Saleista ja ABC-liikennemyymälöistä ovat saaneet piha-alueilleen uuden puutarha pop up -myymälän.