Uusi irlantilaisen musiikin festivaali lunasti paikkansa tasokkaalla ohjelmalla ja lämminhenkisellä tunnelmalla

Uusi irlantilaisen musiikin festivaali kokosi Kangasalle kaikkiaan noin 1 500 vierasta. Festivaali tavoitti tapahtumiinsa ja työpajoihinsa niin lapsia, nuoria kuin aikuisia.

Kangasala Irish Festival 2018 huipentui Eala & Friends -konserttiin, jossa suomalaiset ja irlantilaiset muusikot yhdistivät voimansa.

Kangasalla järjestettiin vapun alla 26.–28.4.2018 uusi irlantilaisen musiikin festivaali: Kangasala Irish Festival – The Spring Gathering. Festivaalin ohjelmassa oli konsertteja, irlantilaisen musiikin ja tanssin työpajoja sekä jameja, joissa soittajat kokoontuvat yhteen musisoimaan rennossa ilmapiirissä.

Yleisön antama palaute on ollut positiivista, ja yleisö on esittänyt toiveita festivaalin jatkuvuudesta. Festivaalista on tarkoitus tehdä vuosittainen tapahtuma Kangasalla.

Festivaalin irlantilaiset esiintyjät antoivat kiitosta hyvin organisoidusta tapahtumasta. Yleisö oli heidän mukaansa avointa ja vastaanottavaa.

Päätöskonsertin kunniavieraaksi saapunut Irlannin Suomen-suurlähettiläs Maeve Collins oli otettu konsertin tasokkaasta ohjelmasta ja festivaalin mukavasta tunnelmasta.

Festivaalin järjesti Irish Music Society of Tampere ry yhteistyössä Kangasala-talon kanssa. Ensi vuonna festivaali järjestetään huhtikuussa.

Lisätietoja:

Irish Music Society of Tampere ry