Uusi sovellus tuo HSL:n 30 vuorokauden liput mobiiliin

Kaikki löytyy nyt yhdestä paikasta: uusi HSL-sovellus yhdistää matkaliput, Reittioppaan ja matkustajalle räätälöityvät liikenneuutiset. Kerta- ja vuorokausilippujen lisäksi uudella mobiilisovelluksella voi ostaa aikuisten 30 vuorokauden lippuja.

Uusi HSL-sovellus yhdistää mobiililiput, reitit ja matkustajan toiveiden mukaan räätälöityvät liikenneuutiset yhteen mobiilipalveluun.

"Uusi HSL-sovellus tuo nyt ensimmäistä kertaa aikuisten 30 vuorokauden HSL-liput mobiiliin", sanoo HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink.

HSL:n Reittiopas löytyy myös HSL-sovelluksesta. Reittiopas etsii nopeimmat reitit ja kertoo samalla, minkä lipun matkalainen tarvitsee. Lipun voi ostaa sovelluksella kätevästi suoraan valitsemalleen reitille.

HSL-sovellus pitää lisäksi käyttäjänsä ajan tasalla. Sovellus poimii kullekin käyttäjälle kohdennetut liikenneuutiset sovelluksen uutisvirtaan. Matkustaja näkee yhdellä silmäyksellä suosikkilinjojensa ja asuinpaikkansa liikenneuutiset.

”Haluamme pitää asiakkaamme mahdollisimman hyvin ajan tasalla. Jos asiakas kertoo asuvansa vaikkapa Pasilassa ja liikkuvansa ratikalla ja junalla, palvelu voi kertoa hänelle Pasilan aseman muuttuneista kulkureiteistä tai raitioliikenteen poikkeuksista”, sanoo HSL-sovelluksen suunnittelusta vastaava Niko Tynkkynen HSL:stä.

”Myöhemmin lisättävällä ominaisuudella HSL-sovelluksessa voi tehdä myös kuukausittain veloitettavan jatkuvan tilauksen, jolloin kausilippu on aina voimassa. Asiakkaan ei tarvitsee muistaa erikseen ladata lippuaan”, sanoo HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist.

HSL-sovelluksen voi ladata sovelluskaupasta ilmaiseksi Android- ja iPhone -älypuhelimiin. Liput voi maksaa sovelluksessa maksukortilla tai mobiilimaksulla. Lapsille on tarjolla kerta- ja vuorokausilippuja. Aikuiset voivat niiden lisäksi ostaa 30 vuorokauden lipun.

Lue lisää: hsl.fi/sovellus

Mari Flink, HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja, puhelin 040 715 0440
Niko Tynkkynen, HSL-sovelluksen konseptin omistaja, puhelin 040 718 5957
Satu Rönnqvist, HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija, puhelin: 050 572 9490

HSL:n hallituksen päätöksiä 22.1.201922.1.2019 15:22Tiedote

Liikennöintisuunnitelman hyväksyminen vuosille 2019-2020 Hallitus hyväksyi liikennöintisuunnitelman vuosille 2019-2020 ohjeellisena noudatettavaksi. HSL:n bussilinjasto vahvistuu vuonna 2019 runkolinjoilla 500 ja 510. Pohjois-Espoon ja Leppävaaran bussireitteihin tulee huomattavia muutoksia. Tuusulan ja Keravan bussiliikenne painottuu liityntäyhteyksiin. Lähijunaliikenteen merkittävin muutos on se, että K- ja N-junat yhdistyvät. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019566-2 Kirkkonummen liityntälinjaston tarkistuksen linjastosuunnitelmasta päättäminen Hallitus hyväksyi Kirkkonummen liityntälinjaston muutokset ohjeellisena noudatettavaksi aikaisintaan maaliskuusta 2019 lähtien. HSL tekee Kirkkonummen bussiliikenteeseen muutoksia, jotka vaikuttavat eniten Kantvikissa, Tolsassa, Ravalsissa ja Lindalissa. Merkittävimmät muutokset ovat linjan 172V perustaminen sekä linjan 173Z liikennöintia

Matkustajat olivat syksyllä 2018 kevättä tyytyväisempiä metroliikenteeseen22.1.2019 10:57Tiedote

Syksyn 2018 asiakastyytyväisyystutkimuksessa matkustajista 86 prosenttia oli joko erittäin tai melko tyytyväisiä HSL:n joukkoliikenteeseen eli antoi sille arvosanan 4 tai 5. Arvosanojen keskiarvo oli 4,06; asteikko on yhdestä viiteen. Matkustajat olivat nyt yhtä tyytyväisiä kuin syksyllä 2017. Keväällä 2018 asiakastyytyväisyys laski huomattavasti, kun länsimetron ja sen liityntälinjaston liikenne oli alkanut. Tuolloin 81 prosenttia matkustajista oli tyytyväisiä HSL-joukkoliikenteeseen.