Uusi irlantilaisen musiikin festivaali lunasti paikkansa tasokkaalla ohjelmalla ja lämminhenkisellä tunnelmalla

Uusi irlantilaisen musiikin festivaali kokosi Kangasalle kaikkiaan noin 1 500 vierasta. Festivaali tavoitti tapahtumiinsa ja työpajoihinsa niin lapsia, nuoria kuin aikuisia.

Kangasala Irish Festival 2018 huipentui Eala & Friends -konserttiin, jossa suomalaiset ja irlantilaiset muusikot yhdistivät voimansa.

Kangasalla järjestettiin vapun alla 26.–28.4.2018 uusi irlantilaisen musiikin festivaali: Kangasala Irish Festival – The Spring Gathering. Festivaalin ohjelmassa oli konsertteja, irlantilaisen musiikin ja tanssin työpajoja sekä jameja, joissa soittajat kokoontuvat yhteen musisoimaan rennossa ilmapiirissä.

Yleisön antama palaute on ollut positiivista, ja yleisö on esittänyt toiveita festivaalin jatkuvuudesta. Festivaalista on tarkoitus tehdä vuosittainen tapahtuma Kangasalla.

Festivaalin irlantilaiset esiintyjät antoivat kiitosta hyvin organisoidusta tapahtumasta. Yleisö oli heidän mukaansa avointa ja vastaanottavaa.

Päätöskonsertin kunniavieraaksi saapunut Irlannin Suomen-suurlähettiläs Maeve Collins oli otettu konsertin tasokkaasta ohjelmasta ja festivaalin mukavasta tunnelmasta.

Festivaalin järjesti Irish Music Society of Tampere ry yhteistyössä Kangasala-talon kanssa. Ensi vuonna festivaali järjestetään huhtikuussa.

Lisätietoja:

Irish Music Society of Tampere ry
yhdistyksen sihteeri ja festivaalin koordinaattori Tuuli Rantala 040 642 7789
festivaalin taiteellinen johtaja Maija Koskenalusta 050 595 7271
irishtampere@gmail.com

Timo Kotilainen
toimitusjohtaja, Kangasala-talo Oy
timo.kotilainen@kangasala-talo.fi

Pirkanmaan musiikkiopiston festariviikko vie tunnelmasta toiseen11.4.2018 08:13Tiedote

Kangasala-talon festivaalikevät alkaa PMO-festarilla ensi viikolla. Pirkanmaan musiikkiopisto esittäytyy viidessä erilaisessa mukaansatempaavassa konsertissa Kangasala-talossa ma−pe 16.–20.4.2018. Alkuviikon konserteissa kuullaan kokoonpanojen toukokuisen Hollannin esiintymismatkan ohjelmistoa ja loppuviikosta svengataan big bandien tahtiin sekä kuullaan Claude Bebussyn pianomusiikkia. Kaikki konsertit alkavat klo 18:30.

Kangasala-salin syksyn ohjelmistossa uusia säveliä ja tuttuja kasvoja6.3.2018 11:11Tiedote

Kangasala-talon syksyn ohjelmistossa nähdään useita tuttuja yleisön suosikkeja, kuten Anssi Tikanmäen Orkesteri, pianistitähti Iiro Rantala sekä Heikki Silvennoinen ja Pave Maijanen. Klassisen musiikin sarjassa kuullaan Suomalaisen Barokkiorkesterin vierailu. Tämän päivän jazzia saliin tuovat Joonas Haavisto Trio ja kitaravirtuoosi Teemu Viinikainen. Laulaja-lauluntekijä Samae Koskinen esiintyy harvinaisessa konsertissa jousikvartetin säestyksellä. Juurevaan tunnelmaan päästään blueslegenda Eero Raittisen ja Knucklebone Blues Bandin kanssa. Lisää tapahtumia julkaistaan kevään aikana.