Uusia hallitusammattilaisia Hämeen alueelle

Hallitustyöskentelyn osaamista mittaava Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-tutkinto järjestettiin elokuussa etänä. ”Hienoa, että saimme alueellemme uusia tutkinnon suorittaneita, sillä tällä hetkellä on suuri pula hyvistä hallitusammattilaisista. Hämeen kauppakamarin alueelta vaativan tutkinnon läpäisi 14 henkilöä, joista 12 henkilöä on Päijät-Hämeestä ja kaksi henkilöä Kanta-Hämeestä”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä

HHJ-tutkinnon suorittaneet Hämeen kauppakamarin alueella:

Koulutussuunnittelija, hallituksen jäsen Pirjo Alijärvi, Janakkala

Hallituksen jäsen Minna Heikkinen, Lahti Aqua Oy, Lahti

Client Executive Vesa Honkanen, Nordea Bank Oyj (Etelä-Suomi ja keskinen Suomi), Hämeenlinna

Talousjohtaja Tapio Jaakkola, Provincia Oy, Lahti

Johtaja Minna Kautonen, Onninen Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Aki Keskitalo, Lahden seutu - Lahti Region Oy, Lahti

Matkailuyrittäjä Päivi Koskela, Päivi Koskela Oy, Hartola

Business Controller Karoliina Koskinen, Koskisen Oy, Järvelä

Hallituksen jäsen Tero Kuorikoski, Lahden seutu – Lahti Region Oy, Lahti

Talous- ja hallintopäällikkö Sari Leiskallio, Salpakierto Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Riikka-Maria Lemminki, Lahden seutu – Lahti Region Oy, Lahti

Puurakentamisen asiantuntija, toimitusjohtaja Harri Moilanen, Alterplan Oy, Hollola

Projektipäällikkö Ismo Nygren, Oy Galvatek Ab, Lahti

Toimitusjohtaja Timo Soini, Foodfork Oy, Lahti

Lisäksi Hämeen kauppakamarin HHJ-kurssin käyneistä tutkinnon suoritti Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto FIFURin viestintäjohtaja, hallituksen sihteeri Olli-Pekka Nissinen Vantaalta.

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä. ”Tutkinnon on Hämeen kauppakamarin alueella tähän mennessä suorittanut yli 460 hallitusammattilaista. Ennen kuin tutkintoon voi osallistua on suoritettava Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -kurssi. Seuraava HHJ-kurssimme järjestetään 20.10.2022 alkaen Lahdessa”, Eerikäinen kertoo.

HHJ-kurssi ja sen teemakoulutukset järjestetään osittain verkossa, ja kurssien samoin kuin HHJ-tutkinnon sähköisiä toteutuksia kehitetään aktiivisesti lähikoulutusten rinnalla.

Tampereen kauppakamari ja Hallituspartnerit ry järjestävät tutkinnon kolme kertaa vuodessa. Seuraava tutkinto järjestetään etänä 24.11.2022 ja tutkintoon ilmoittautuminen päättyy 15.9.2022.

Puh:040 739 9303

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä

040 563 5013https://www.hamechamber.fi/

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen. Hämeen kauppakamari on Vuoden kauppakamari kaudella 2021-2022.

Tomi Tura Hämeen kauppakamarin hallitukseen17.11.2022 17:30:00 EET | Tiedote

Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa 17.11. valittiin Vaalivaliokunnan esityksestä uudeksi hallituksen jäseneksi Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:n toimitusjohtaja Tomi Tura. Hämeen kauppakamarin puheenjohtajana jatkaa Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto. Varapuheenjohtajina jatkavat Etelä-Hämeen Osuuspankin toimitusjohtaja Mika Helin, DA-Groupin toimitusjohtaja Sami Kotiniemi ja Wipak Oy:n toimitusjohtaja Tuija Suur-Hamari.

Yritysten ja oppilaitosten yhteistyötä on tiivistettävä8.11.2022 06:00:00 EET | Tiedote

Hämeessä toimivista yrityksistä 74 prosenttia arvioi yritysten ja oppilaitosten yhteistyön tiivistämisen erittäin tärkeänä tai tärkeänä keinona osaavan työvoiman turvaamiseksi. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin syyskuussa toteuttamasta osaajakyselystä. ”Alueellamme vastanneet yritykset arvioivat yritysten ja oppilaitosten yhteistyön tiivistämisen ja koulutuksen sisältöjen kehittämisen vastaamaan paremmin työelämän tarpeita tärkeiksi keinoiksi turvata osaava työvoima”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Oppisopimuskoulutuksen yritystukea on uudistettava2.11.2022 06:00:00 EET | Tiedote

Hämeessä toimivat yritykset arvioivat, että oppisopimuskoulutuksen lisääminen olisi tärkeä keino osaavan työvoiman turvaamiseksi. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin syyskuussa toteuttamasta osaajakyselystä. ”Alueeltamme vastanneista yrityksistä hieman yli 60 prosentilla on pulaa tai paljon pulaa osaavasta työvoimasta. Yritykset voisivat helpottaa osaajapulaansa ja hyödyntää oppisopimuskoulutusta, mikäli sitä tuettaisiin taloudellisesti nykyistä enemmän”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.