Uusi SAP-tokenisointiratkaisu auttaa suojaamaan arkaluonteisia tietoja pilvessä

● Thalesin SAP-sertifioitu tokenisointiratkaisu mahdollistaa datan kattavan suojauksen lukuisissa SAP-sovelluksissa. ● CipherTrust-tokenisointi ratkaisee merkittäviä pilveen siirtymisessä syntyviä tietoturvahaasteita suojaamalla tiedot käyttöoikeuksien hallinnan avulla ● Thalesin CipherTrust Tokenization -ratkaisu on saanut SAP-sertifioinnin ”Co-Innovated with SAP” -ohjelmassa

Thalesin CipherTrust Tokenization on ensimmäinen SAP-asiakkaiden arkaluonteisten tietojen suojaamiseen sopiva SAP-sertifioitu tokenisointiratkaisu. Se mahdollistaa tarkemman tietosuojan ja käyttöoikeuksien hallinnan, minkä ansiosta työkuormia ja sovelluksia pilveen siirtävät organisaatiot saavuttavat vaatimustenmukaisuuden merkittävästi aiempaa nopeammin. CipherTrust on saatavilla SAP Data Custodian -SaaS-palvelun kautta.

”SAP ympäristöjen migraatio julkipilviin on isosti käynnissä myös Suomessa. Thalesin ratkaisuilla voidaan SAP-ympäristöjen dataa näissä ympäristöissä suojata hyvin tehokkaasti”, pilvi- ja kyberturvallisuusasiantuntija Jukka Nokso-Koivisto Thalesilta sanoo.

CipherTrust Tokenization -ratkaisun tuominen SAP Data Custodian -palveluun perustuu SAP:n ja Thalesin pitkäaikaiseen yhteistyöhön salaus-, tokenisointi- ja avaintenhallintaratkaisuissa. Organisaatiot ovat kehittäneet SAP Data Custodianin tokenisointiratkaisun SAP:n Co-innovation Labin avulla, mikä varmistaa arkaluonteisten tietojen turvallisuuden sovelluksen kaikkein keskeisimmällä tasolla. SAP-asiakkaat voivat nyt suojata yksityiset tietonsa olipa data levossa, käytössä tai jopa kehitystyön aikana.

"Thalesin CipherTrust Tokenization -palveluun perustuva SAP Data Custodian Tokenization --ratkaisu edistää entisestään sitoutumistamme julkiseen pilveen siirtyvien asiakkaidemme yksityisten tietojen turvaamiseen. Molempien kumppanien vahvuuksien avulla on luotu kattava ja luotettava ratkaisu asiakkaille, joiden on käsiteltävä sovelluksissaan arkaluonteisia tietoja" sanoo Wasif Gilani, SAP Data Custodianin Chief Product Owner.

Vaativien turvallisuusmääräysten vaatimustenmukaisuuden ylläpitäminen

Nykypäivänä yritysten on varmistettava arkaluonteisten tietojen, kuten henkilökohtaisten tunnistetietojen (PII) ja maksukorttitietojen (PCI) yksityisyys ja turvallisuus. Erityisesti Schrems II -päätös velvoittaa kaikkia eurooppalaisia yrityksiä arvioimaan yksilöllisesti kaikkia tiedonsiirtoja EU:n ulkopuoliseen maahan vaatimustenmukaisuuden varmistamiseksi.

Thalesin ja SAP:n uuden kumppanuuden ansiosta asiakkaat voivat määritellä tietoturvan sovelluksessa kenttäkohtaisesti Data Custodian -käyttöliittymän mallien mukaisesti. Kenttätason suojaus suojaa yksityiset tiedot ennen kuin ne kirjoitetaan tietokantoihin, mikä yksinkertaistaa tietokantojen pääsyn valvontaa ja varmistaa PII- ja PCI-määräysten noudattamisen.

"Nykyaikaiset yritykset ymmärtävät kuinka tärkeä on kattava kyberturvallisuusratkaisu, joka suojaa arkaluonteisia tietoja koko niiden elinkaaren ajan, jo varhaisimmista tietojen syntyhetkistä lähtien. SAP-kumppaneidemme kanssa kehitetty uusi CipherTrust Tokenization -ratkaisu antaa käyttäjille varmuuden siitä, että heidän tietonsa ovat aina turvassa, jopa kaikkein detaljoiduimmalla kenttätasolla. Jatkamme yhteistyötä SAP:n kaltaisten yritysten kanssa kehittääksemme pitkälle integroituja ratkaisuja, jotka varmistavat tietoturvan kaikille pilvikäyttäjille”, sanoo Thalesin salaustuotteiden varatoimitusjohtaja Todd Moore.

Thalesin CipherTrust Tokenization -ratkaisu on saatavilla heti kaikkien SAP Data Custodianin tukemien SAP-sovellusten suojaamiseen.

Thalesilla on 81 000 työntekijää 68 maassa ja sen liikevaihto oli 17 miljardia euroa vuonna 2020. Suomessa Thalesilla on yli 400 työntekijää ja kaksi toimipistettä. Yhtiö tarjoaa Suomessa palveluja ilmailun, tietoliikenteen, liikenteen, digiturvallisuuden ja tunnistautumisen sekä puolustusteollisuuden alalla.

Gemalto toimittaa Suomen uudet biometriset passit ja henkilökortit - sopimukseen kuuluvat myös oleskelulupakortit19.1.2016 08:00:00 EET | Tiedote