Uusi S-market avaa ovensa Kempeleessä tiistaina 22.6.

Osuuskauppa Arinan S-market-ketjun 32. myymälä avataan tiistaina 22.6.2021 klo 9 Kempeleen keskustaan. Arinan pohjoissuomalaiset omistajat ovat mahdollistaneet uuden, noin 9,5 M€ arvoisen myymäläinvestoinnin, laajat valikoimat ja modernin, energiatehokkaan myymälän.

Noin vuoden kestäneen rakennusprojektin jälkeen uusi S-market tarjoaa kempeleläisille modernin, valoisan ostosympäristön keskeisellä paikalla Tiilitiellä. Uusi S-market on noin neljä kertaa viereisellä tontilla sijainnutta vanhaa Sale-myymälää suurempi. S-marketille rakennettiin myös uusi pysäköintialue, jonka myötä autopaikkojen määrä myymälän yhteydessä tuplaantui. Avaran uuden myymälän myötä valikoimat ovat laajentuneet tuhansilla tuotteilla ja kauppa vastaa entistä osuvammin alueen asukkaiden tarpeisiin.

- Halusimme tehdä kempeleläisille mahdollisimman toimivan S-marketin niin valikoimien kuin palveluidenkin osalta. Meiltä löytyy myös muun muassa asiointia nopeuttavia pikakassoja, oma paistopiste sekä pakettipisteen ja postin pakettiautomaatit. Palvelemme laajoilla aukioloilla, joka päivä kymmeneen saakka, kertoo marketpäällikkö Heikki Salmela.

Kop, kop, onko kylmä kotona?

Modernin ja viihtyisän ostosympäristön lisäksi energiatehokkuus on ollut tärkeä perusta uuden myymälän suunnittelussa.

-Uusimman tekniikan hiilidioksidikylmälaitokset, ovelliset kylmäkalusteet ja led-valot tekevät myymälästä hyvin energiatehokkaan. Kiinteistön lämmityksessä hyödynnetään kylmälaitteiden lauhdelämpöä, Osuuskauppa Arinan ryhmäpäällikkö Iina Kalliorinne mainitsee.

Palveluverkoston nykyaikaistaminen ja sitä kautta energiatehokkuuden parantaminen sekä uusiutuvan energian lisääminen tukevat koko S-ryhmän tavoitetta olla hiilinegatiivinen vuoteen 2025 mennessä. Jo nyt 100% Osuuskauppa Arinan myymälöiden käyttämästä energiasta tuotetaan uusituvilla energianlähteillä, kuten aurinko- ja tuulivoimalla.

Avauksen kynnyksellä

Osuuskaupan tehtävä on tarjota palveluja ja hyötyjä pohjoissuomalaisille omistajilleen ja huolehtia alueen elinvoimaisuudesta.

-Myymälän rakentamisen mahdollistamisesta suurin kiitos kuuluu alueen aktiivisille omistajille. Osuuskaupasta ostetut tuotteet ja palvelut palautuvat takaisin mahdollistaen palveluiden kehittämisen. Täällä Kempeleessä palveluita on lisätty myös Linnakankaalla, jossa avattiin alkuvuodesta upea uuden konseptin Sale-lähimyymälä, Iina toteaa tyytyväisenä.

S-market Kempele työllistää parikymmentä arinalaista, joista suurin osa on tuttuja jo Salesta. Suurempi myymälä on mahdollistanut myös uusien arinalaisten palkkaamisen.

-Vaikka koronatilanne on tuonut omat haasteensa avaukseen valmistautuessa, olemme pysyneet upeasti aikataulussa. Kaikki on sujunut aika lailla mallikkaasti, mutta tokihan kiirettä riittää, niin kuin aina ennen avausta. Avausvalmisteluissa on onnistuttu hienosti, ja siitä kaikki kunnia koko työporukalle, jolla oli mahtava tsemppi päällä koko valmistelujen ajan. Tervetuloa uuden kaupan avajaisiin! Heikki toivottaa.

044 788 5899https://arina.fi

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistavat tasavertaisesti lähes 190 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. 3000 Arinalaista tarjoavat marketkaupan, liikennekaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita noin 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Arinan asiakasomistajat saavat palveluja käyttämällä hyötyjä keskimäärin noin 575 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Arinan vuosi 2023: Asiakas- ja työtyytyväisyys sekä investoinnit kasvuun15.2.2024 10:30:00 EET | Tiedote

”Uudistimme strategian ja muutimme sen teoiksi. Nostimme ihmisen keskiöön. Asiakasmäärä ja asiakastyytyväisyys harppasivat useimmilla ketjuilla ja työtyytyväisyys kehittyi. Asiakasomistajien ja asiakasmäärän kasvu vauhdittivat myyntiä ja yhdessä kuluhallinnan kanssa mahdollistivat hyvän liiketuloksen ja osuustoiminnallisen tuloksen, mistä kiitos asiakkaille, arinalaisille ja yhteistyökumppaneille. Tulos käytetään osana lähivuosien satojen miljoonien investointeja Pohjois-Suomeen”, iloitsee toimitusjohtaja Reima Loukkola.

Osuuskauppa Arina tarjoaa kesätöitä yli 1000 nuorelle Inarista Pyhäjoelle26.1.2024 07:55:00 EET | Tiedote

Arina etsii kesätyöntekijöitä muun muassa Prismoihin, S-marketteihin, Saleihin, ABC-asemille, Sokoksille sekä ravintoloihin, kahviloihin ja hotelleihin Pohjois-Suomessa. Kesätyöpaikoista noin 400 on tarkoitettu yli 18-vuotiaille ja 1000 2–3 viikon mittaista tutustumisjaksoa 14–17-vuotiaille kesä-ässille. Yli 18-vuotiaiden kesätyöhaku päättyy 11.2.2024 ja kesä-ässien osalta hakuaika jatkuu 31.3.2024 saakka.