Vihannes-Laitila Oy

Uusi toimitusjohtaja tuo Vihannes-Laitilalle vankkaa kokemusta vihannesalalta

Vihannes-Laitila Oy:n uusi toimitusjohtaja Tomi Levonen tuo yhtiöön vahvaa vihannesalan osaamista. ”Tavoitteena on tehdä Vihannes-Laitilasta paras yhteistyökumppani viljelijöille, tukkureille ja ennen kaikkea asiakkaille”, sanoo Levonen.

Tomi Levonen on nimetty Vihannes-Laitilan uudeksi toimitusjohtajaksi 1.3.2023 alkaen yhtiön nykyisen toimitusjohtajan Jari Paavolan jäädessä eläkkeelle.

Kasvihuonealalta tuleva Levonen tuo Vihannes-Laitilaan vahvaa osaamista ja kokemusta alalta. Levonen on toiminut Honka Holding Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2019.

”On hienoa jatkaa Jari Paavolan viitoittamalla tiellä Vihannes-Laitilan kasvutarinassa”, Levonen tuumaa.

Uudessakaupungissa toimiva Vihannes-Laitila Oy on alansa johtava vihanneskauppaa harjoittava yhtiö Suomessa. Levonen näkee yhtiössä suuren potentiaalin alan eteenpäin viemiseen.

”Vihannes-Laitila voi viedä alan täysin uudelle tasolle tuotteiden ja palvelun osalta ja toimia näin alan edelläkävijänä”, Levonen sanoo.

Keskiössä avoimuus ja asiakkaan kuuntelu

Tomi Levonen on toiminut aiemmin Dennis Food Factory Oy:n liiketoimintajohtajana sekä Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan myyntipäällikkönä. Hänellä on vahva myynti- ja markkinointitausta, ja kasvuyrityksissä mukana olleena Levonen ymmärtää toimitusjohtajan vaihdoksen mukanaan tuomat haasteet.

”Uskon, että avoimella kommunikaatiolla ja asiakkaiden kuuntelulla päästään pitkälle. Tavoitteena on tehdä Vihannes-Laitilasta paras yhteistyökumppani viljelijöille, tukkureille ja ennen kaikkea asiakkaille.”

Kuluttajien kasvava kiinnostus kasvisruokaa ja vastuullista ravintoa kohtaan mahdollistaa myös Vihannes-Laitilan kasvun. Levosen mukaan yhtiöllä onkin selkeät kasvutavoitteet tuleville vuosille.

”Vihannes-Laitila on alan suurin ja paras toimija, ja tätä asemaa tulee vahvistaa entisestään”, Levonen tiivistää.

Vihannes-Laitilalla on noin 80 omistajaa, joista suurin osa on varsinaissuomalaisia ja satakuntalaisia perheviljelijöitä. Yhtiö ostaa tuotteita yli sadalta sopimusviljelijältä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2022 oli 37 M€, ja se työllistää noin sata henkilöä.

Jari Paavola
jari.paavola@vihanneslaitila.fi

Tomi Levonen
toimitusjohtaja alkaen 1.3.2023
tomi.levonen@vihanneslaitila.fi

Kalannintie 896
23600 Kalanti

028482800https://www.vihanneslaitila.fi/

Uudessakaupungissa toimiva Vihannes-Laitila-konserni on alansa johtava vihanneskauppaa harjoittava yhtiö Suomessa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Vihannes-Laitila Oy