Uusi Hilti Nuron -akkujärjestelmä tehostaa rakennustyömaiden hallintaa

Rakennusteollisuuden työkalu- ja ohjelmistoratkaisuvalmistaja Hilti on lanseerannut täysin uuden Nuron-akkujärjestelmän, joka kattaa yli 70 työkalua. Saumattoman tiedonsiirron ansiosta 22 voltin Nuron-akkutekniikka toimii edelläkävijänä rakennusalan digitalisaatiolle ja tuottavuuden kasvattamiselle, tarjoten ratkaisuja rakennusalan moniin haasteisiin.

Lokakuussa 2022 Suomen markkinalle saapuva Nuron on yli 70 työkalun työkaluekosysteemi, jonka kaikki työkalut toimivat samalla 22 voltin akulla. Hilti Nuron ei ole mikä tahansa työkalu- tai akkujärjestelmä. Sen tarkoituksena on tehostaa rakennusprojektien kokonaisvaltaista hallintaa suorituskykyä, tuottavuutta, tiedonsiirtoa ja turvallisuutta edistävien uusien ominaisuuksien avulla.

"Olemme innoissamme voidessamme tuoda Nuron-järjestelmän asiakkaillemme Suomessa. Asiakaspalautteen perusteella tiedämme, että järjestelmä helpottaa asiakkaidemme työtä monin tavoin. Nuron tarjoaa ratkaisun moneen haasteeseen rakennustyömailla. Se muun muassa lisää työmaiden tuottavuutta, edistää rakennustyömaiden dataohjautuvuutta ja parantaa turvallisuutta", kertoo Hilti Suomen toimitusjohtaja Jyrki Martikainen.

Nuronin avulla rakennusprojekteja hallitaan datavetoisesti

Kansainvälisen rakennusalan kyselyn mukaan vain 25 % rakennusalan johtajista uskoo, että alalla pystytään toimittamaan projektit ajallaan ja budjetissa pysyen. Haasteet liittyvät muun muassa alan alhaiseen tuottavuustasoon sekä siihen, että rakennusala on jäänyt jälkeen digitalisaatiossa.1

”Nuron perustuu vuosien kehitystyöhön sekä toimialan syvään ymmärtämiseen. Yksi tärkeimmistä näkökohdista uuden järjestelmän kehittämisessä oli asiakkaiden arjen työolot, mukaan lukien haasteet, joita he työssään kohtaavat”, Martikainen kertoo.

Nuron-työkalut ovat yhdistettävissä pilveen, mikä edistää huomattavasti työmaiden siirtymistä dataohjattuun hallintaan. Hilti ON!Track -kalustonhallintajärjestelmä seuraa datan avulla kaluston suorituskykyä ja tuottavuutta sekä työkalujen sijaintia. Asiakkaan tarpeisiin räätälöidyn ja valmiiksi analysoidun tiedon avulla työkalujen, laitteiden, kalustokustannusten ja materiaalien hallinta on helpompaa kuin koskaan.

Nuron-akkujärjestelmä vähentää riippuvuutta useista erilaisista latureista ja verkkovirrasta ja tekee työkalujen käytöstä ja hallinnasta helpompaa. Lisäksi Nuron-järjestelmän teho on jopa suurempi kuin johdollisella tai polttomoottorikäyttöisellä työkalulla. 22 voltin järjestelmän korkean suorituskyvyn ansiosta Nuron-työkaluja voidaan käyttää myös raskaisiin sovelluksiin, joihin on aikaisemmin tarvittu johdollinen, polttomoottoritoiminen tai korkeajännitteisempi akkutyökalu.

Työkalujen turvallisuuden parantaminen on yksi Nuronin keskeisimmistä arvolupauksista. Työkalut on suunniteltu kevyemmiksi, ergonomisemmiksi ja kestävämmiksi esimerkiksi iskunkestävien puskureiden avulla. Muita turvallisuutta ja mukavuutta lisääviä ominaisuuksia ovat esimerkiksi Hiltin pölynpoistojärjestelmä (DRS), aktiivinen väännönrajoitin (ATC) sekä aktiivinen tärinänvaimennus (AVR), jotka kuuluvat useimpien Nuron-työkalujen ominaisuuksiin.

"Rakennusprojektien suurimmat haasteet liittyvät aikatauluun, turvallisuuteen ja budjetissa pysymiseen. Haluamme tarjota rakennusalan ammattilaisille parhaat saatavilla olevat työkalut ja ratkaisut, jotta he voivat rakentaa yhteiskunnan tulevaa infrastruktuuria ja tehdä sen turvallisella ja tehokkaalla tavalla", Martikainen toteaa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Nuron - Kompromissien aika on ohi

Lisätietoja:

Sofia Leinonen, King Street PR
puh. 0404195993
sofia.leinonen@kingstreetpr.fi

Jyrki Martikainen, Hilti Suomen toimitusjohtaja
jyrki.martikainen@hilti.com

Tietoa Hilti-konsernista

Hilti-konserni tuottaa rakennus- ja energiatoimialoille globaalisti teknisesti johtavia tuotteita, järjestelmiä, ohjelmistoja ja palveluita. Yrityksen noin 31 000 työntekijää yli 120 maassa takaavat suorat asiakaskontaktit, laadun ja innovaatioita. Vuonna 2021 konsernin liikevaihto oli lähes 6 miljardia Sveitsin frangia (CHF). Konsernin pääkonttori on sijainnut Schaanissa, Liechtensteinissä yrityksen perustamisvuodesta 1941 asti. Perheomisteisen yrityksen omistaa Martin Hilti Family Trust. Hilti-konsernin strategia perustuu välittävään ja tulosorientoituneeseen kulttuuriin sekä tavoitteeseen luoda innostuneita asiakkaita ja rakentaa parempaa tulevaisuutta.