Uusi sovellus tuo HSL:n 30 vuorokauden liput mobiiliin

Kaikki löytyy nyt yhdestä paikasta: uusi HSL-sovellus yhdistää matkaliput, Reittioppaan ja matkustajalle räätälöityvät liikenneuutiset. Kerta- ja vuorokausilippujen lisäksi uudella mobiilisovelluksella voi ostaa aikuisten 30 vuorokauden lippuja.

Uusi HSL-sovellus yhdistää mobiililiput, reitit ja matkustajan toiveiden mukaan räätälöityvät liikenneuutiset yhteen mobiilipalveluun.

"Uusi HSL-sovellus tuo nyt ensimmäistä kertaa aikuisten 30 vuorokauden HSL-liput mobiiliin", sanoo HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja Mari Flink.

HSL:n Reittiopas löytyy myös HSL-sovelluksesta. Reittiopas etsii nopeimmat reitit ja kertoo samalla, minkä lipun matkalainen tarvitsee. Lipun voi ostaa sovelluksella kätevästi suoraan valitsemalleen reitille.

HSL-sovellus pitää lisäksi käyttäjänsä ajan tasalla. Sovellus poimii kullekin käyttäjälle kohdennetut liikenneuutiset sovelluksen uutisvirtaan. Matkustaja näkee yhdellä silmäyksellä suosikkilinjojensa ja asuinpaikkansa liikenneuutiset.

”Haluamme pitää asiakkaamme mahdollisimman hyvin ajan tasalla. Jos asiakas kertoo asuvansa vaikkapa Pasilassa ja liikkuvansa ratikalla ja junalla, palvelu voi kertoa hänelle Pasilan aseman muuttuneista kulkureiteistä tai raitioliikenteen poikkeuksista”, sanoo HSL-sovelluksen suunnittelusta vastaava Niko Tynkkynen HSL:stä.

”Myöhemmin lisättävällä ominaisuudella HSL-sovelluksessa voi tehdä myös kuukausittain veloitettavan jatkuvan tilauksen, jolloin kausilippu on aina voimassa. Asiakkaan ei tarvitsee muistaa erikseen ladata lippuaan”, sanoo HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija Satu Rönnqvist.

HSL-sovelluksen voi ladata sovelluskaupasta ilmaiseksi Android- ja iPhone -älypuhelimiin. Liput voi maksaa sovelluksessa maksukortilla tai mobiilimaksulla. Lapsille on tarjolla kerta- ja vuorokausilippuja. Aikuiset voivat niiden lisäksi ostaa 30 vuorokauden lipun.

Lue lisää: hsl.fi/sovellus

Mari Flink, HSL:n asiakkuus- ja myyntijohtaja, puhelin 040 715 0440
Niko Tynkkynen, HSL-sovelluksen konseptin omistaja, puhelin 040 718 5957
Satu Rönnqvist, HSL:n johtava mobiili- ja nettimyynnin asiantuntija, puhelin: 050 572 9490

Pysäkkikuulutuksia testataan neljässä raitiovaunussa keskiviikkona – järjestelmän laajentaminen tavoitteena vielä kesän aikana12.6.2018 12:37Tiedote

HSL testaa raitiovaunujen pysäkkikuulutuksia ensimmäistä kertaa matkustajakäytössä keskiviikosta 13. kesäkuuta alkaen. Kuulutukset ovat käytössä kahdessa nivelvaunussa (vaunujen kylkinumerot 72 ja 99) ja kahdessa uudessa Artic-vaunussa (424 ja 434). Keskiviikkona kuulutuksia on mahdollista kuulla muun muassa linjoilla 2, 3 ja 7.

Märkbara ändringar gällande I, P, K och N-tågen fr.o.m. 25.6. - vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle12.6.2018 12:37Tiedote

Den första etappen av förbättringsarbetet på Helsingfors bangård påverkar HRT:s närtågstrafik 25.6 – 16.7. Arbetet orsakar ändringar gällande K, N, I och P-tågen. Vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle. Avgångsspåren i Böle kan också ändras, så det lönar sig att alltid kontrollera plattformen då man väljer tåg. Nattågen, övriga närtåg och fjärrtågen trafikerar normalt.