Uusi S-market Saarenkylä avataan 5.9.

Osuuskauppa Arinan palveluverkosto kasvaa pian uudella myymälällä, kun S-market Saarenkylä avaa ovensa asiakkailleen torstaina 5.9. kello 10. Uusi myymälä tarjoaa alueen asukkaille laajan päivittäistavaravalikoiman ja mahdollistaa monipuolisen asioinnin aamusta iltamyöhään viikon jokaisena päivänä.

Uusi S-market Saarenkylä avaa ovensa torstaina 5.9.2019 klo 10

Osuuskauppa Arina avaa uuden S-market -myymälän Rovaniemen Saarenkylään torstaina 5.9. Myymälä on uuden S-market -konseptin mukainen ja palvelee asiakkaitaan arkisin ja lauantaisin kello 7–22 ja sunnuntaisin 9–22.

”Uuden S-market Saarenkylän myymälämiljöö on selkeä, raikas ja viihtyisä. Asioimisen helppouteen on kiinnitetty erityistä huomiota ja myymälästä löytyykin esimerkiksi itsepalvelukassat. Monipuolisen ja kattavan myymälän tarjontaa täydentävät Veikkaus, Smartpost-pakettiautomaatti sekä Lehtipisteen pakettiautomaatti (Matkahuolto, Postnord, DHL)”, kertoo ryhmäpäällikkö Linda Rova.

S-market Saarenkylä työllistää yhteensä 15 henkilöä ja myymäläpäällikkönä toimii Kirsi Pääkkö.

”Meillä koko työryhmä odottaa jo kovasti, että pääsemme palvelemaan omistajia Saarenkylässä. Palveluita on selvästi kaivattu alueella ja asukkaat ovatkin kertoneet odottavansa avausta innokkaina ja positiivisilla mielillä”, iloitsee Pääkkö.

Ympäristöystävällisyys on otettu huomioon myymälän energiaratkaisuissa

Osuuskauppa Arina haluaa olla osaltaan mukana ympäristötalkoissa ja panostaa hiilijalanjäljen ja kulutuksen pienentämiseen. Näin ollen ympäristöasiat onkin huomioitu jo S-market Saarenkylän rakennuksen suunnitteluvaiheessa.

”Uusien kylmäjärjestelmien, lauhdelämmön kierrättämisen sekä maalämmön ja led-valaistuksen käytön ansiosta energiakulut pienenevät jopa puoleen vastaavan kokoisesta kaupan yksiköstä”, Rova toteaa.

Avajaisia juhlitaan torstaina 5.9.

Uusi myymälä avaa ovet asiakkailleen torstaina 5.9. klo 10 alkaen järjestettävässä avajaistapahtumassa. Avajaispäivänä asiakkaille on tarjolla kakkukahvit, arvontaa sekä loistavia avajaisetuja. Perheen pienimpiä viihdyttämään saapuu Onni Orava ja lisäksi jaossa on ilmapalloja ja kestokasseja 1000 ensimmäiselle S-Etukortilla. Kello 10–18 paikalla on myös Arinan palveluneuvojat opastamassa omistajuus- ja S-Pankkiasioissa.

S-market Saarenkylä mahdollistaa helpon ja monipuolisen asioinnin osoitteessa Napapiirintie 1, Saarenkylä. Tervetuloa!

Uusi S-market Saarenkylä avaa ovensa torstaina 5.9.2019 klo 10

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Osuuskauppa Arinan ravintolat palvelevat hallituksen esitystä noudattaen28.3.2020 12:10:02 EETTiedote

Osuuskauppa Arina toimii Suomen hallituksen päätösten ja ohjeiden mukaisesti sopeuttaen ravintoloidensa, kahviloidensa ja myös hotelliensa toiminnan perjantaista 27.3.2020 alkaen. Hallitus esittää ravintoloiden, kahviloiden ja anniskelupaikkojen sisällä syömisen kieltämistä asiakkailta mahdollisimman pian koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Ruokahuoltoon liittyvä take away -toiminta on sallittua.

