Uusi puoluevaltuusto ja sen varapuheenjohtajat on valittu

SDP:n 46. puoluekokous on valinnut puoluevaltuuston jäsenet ja varapuheenjohtajat kaudelle 2020-2023. Eilen 23.8. puoluevaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Sirpa Paatero.

Puoluevaltuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtajat:

Sirpa Paatero, puheenjohtaja
Miika Tiainen
, 1. varapuheenjohtaja
Joni Kumlander, 2. varapuheenjohtaja

Puoluevaltuusto:

Helsingin piirin varsinaiset jäsenet ovat Veera Alahuhta, Anita Hellman, Juha Jaatinen, Otto Köngäs ja Kaarin Taipale. Varajäsenet ovat Juhani Nokela, Katri Nokela, Olavi Jauhiainen, Arzu Caydam-Lehtonen ja Eero Kiuru.

Uudenmaan piirin varsinaiset jäsenet ovat Susanna Bruun, Jussi Särkelä, Maria Outinen, Jussi Kukkola, Kaisa Niskanen, Kimmo Koivunen, Arja Isotalo ja Eemeli Peltonen. Varajäsenet ovat Taina Lackman, Ari Paukku, Tarmo Ojala, Jarno Hautamäki, Tarja Eklund, Anu Rajajärvi, Helena Tommola ja Harri Virtanen.

Varsinais-Suomen piirin varsinaiset jäsenet ovat Minna Holtlund, Kirsi-Maria Jokinen, Miia Kelsey, Timo Tamminen ja Miika Tiainen. Varajäsenet ovat Annika Ollila, Viivu Seila, Jere Järvinen, Pertti Pokki ja Riitta Lehtinen.

Satakunnan piirin varsinaiset jäsenet ovat Mirva Heino, Tuomas Koivisto, Rainer Lehti ja Anne Paavilainen. Varajäsenet ovat Johanna Mattila, Voitto Raita-Aho, Neea Kähkönen ja Harri Kivenmaa.

Hämeen piirin varsinaiset jäsenet ovat Kari Hyytiä, Iisakki Kiemunki, Kaisu Kotirinta, Kaisa Lepola ja Heikki Moilanen. Varajäsenet ovat Maria Mäkynen, Heimo Riutta, Pirjo Sandelius, Jouni Mäkelä ja Anne Laatikainen.

Pirkanmaan piirin varsinaiset jäsenet ovat Aila Dündar-Järvinen, Joni Kumlander, Jyrki Koskinen, Jaana Männikkö, Keijo Kaleva ja Päivi Stenman. Varajäsenet ovat Jenni Jokinen, Jonne Nurmi, Johanna Santaniemi, Ari Wigelius, Marika Ala-Herttuala ja Juha-Pekka Mattila.

Kaakkois-Suomen piirin varsinaiset jäsenet ovat Onni Espo, Olli-Pekka Kristiansson, Ilkka Nokelainen, Nina Peltonen, Niina Ristolainen, Satu Taavitsainen, Johanna Thomander-Tiainen ja Sami Virtanen. Varajäsenet ovat Heikki Martikainen, Jenna Vertanen, Sari Melkko, Kari Huovila, Kari Ojala, Tiina Montonen, Kari Virinsalo ja Raine Lehkonen.

Savo-Karjalan piirin varsinaiset jäsenet ovat Pia Hedman, Tarja Kärkkäinen, Joakim Kärkäs, Jouni Martiskin ja Neeta Röppänen. Varajäsenet ovat Sanna Kauppinen, Marja Kauppinen, Olavi Ruotsalainen, Virve Mikkonen ja Rasmus Keinänen.

Keski-Suomen piirin varsinaiset jäsenet ovat Jarno Kemiläinen, Siiri Muhonen, Ulla Patronen ja Seppo Ruotsalainen. Varajäsenet ovat Sanna Siekkinen, Jussi Maasola, Sami Tuominen ja Leena Kalmari.

Pohjanmaan piirin varsinaiset jäsenet ovat Harri Jokiranta, Sini Karjalainen ja Kari Kivinummi. Varajäsenet ovat Emma Haapasaari, Ulla Pihlajamäki ja Vesa Suvanto.

Oulun piirin varsinaiset jäsenet ovat Inka Hokkanen, Jari Nahkanen ja Miina-Anniina Heiskanen. Varajäsenet ovat Markku Oikarinen, Sanna Laine ja Pirjo Sirviö.

Lapin piirin varsinaiset jäsenet ovat Anni Koivisto ja Pekka Tiitinen. Varajäsenet ovat Markku Harju ja Satu Honkonen

FSD:n varsinaiset jäsenet ovat Anna Caldén ja Karita Pihlström. Varajäsenet ovat Karita Blom ja Ulf Heimberg.

SDP:n varapuheenjohtaja, kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Skinnari: Viennin tila vaatii toimia26.8.2020 18:17:33 EESTTiedote

SDP:n varapuheenjohtaja, ministeri Ville Skinnarin mukaan UPM:n uutinen Jämsän Kaipolan paperitehtaan sulkemisesta on vakava. Skinnarin mukaan on erittäin tärkeää aloittaa välittömästi toimet uusien työmahdollisuuksien kartoittamiseksi ja palveluiden tarjoamiseksi töitään menettäville henkilöille. Skinnari toteaa, että teollisuuden uudet tilaukset ovat laskeneet Suomessa voimakkaasti mutta vähemmän kuin Euroopassa laajemmin. Syynä tähän ovat erilaiset rajoitusratkaisut ja niiden onnistumiset keväällä. - Suomalaista teollisuutta turvaavat ratkaisut myös tänä korona-aikana ovat elinehto suomalaiselle työllisyydelle ja ihmisten työpaikoille. Tärkeä päätös on muun muassa se, että hallitus on sitoutunut laskemaan teollisuuden sähköveron EU:n minimiin. Päästöjä tullaan vähentämään leikkaamalla energiaveronpalautusta, mutta kokonaisuutena teollisuudelle syntyy vähintään kymmenien miljoonien säästöt hallituskaudella. Eniten hyötyy fossiilitonta sähköä käyttävä teollisuus, Skinnari sanoo. Skinn

Sanna Marinin linjapuhe SDP:n puoluekokouksessa 24.8.202024.8.2020 14:16:03 EESTTiedote

SDP:n puheenjohtajan Sanna Marinin linjapuhe Tampere 24.8.2020 Embargo kunnes puhe pidetty Muutokset puhuttaessa mahdollisia -- Meillä on yhteinen vastuu planeetastamme, kestävästä kehityksestä, yhteiskuntiemme kehittämisestä ja toisistamme. Toimimme yhdessä paremman tulevaisuuden saavuttamiseksi. Pystymme yhdessä toisiimme luottaen, demokratian keinoin ja rauhanomaisesti muuttamaan maailmaa. Kykenemme tekemään harkittuja valintoja ja vaikuttamaan elinympäristöömme. Sosialidemokraatit ovat osa kansainvälistä työväenliikettä. Olemme heikommassa asemassa olevien puolella ja pyrimme eriarvoisuuden ja osattomuuden poistamiseen. Haluamme luoda tulevaisuutta sosiaalisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävän kehityksen varaan. Rakennamme rauhaa kansainvälisen yhteistyön keinoin ja pyrimme vahvistamaan demokratiaa ja oikeusvaltiota muiden samaa tavoittelevien kanssa. Kestävässä rauhan maailmassa ei turvauduta voimankäyttöön, vaan sopimuksiin ja yhteistyöhön. Tavoittelemme yhteiskuntaa, j