Uusi Ísey Skyr Bar -ravintolaketju vastaa suomalaisten toiveisiin

Ravintola-alan toimija Restel ja islantilainen Ísey Skyr Bar avaavat Suomen ensimmäisen Ísey Skyr Barin kauppakeskus AINOAan 24.10.2019. Uudet ketjun tuomista Suomeen tukivat kuluttajatutkimuksen tulokset, joista selvisi, että suomalaiset ostavat yhä enemmän mukaan otettavia tuotteita pitkin päivää ja kaipaavat terveellistä ja maistuvaa pikaruokaa.
Bowl on Ísey Skyr Barin päätuote, josta ennustetaan ravintolan suosituinta tuotetta.

Ravintola-alan toimija Restel jatkaa tutulla ja hyväksi havaitsemallaan linjalla tuomalla Suomeen uuden ravintolabrändin ulkomailta. Ísey Skyr Bar on islantilainen konsepti, jonka tuotteet pohjautuvat perinteisellä valmistustavalla tehtyyn proteiinipitoiseen Ísey Skyr -rahkaan, joka saa makua tuoreista hedelmistä, marjoista ja vihanneksista.

Uuden brändin lanseeraamista edelsi selvitystyö Ísey Skyr Barin potentiaalisesta suosiosta suomalaisten keskuudessa. Restelin teettämässä kuluttajatutkimuksessa (Kuulas Helsinki, 2019) nousi esiin suomalaisten halu ostaa ja kuluttaa terveellisiä, maistuvia ja helposti mukaan otettavia tuotteita. Nämä ominaisuudet istuvat Ísey Skyr Barille, mutta yksi ominaisuus oli erityisen ratkaiseva: koko ketjun potentiaalin määrittää suomalaisten suhtautuminen tuotteiden pohjana käytettävään Ísey Skyr -rahkaan. Tutkimukseen osallistuneista 97 % olikin kuullut Ísey Skyr -tuotteista ja lähes 80 % piti mielikuvaa tuotteista positiivisena tai neutraalina, mikä puolsi ketjun tuomista Suomeen.

”Kuluttajatutkimus tarjosi meille arvokasta tietoa suomalaisten suhtautumisesta Ísey Skyr -tuotteeseen ja ihmisten ostokäyttäytymiseen. Meille selvisi esimerkiksi, että jopa 30 % tutkimukseen osallistuneista suomalaisista ostaa viikoittain tai useita kertoja viikossa mukaan otettavia tuotteita kahviloista tai vastaavista paikoista. Noin 50 % vastaajista tekee samaa kuukausittain”, kertoo Ísey Skyr Barin Suomen Brand Manager Alina Niemi.

Uuden ketjun tuominen Suomeen on ollut pitkä prosessi eikä vastoinkäymisiltäkään olla vältytty.

”Liiketilojen etsiminen ja vuokrasopimusten tekeminen voi olla pitkä prosessi ja joskus suunnitelmat kaatuvat ihan viime metreillä. Onneksi AINOAn liiketilan kanssa kaikki sujui hienosti ja pääsemme viimein avaamaan ensimmäisen Ísey Skyr Barin”, iloitsee Ísey Skyr Barin Suomen ketjujohtaja Sarita Lehtinen.

Suomen ensimmäinen Ísey Skyr Bar aukeaa kauppakeskus AINOAan Espoon Tapiolaan torstaina 24.10.2019. Liikepaikkana AINOA M-taso on oiva, sillä metron ja AINOAn kauppakeskuksen laajennuksen myötä asiakasivirtojen ennustetaan kasvavan entisestään.

”Tavoitteenamme on avata vielä toinen Ísey Skyr Bar loppuvuoden 2019 aikana Helsingin ydinkeskustaan. Nimiä ei ole vielä papereissa, joten emme voi valitettavasti vielä paljastaa tarkkaa ajankohtaa tai sijaintia”, paljastaa Lehtinen.

Sarita Lehtinen, ketjujohtaja Ísey Skyr Bar Suomi, +358 40 527 6899, sarita.lehtinen@restel.fi
Alina Niemi, Brand Manager Ísey Skyr Bar Suomi, +358 40 127 8899, alina.niemi@restel.fi

Raikkaat ja herkulliset mehut kuuluvat Ísey Skyr Barin valikoimaan.
Booztit eli smoothiet valmistetaan Ísey Skyr -rahkasta sekä tuoreista hedelmistä, marjoista ja vihanneksista.

ÍSEY SKYR BAR
Ísey Skyr Bar on islantilainen ketju, jossa tarjoillaan herkullisia ja terveellisiä boozteja (smoothieta), bowleja (rahkakulhoja), mehuja ja mehushotteja. Ísey Skyr Barin tuotteet pohjautuvat aitoon islantilaiseen skyr-rahkaan, jota tuotetaan ainoana maailmassa alkuperäisen islantilaisen perinnereseptin mukaan. Ísey Skyr sopii kiireiseenkin päivään, sillä tuotteita on helppo ottaa mukaan ja nauttia matkalla kohti seuraavaa seikkailua.

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu lähes 200 ravintolaa, työllistäen noin 3 000 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Ísey Skyr Bar-, Rax Pizzabuffet-, HelmiSimpukka-, O'Learys-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.