Uusi suomalainen verkkopalveluna toimiva tasapainoharjoittelun konsepti aloitti toimintansa 22.11.2019

Tasapainon rapautuminen on uusi kansantautimme, joka tulee meille kalliiksi. Uudesta tasapainoa kehittävästä liikuntamuodosta toivotaan nyt apua muun muassa kaatumistapaturmien ehkäisyyn.

Balanse -tiimi lähtee parantamaan suomalaisten tasapainoa

Tasapainon heikkeneminen voi alkaa jo 30-vuotiaana. Säännöllinen tasapainoa tukeva liikuntaharjoittelu ehkäisee tehokkaasti mm. kaatumisonnettomuuksia, jotka pahimmillaan vaativat pitkiäkin toipumisaikoja ja tulevat kalliiksi sekä kaatumisen uhrille, työnantajille ja yhteiskunnalle. Internet-videopalveluna toimivan Balanse-harjoittelun luvataan kehittävän ja ylläpitävän tasapainoa vain 30 minuutin viikottaisella harjoittelulla.

Ajasta ja paikasta riippumaton harjoittelumuoto

Balansen ideana on tarjota tasapainoharjoittelua palveluna, joka on edullinen ja kaikkien saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. – Halusin, että Balanse on heti valmis, joten keräsimme osaavan Balanse -ohjaajatiimin, jonka kanssa konseptia on hiottu nyt julkistettuun muotoon, toteaa Maarit Balac, konseptin ideoija ja omistaja  – Tiimin ohjaajilla on monipuolinen osaaminen yksilö- ja ryhmäliikunnan ohjaamisesta, sekä vankka kokemusta kuntoutuvien ja senioreiden liikunnan ohjaamisesta, hän jatkaa.

Konseptin ideoinut Maarit Balac kehitti harjoitusmuodon omien aikuis- ja senioriryhmien ohjaamiskokemustensa perusteella. Hän havaitsi, että ryhmissä olevilla aktiivisillakin liikkujilla oli haasteita tasapainoliikkeiden kanssa. Ryhmäohjauksissa tehty säännöllinen tasapainoharjoittelu sai osallistujilta positiivista palautetta, ja he kokivat taitojensa kehittyvän nopeasti.

– Tasapainon rapautuminen on uusi kansantautimme, jonka seurauksia on tutkittu yliopistoissa. Kaatumiset ja niistä johtuvat inhimilliset tragediat ja yhteiskunnalliset vaikutukset ovat merkittävät, mutta varsinaisia hoitokeinoja tasapainon kehittämiseen ei ole. Tasapaino paranee vain sitä harjoittamalla – sanoo Julia Anjala, Balansen markkinointipäällikkö. Videosivustomme sisältää kattavan valikoiman tasapainoa, koordinaatiota, liikkuvuutta ja lihaskuntoa tukevia harjoitusvideoita.

Balanse harjoittelu eroaa normaalista kuntosaliharjoittelusta

Balanse-harjoittelun tavoitteena on ohjata ihmisiä käyttämään ja kehittämään kehoa kokonaisuutena, mitä esimerkiksi useimmat kuntosaliohjelmat eivät tee. Tasapainoharjoittelusta puhuttaessa tarkoitetaan myös vastakkaisten ja toisiaan tukevien lihasryhmien välistä tasapainoa, sekä liikunnan tuottamaa eri aivoalueiden välistä tasapainoa. Liikunta onkin monien tutkimusten mukaan erinomainen keino kehittämään aivoja, sekä tasapainottamaan elämää ja stressitekijöitä

Maarit Balac
maarit@balanse.fi

Balanse -tiimi lähtee parantamaan suomalaisten tasapainoa
Maarit Balac, Balanse -konseptin ideoija
Julia Anjala, Balanse -tiimin markkinointipäällikkö

Uusi helppokäyttöinen Fustra Seniori -sovellus ikääntyneiden liikuttamisen tueksi22.12.2020 14:52:22 EETTiedote

Kuluvan vuoden aikana ikääntynyt väestö on jäänyt liian yksin. Kotimainen liikunta-alan yritys Fustra tuo markkinoille ikäihmisille suunnatun helppokäyttöisen sovelluksen, joka ohjaa harjoittelua turvallisesti etänä. Sovelluksen harjoitukset pohjautuvat UKK-instituutin liikuntasuosituksiin. Suunnittelu on toteutettu yhteistyössä UKK-instituutin erikoistutkija Marjo Rinteen kanssa.

Pilottivaiheen yhteistyöstä hyviä tuloksia - Semat ARM tarjoaa asiakaslähtöistä toimintaa8.12.2020 10:00:00 EETTiedote

Projektitalo Sematin uusi palvelu Semat ARM tarjoaa uutta, objektiivista näkökulmaa sekä konkreettisia toimenpiteitä liiketoiminnan kehittämiseen. Palvelun kehittämisvaiheessa kumppaniksi ja pilottiasiakkaaksi valikoitui sähköjärjestelmien valmistaja Milectria. Samalla kun Sematin palvelua hiottiin asiakaslähtöisemmäksi, kehitettiin myös Milectrian omaa toimintaa.

Peking torjuu koronavirusta suomalaisen Mecastepin ilmanpuhdistajalaitteilla24.2.2020 14:02:04 EETTiedote

Suomalainen sisäilma-asiantuntijayritys Mecastep Oy on toimittanut Pekingin kaupungille neljä Sterimat-ilmanpuhdistajalaitetta. Laite perustuu kotimaiseen ilmanpuhdistusteknologiaan ja sen ominaisuuksiin kuuluu, että se poistaa homeitiöitä, bakteereja ja viruksia sisäilmasta UV-C säteilyllä. Laitetta voidaan hyödyntää niin sisäilman parantamisessa kuin esimerkiksi virusuhkien torjumisessa, tässä tapauksessa Korona-viruksen tartuntojen ehkäisemisessä.