Uusi Hurriganes-kirja kokoaa tarinat suosittujen levyjen ja albumien takaa

Levymyynnissä mitattuna Hurriganes oli 1970- ja 1980-luvuilla yksi Suomen menestyneimpiä rocknimiä. Tänään ilmestyvä Vesa Kontiaisen tietokirja Hurriganes – Albumit 1973–1988 antaa elävän kuvan siitä, miten yhtyeen ja sen soittajien levyt syntyivät ja millaisen vastaanoton ne saivat. Laajaan haastattelumateriaaliin perustuva kirja on tuhti tietopaketti kaikille Hurriganes-faneille.

Kirjan kansikuva

Monta kirjaa suomirockin historiasta kirjoittaneen Vesa Kontiaisen uutuusteos kertoo bändin albumeista vuosilta 1973–1988 sekä yhtyeen soittajien soololevyistä eli mukana ovat myös tuona aikana äänitetyt Remu Aaltosen, Cisse Häkkisen, Albert Järvisen, Ile Kallion, ja Janne Louhivuoren levyt. Bonuksena on kaksi livelevyä, vuonna 1996 julkaistu Live In Stockholm 1977 sekä vuonna 2011 julkaistu Live in Hamina 1973. Jokaisen albumin kohdalla kerrotaan studiotyöskentelystä, biiseistä, levyn vastaanotosta ja listasijoituksista.

Hurriganes – Albumit 1973–1988 tarjoaa mielenkiintoista ja osin ennen julkaisematonta haastattelumateriaalia. Kirjassa ääneen pääsevät monet levynteossa mukana olleet soittajat, kuten Ile Kallio, Janne Louhivuori, Jukka Gustavson, Måns Groundstroem, Seppo Valjakka, Esa Kotilainen, Matti Everhall ja Jan Holm.

Juvalainen Vesa Kontiainen on rockin pitkän linjan monitoimimies: tietokirjailija, toimittaja, juontaja, luennoitsija, konsultti, keikkamyyjä, festaripromoottori, kiertuemanageri ja musiikkivisailujen järjestäjä. Sitä mitä hän ei suomalaisesta rockmusiikista tiedä, ei tarvitsekaan tietää. Bazar on julkaissut aiemmin hänen teoksensa Juva Rock City, Popeda – Nelkytä vuotta ja Mika Sundqvist – Suomirockin sekatyömies.

Kirjan kansikuva
Vesa Kontiainen (kuva: Tiina Bolz)

www.bazarkustannus.fi

Bazarin kevään 2021 kirjakatalogi on ilmestynyt27.10.2020 09:26:26 EETTiedote

Bazar Kustannus Oy:n ensi kevään uutuuskirjat tarjoavat runsaan kattauksen kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjallisuutta. Keväällä menestyskirjailija Lucinda Rileyltä ilmestyy kaksi uutta romaania ja dekkareiden ystävät pääsevät tutustumaan Saksan menestyneimmän jännityskirjailijan Sebastian Fitzekin piinaaviin trillereihin. Kotimaisiin kaunokirjoihin kuuluvat muun muassa uudet dekkarit Christian Rönnbackalta, Kale Puontilta ja Tomas Gadsilta sekä Pirkko Soinisen romaani arkkitehti Wivi Lönnista. Kevään tietokirjat antavat näkökulmia ajankohtaisiin teemoihin, kuten siihen, miten päästä masennuslääkkeistä eroon, kuinka vastata rasistisiin väitteisiin ja millaisia vaikutuksia ilmastonmuutoksella tulee olemaan Suomen luontoon.

Yuval Noah Hararin maailmanlaajuinen menestysteos Sapiens ilmestyy nyt sarjakuvana7.10.2020 08:25:24 EESTTiedote

Historioitsija Yuval Noah Hararin ihmiskunnan vaiheita luotaava tietokirja Sapiens – Ihmisen lyhyt historia on ollut arvostelu- ja myyntimenestys ympäri maailmaa. Nyt kirjan ensimmäinen osa Kognitiivinen vallankumous on saanut sarjakuvan muodon kirjassa Sapiens – Ihmiskunnan synty, jonka ovat käsikirjoittaneet Harari ja belgialainen David Vandermeulen sekä piirtänyt tunnettu ranskalaispiirtäjä Daniel Casanave.