Uusi, monipuolinen S-market Turenki vastaa paikallisiin odotuksiin

Uusi S-market Turenki avaa ovensa torstaina 27. huhtikuuta. Uuden konseptin mukainen myymälä on laadukas, energiatehokas sekä asiakkaiden tarpeet huomioiva. Uuden myymälän myötä asiakkaille on luvassa runsaasti uutta; mm. moninkertaisesti entistä laajempi, monipuolinen Ruokatori, myymälän sisällä sijaitseva kahvipiste sekä ruoan verkkokaupan noutopiste.
Uusi S-market Turenki
Uusi S-market on reilusti edeltäjäänsä suurempi. Myymälän tuplaantunut pinta-ala näkyy esimerkiksi laajentuneina valikoimina ja leveämpinä käytävinä. Uusi myymälä ja sen valikoima vastaavatkin entistä paremmin paikallisiin asiakastarpeisiin.

– Turengissa on nyt entistä laajempi hedelmä- ja vihannesosasto mehukoneineen sekä kaksinkertaistuneet Ruokatorin myyntitilat. Myös juomavalikoima on laajempi entiseen verrattuna. Ruokatorin tarjontaa täydentää yhteistyökumppani Hot-Sushin sushit ja wokit sekä runsas kattaus paikallista valikoimaa, kuten suuremmat valikoimat lähileipomotuotteita. Myymälästä löytyy nyt myös Huhtamarkkinoinnin paikalliset erikoisjuustot. Valikoimissa on huomioitu myös erikoisruokavaliot - esim. gluteenittomia tuotteita on entistä enemmän, esittelee S-market Turengin marketpäällikkö Matias Laitinen.

Asiointia uudessa S-market Turengissa sujuvoittavat myös ruoan verkkokaupan noutopiste sekä itsepalvelukassat. Kaupan sisällä sijaitseva kahvipiste mahdollistaa ostosten lomassa kahvittelun paistopisteen leivonnaisten kera.

– Kiitän asiakkaitamme kärsivällisyydestä siirtymäaikana uudesta myymälästä vanhaan myymälään sekä henkilökuntaamme kovasta rutistuksesta ja hyvästä tiimityöstä! ryhmäpäällikkö Mervi Jalonen toteaa.

­– Uudella myymälällä on ollut myös positiivinen paikallinen työllistämisvaikutus, sillä uuteen S-markettiin palkattiin kymmenkunta uutta työntekijää. Tämän lisäksi myymälään on rekrytoitu juuri myös kesätyötekijöitä, jatkaa Jalonen. Uuden S-market liikekeskuksen rakentaminen on työllistänyt paljon myös paikallisia ja alueellisia toimijoita.

Asioinnin helppoutta lisäävät myös saman katon alta löytyvät oheispalvelut. S-market -liikekeskuksessa sijaitsevat Janakkalan OsuuspankkiOP Koti Etelä-Häme Oy LKVJanakkalan 1. Turengin ApteekkiKotipizza sekä Alkon myymälä. Parkkipaikojen määrä tuplaantuu loppukesän aikana vanhan S-marketin tilalle valmistuvan uuden parkkipaikan myötä. Tällöin saadaan käyttöön myös myymälän uusi pääsisäänkäynti.

Asiakasomistajat saavat S-Etukortilla ostoistaan S-market Turengista lisäksi jopa 5 % Bonuksen.

Energiatehokkuutta, kierrätystä ja aurinkopaneeleita

-Vanhan kiinteistön purkutyöt alkavat toukokuun alkupuolella. Purettavan S-marketin käyttökelpoiset laitteet ja kalusteet kierrätetään ja hyödynnetään muissa Hämeenmaan myymälöissä, kertoo Hämeenmaan kiinteistöjohtaja Ari Järvinen.

– Suunnittelun lähtökohtana on ollut energiatehokkuus, kuten ovelliset kylmäkalusteet, led-valaistus sekä katolle kesällä 2023 asennettavat aurinkopaneelit. Kylmälaitosten tuottama lauhdelämpö käytetään kiinteistön lämmittämiseen, millä on huomattava energiavaikutus, Järvinen kertoo.

S-market Turenki avaa ovensa 27.4. klo 10.00. Avajaispuheita pitämässä ovat Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto, Janakkalan kunnanjohtaja Reijo Siltala ja OP Janakkalan toimitusjohtaja Mikko Suutari. Elävästä musiikista vastaa Veli-Matti Friman. S-marketissa on lisäksi luvassa tuote-esittelyjä. Lauantaina 29.4. mm. Hämeenmaan Sini-Nalle, Misse-kissa ja kasvomaalaus ilahduttavat lapsia klo 10.00-15.00.

Lisätietoja:
Osuuskauppa Hämeenmaa, ryhmäpäällikkö Mervi Jalonen, 050 388 4235
Hämeenmaan kiinteistöt Oy, kiinteistöjohtaja Ari Järvinen, 050 588 6318

Uusi S-market Turenki

Hämeenmaa – 170 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 3300 työntekijää. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 170 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.