Uusi toimitusjohtaja vie Härkis®-yhtiö Verso Foodin maailmalle

Vauhdikkaasti kasvanut yritys investoi tuotantolaitokseen ja aloittaa tuotteidensa myynnin Ruotsiin ja Norjaan.

Kotimaisesta härkäpavusta valmistetuista Härkis- ja Fava Mill-tuotteista tunnetun Verso Food Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Tomi Järvenpää, 42. Yrityksen toimitusjohtajana aiemmin toiminut Tarja Ollila siirtyy yrityksen markkinointijohtajaksi ja hallituksen puheenjohtajana jatkaa Leena Saarinen.

Järvenpää on aiemmin työskennellyt muun muassa elintarvikeyhtiö Raisiossa, jossa hän on vastannut kansainvälisestä ruokaliiketoiminnasta. ”Verso Food on kasvamassa kotimaisesta startupista kansainväliseksi kasvuyhtiöksi, hyppäämässä uudelle tasolle. Tarja on tehnyt huikeaa duunia yhdessä tiimin kanssa, mutta uusi vaihe vaatii erilaista osaamista”, Leena Saarinen sanoo.

”Meillä on esimerkiksi Kauhavalla käynnissä 10 miljoonan euron tuotantolaitosinvestointi, jolla rakennamme kykyä vastata kansainvälisten markkinoiden tarpeisiin. Haimme sellaista toimitusjohtajaa, jolla on vankkaa kokemusta kansainvälisestä ruokabrändien liiketoiminnasta, myynnistä, markkinoinnista, jakelijayhteistyöstä ja kasvavan organisaation johtamisesta. Tomi vastasi kaikkia toiveitamme ja lisäksi hänellä on oikea asenne”, Tarja Ollila sanoo.

Verso Food on kasvanut vauhdikkaasti. Vuonna 2015 yrityksen liikevaihto oli 200 000 euroa, 2016 jo kaksi miljoonaa euroa. Tälle vuodelle ennustetaan 10 miljoonan euron liikevaihtoa ja ensi vuodelle 20 miljoonaa. Suurin osa kasvusta tulee ulkomailta. Tänä syksynä Verso Food aloittaa tuotteidensa myynnin Ruotsiin ja ensi vuonna Norjaan.

”Verso Food Oy:n kasvattaminen kansainväliseksi yhtiöksi on suurin haasteeni. Olen pyörittänyt 150 miljoonan liiketoimintaa, nähnyt miten iso firma toimii ja muuttanut toimintakulttuuria. Tuon parhaat oppini Verso Foodille ja tiedän myös mitä ei kannata tehdä”, Järvenpää sanoo.

Järvenpää tunnustaa miettineensä jonkin aikaa siirtymistä aiempia työpaikkojaan pienempään yritykseen. ”Uskon tähän asiaan. Vegesyömisen myötätuuli on kova ja Härkis®-tuotteet hyvänmakuisia, terveellisiä ja helppokäyttöisiä. Siinä on erinomaiset rakennusaineet tulevaisuuden menestykselle. Lopullisesti pääni käänsi kuitenkin se, kun tapasin koko Verso-tiimin. Verso Foodin yrityskulttuuri on upea, uskon että näiden ihmisten kanssa on aidosti kiva tehdä töitä.”

Järvenpäällä on viisihenkinen perhe. Lapsilleen hän on tehnyt Härkiksestä esimerkiksi Lindströmin pihvejä ja lasagnea. ”Mä olen se grillimies”, hän nauraa. ”Perinteinen lihaa syövä keski-ikäinen mies, joka tekee perheessä kaikki liharuoat. Viime vuosina vaimoni on saanut minut muuttumaan sekasyöjäksi, sekaaniksi, jota kiinnostaa kokeilla muitakin vaihtoehtoja. Uskon vahvasti, että aivan kuten minäkin, ihmiset ympäri maailman haluavat syödä yhä terveellisempää ja eettisempää ruokaa. Verso Foodin missio on tuottaa sitä”, Järvenpää sanoo.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Santtu Parkkonen
santtu@mellakkahelsinki.fi

Loisteputki 4

Kuluttajapalvelu 0400 268 066http://www.versofood.fi

Verso Food Oy

Suomalainen kasvuyritys Verso Food Oy kehittää suomalaisesta härkäpavusta uusia elintarvikkeita. Yrityksen liikeideana on tarjota kuluttajille ravitsemuksellisesti tasapainoisia, eettisesti ja ympäristöllisesti kestäviä kasviproteiinivalmisteita. Sen tuotevalikoimiin kuuluvat härkäpavusta valmistetut Härkis®, granolat, härkäpapurouheseos, esikypsennetty luomu härkäpapumurska ja esikypsennetyt kokonaiset luomu härkäpavut.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Verso Food Oy