Osuuskauppa Arinassa sopeutetaan toimintaa koronaviruksen vaikutusten vuoksi16.3.2020 16:31:49 EETTiedote

COVID-19-koronaviruspandemia vaikuttaa tällä hetkellä Suomessa osaltamme erityisesti matkailu- ja ravitsemistoimialaan sekä liikkumiseen. Kysyntä ja asiakasmäärät ovat hotelleissa, ravintoloissa ja liikenneasemilla vähentyneet merkittävästi, ja arvio on, että tilanne tulee vaikeutumaan edelleen. Tästä johtuen Osuuskauppa Arinassa ja sen tytäryhtiössä Pukumies Oy:ssä käynnistetään tänään 16.3.2020 yhteistoimintaneuvottelut, joissa arvioidaan henkilöstön lomauttamistarvetta ja kartoitetaan väliaikaisia toimia, joilla tilanteen yli selviydytään. − Työn vähenemisestä huolimatta esimerkiksi ruokakaupoissamme saattaa esiintyä myös työvoimapulaa. Tämä voisi johtua tilanteesta, jossa iso osa henkilöstöä joutuisi karanteeniin, sairastuisi yhtäaikaisesti, tai jäisi kotiin esimerkiksi päiväkodin ollessa kiinni. Työntekijöiden valmiutta auttaa näissä tilanteissa yli osuuskaupan toimialarajojen kartoitetaan, ja mahdollisten lomautusten määrä ja vaikutukset pyritään pitämään mahdollisimman pienenä.

Osuuskauppa Arina laajentaa palveluja Rovaniemellä – Sokos palaa kaupunkiin10.3.2020 10:00:00 EETTiedote

Osuuskauppa Arina kehittää Rovaniemellä liiketoimintoja paikallisten omistajien toiveiden mukaisesti avaamalla Sokos-tavaratalon Lapinmaa-keskukseen. Avauksen myötä Sokos tekee paluun Rovaniemelle lähes kolmenkymmenen vuoden jälkeen. – Rovaniemeläiset omistajat ovat jo vuosia toivoneet laajennusta Pukumiehen palveluihin muun muassa kauneuden ja kodin sisustamisen osalta. Tähän toiveeseen vastataan tuomalla Sokos-tavaratalo takaisin Rovaniemelle, kertoo toimialajohtaja Mikko Polso. – Sokos-konseptin myötä tuomme Rovaniemen keskustaan tavaratalon, jonne tulee valikoimaltaan monipuoliset naisten ja miesten pukeutumisen osastot, kattava kauneuden osasto sekä sisustamiseen keskittyvä kodin osasto. Tulemme panostamaan erityisesti palveluun ja elämykselliseen asiakaskokemukseen, tavaratalojohtaja Anu Junnikkala-Alho summaa. Oulun Sokos laajenee Myös Oulussa Sokoksen tilat laajentuvat, kun nykyiset Mick’sin tilat otetaan tavaratalon käyttöön. – Muutosten myötä Sokoksen kauneusosasto laajenee t

Vaalaan uusi ABC10.3.2020 08:30:00 EETTiedote

Vaalassa 60-luvulta asti palvellut, ABC:nä tutuksi tullut taukopaikka uudistetaan tämän ja ensi vuoden aikana. ABC-polttonestejakelu siirtyy tontilla uuteen paikkaan kesän 2020 aikana. Samalla aloitetaan uuden ABC-liikenneaseman rakentaminen nykyisen taakse. Sen on tarkoitus valmistua kesään 2021 mennessä. Nykyinen ABC Vaala palvelee paikallisia omistajia ja ohikulkijoita keskeytyksettä koko uudistuksen ajan. ’Vaalan perinteikäs taukopaikka on nykyisellään tullut elinkaarensa päähän, sitä ei enää voinut peruskorjata. Uudistamme polttonestejakelun nykyaikaan, samoin liikenneaseman ABC-brändin mukaiseksi. Uudistuksella turvaamme tärkeät vaalalaisten omistajien ja teillä liikkujien palvelut Valtatie 22:n varrella’, kiteyttää Osuuskauppa Arinan toimiala- ja kehitysjohtaja Jari Karjalainen.