Uusi business podcastien ja -sisältöjen palvelu Podit® tulee markkinoille

Poditin tavoitteena on kasvaa Suomessa merkittäväksi business -kohderyhmän audiomediaksi. Palvelu tähtää kansainvälisille markkinoille.

Podit® kerää tieto- ja työelämään sekä itsensä kehittämiseen liittyvät asiasisällöt kuunneltavaksi yhteen applikaatioon. Palvelun kohderyhmänä on päättäjät, toimihenkilöt sekä teknologiaan ja työelämään liittyvistä aihealueista kiinnostuneet kuuntelijat. Palvelu on kuukausimaksullinen.

Poditiin on kerätty kymmeniä tuhansia talouteen, teknologiaan, johtamiseen ja ylipäätään itsensä kehittämiseen liittyviä äänisisältöjä sekä podcastien että kirjojen muodossa. Sisällöt on kategorisoitu yli kolmeenkymmeneen eri aihealueeseen. Podit® on panostanut merkittävästi myös yksinoikeudella tuotettuun sisältöön ja palvelusta löytyy tässä vaiheessa kahdeksan Podit Originals podcast sarjaa. Podit Originals (Liite 1) sarjoissa kuullaan toimialan tunnettuja henkilöitä sekä heidän vieraitaan liike-elämän huipulta.

Äänikirjasopimukset Poditilla on kaikkien merkittävien kustantajien kanssa mukaan lukien Gummerus, Kauppakamari, Otava, SagaEgmont ja WSOY.

”On ollut hienoa huomata, kuinka kustantajat sekä ammattilaiset ovat ottaneet palvelumme vastaan. Olemme iloisia siitä, että kiireinen toimihenkilökohderyhmä sekä kustannustoimiala on toivottanut tervetulleeksi palvelun, missä asiasisällöt on koottu yhden applikaation alle. Aiomme jatkossakin satsata business -audio sisältöihin” yhtiötä luotsaava Juho Jokinen kertoo.

”Me keskitymme tieto- ja asiasisältöihin niin kirjoissa kuin podeissa. Dekkareita tai chick lit -podcast sisältöjä meiltä ei tule löytymään. Kategorisoimme asiasisällöt ja rikastamme dataa jatkokehitystä varten. Meille on ensisijaisen tärkeää luoda sellainen palvelu, mikä rikastaa asiakaskokemusta ja Netflixin tavoin tuo datalähtöisesti business kohderyhmää kiinnostavan sisällön tarjolle. Podcast sisältömme tehdään audio edellä sekä sen datan perusteella, mitä palvelun käytöstä saamme ”, Podit Oy:n johtaja Juho Jokinen kommentoi.

“Vaikkakin suuret yhtiöt ja brändit usein yhdistävät itsensä tunnettuihin podcasteihin, niin sponsorointi ja mainostulot ovat lähes ainoa tapa, jolla sisällöntuottajat saavat palkkaa työstään, jos sitäkään. Meidän missiomme on auttaa podcastaajia ansaitsemaan sisällöntuotannosta rahaa ja sitä kautta ammattimaistaa podcastien tuotantoa. Olemme ensimmäinen palvelu, joka tulee jakamaan käyttäjätuloa business-podcastaajien kanssa. Teemme podcast sisällöntuottajille sen, mitä Spotify lupasi tehdä muusikoille”, Juho Jokinen kertoo.

Juho Jokinen
050–350 5964