Uusia hallitusammattilaisia Hämeen alueelle

Hallitustyöskentelyn osaamista mittaava Hyväksytty hallituksen jäsen HHJ-tutkinto järjestettiin elokuussa etänä. ”Hienoa, että saimme alueellemme uusia tutkinnon suorittaneita, sillä tällä hetkellä on suuri pula hyvistä hallitusammattilaisista. Hämeen kauppakamarin alueelta vaativan tutkinnon läpäisi 14 henkilöä, joista 12 henkilöä on Päijät-Hämeestä ja kaksi henkilöä Kanta-Hämeestä”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. Kauppakamari onnittelee tutkinnon suorittaneita.

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä

HHJ-tutkinnon suorittaneet Hämeen kauppakamarin alueella:

Koulutussuunnittelija, hallituksen jäsen Pirjo Alijärvi, Janakkala

Hallituksen jäsen Minna Heikkinen, Lahti Aqua Oy, Lahti

Client Executive Vesa Honkanen, Nordea Bank Oyj (Etelä-Suomi ja keskinen Suomi), Hämeenlinna

Talousjohtaja Tapio Jaakkola, Provincia Oy, Lahti

Johtaja Minna Kautonen, Onninen Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Aki Keskitalo, Lahden seutu - Lahti Region Oy, Lahti

Matkailuyrittäjä Päivi Koskela, Päivi Koskela Oy, Hartola

Business Controller Karoliina Koskinen, Koskisen Oy, Järvelä

Hallituksen jäsen Tero Kuorikoski, Lahden seutu – Lahti Region Oy, Lahti

Talous- ja hallintopäällikkö Sari Leiskallio, Salpakierto Oy, Lahti

Hallituksen jäsen Riikka-Maria Lemminki, Lahden seutu – Lahti Region Oy, Lahti

Puurakentamisen asiantuntija, toimitusjohtaja Harri Moilanen, Alterplan Oy, Hollola

Projektipäällikkö Ismo Nygren, Oy Galvatek Ab, Lahti

Toimitusjohtaja Timo Soini, Foodfork Oy, Lahti

Lisäksi Hämeen kauppakamarin HHJ-kurssin käyneistä tutkinnon suoritti Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto FIFURin viestintäjohtaja, hallituksen sihteeri Olli-Pekka Nissinen Vantaalta.

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä. ”Tutkinnon on Hämeen kauppakamarin alueella tähän mennessä suorittanut yli 460 hallitusammattilaista. Ennen kuin tutkintoon voi osallistua on suoritettava Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -kurssi. Seuraava HHJ-kurssimme järjestetään 20.10.2022 alkaen Lahdessa”, Eerikäinen kertoo.

HHJ-kurssi ja sen teemakoulutukset järjestetään osittain verkossa, ja kurssien samoin kuin HHJ-tutkinnon sähköisiä toteutuksia kehitetään aktiivisesti lähikoulutusten rinnalla.

Tampereen kauppakamari ja Hallituspartnerit ry järjestävät tutkinnon kolme kertaa vuodessa. Seuraava tutkinto järjestetään etänä 24.11.2022 ja tutkintoon ilmoittautuminen päättyy 15.9.2022.

Puh:040 739 9303

HHJ-tutkinnon hyväksytysti suorittanut on oikeutettu käyttämään HHJ-nimikettä

040 563 5013https://www.hamechamber.fi/

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen. Hämeen kauppakamari on Vuoden kauppakamari kaudella 2021-2022.

Hämeessä heikentyneet suhdannenäkymät21.9.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Hämeessä yritykset arvioivat liikevaihdon laskevan seuraavien kuuden kuukauden aikana, selviää Hämeen kauppakamarin tuoreimmasta talouskyselystä. ”Alueemme yritysten suhdannenäkymät ovat heikentyneet, vaikka yrityksistä yli 64 prosenttia kertoo tilauskannan olevan nyt suurempi tai yhtä suuri kuin viime vuonna. Tilauskannan kasvuun uskoo hieman yli viidennes yrityksistä. Onneksi yritysten työntekijöiden määrän arvioidaan pysyvän ennallaan tai hieman jopa kasvavan”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Yritysten tuotantokustannukset kasvussa16.9.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Sähkön hinnan kohoaminen heikentää hämäläisyritysten kannattavuutta, selviää Hämeen kauppakamarin tuoreesta talouskyselystä. ”Erityisesti sähkön hinnan nousu ja korkojen nousu vaikuttavat alueemme teollisuusyritysten ja palvelualan yritysten toimintaan. Myös tuotantokustannusten ennakoidaan edelleen nousevan loppuvuoden aikana. Yritysten kannattavuus heikkenee, mutta silti on huomioitava, että yrityksistä joka neljäs arvioi kannattavuuden myös paranevan viime vuoteen verrattuna”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Ammattidieselin käyttöönotto unohtui23.8.2022 10:50:01 EEST | Tiedote

Kauppakamarit vaativat hallitukselta välittömiä toimia ammattidieselin käyttöönottamiseksi. ”Puoli vuotta sitten helmikuussa linjattu valmistelu ammattidieselin käyttöönotosta on edelleen valmistelussa, eikä ratkaisua poikkeuksellisen rajusta hintojen noususta ole saatu aikaiseksi. Korkeat polttoainekustannukset vaikuttavat laajasti eri toimialoihin. Tilanne on huolestuttava ja vaikuttaa merkittävästi Suomen kilpailukykyyn”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Yritykset ennakoivat markkinoiden heikkenemistä27.7.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannetilanne on vielä melko normaali, mutta loppuvuoden odotukset ovat selkeästi vaisut. Tieto selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä heinäkuussa tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Nykytila on melko normaali, mutta alueemme yritykset ennakoivat markkinoiden heikkenemistä. Erityisesti rakennusteollisuuden näkymät ovat synkät. Lisäksi palvelualoilla hintojen nousu, inflaatio ja korkojen nousu vaikuttavat kulutukseen”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä varovaisen toiveikkaat suhdannenäkymät21.6.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Työvoimapula ja kannattavuuden heikkeneminen vaikuttavat yritysten suhdannenäkymiin Hämeessä, selviää Hämeen kauppakamarin tuoreimmasta talouskyselystä. ”Alueemme yritysten suhdannenäkymät ovat varovaisen positiivisia ja yritykset uskovat tilauskannan kasvuun. Pula osaavasta työvoimasta lisää kuitenkin haasteita yritysten toimintaan. Lisäksi tuotantokustannusten nousu vaikuttaa yritysten kannattavuuteen”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.