Uusia virtuaalisia huvipuistoelämyksiä Linnanmäellä 20.5. alkaen

Linnanmäen Huvipuiston Linnunrata eXtra yhdistää ensimmäisenä Pohjoismaissa virtuaalitodellisuuden ja vuoristoradan. Samsung Gear VR -virtuaalilasien ja Oculuksen tekniikka antavat kävijälle mahdollisuuden kokea vuoristoradalla täysin uusia teemoitettuja kokemuksia, joissa lehmätkin saattavat lentää.
Linnanmäki/Linnunrata eXtra

Hurjapäiden suureksi iloksi Linnanmäen klassikkokohde Linnunrata saa tällä viikolla jännittävän virtuaalitodellisuuslisän, ja Linnunradan nimi muuttuu samalla Linnunrata eXtra:ksi. Vuoristoradassa kävijä pääsee ajamaan avaruudessa keskellä jännittävää virtuaalitodellisuutta Samsungin Gear VR-virtuaalilasit päässään.

- Linnunradan vuoristorata-ajelu muuttuu virtuaalisuuden myötä rikkaammaksi ja radan vauhti sekä kiihtyvyys tuntuvat kovemmilta. Kävijä pääsee seikkailemaan visuaalisesti näyttävään avaruusmaisemaan, jossa väistellään kovassa vauhdissa muun muassa planeettoja. Taustalla soi kohdetta varten sävelletty musiikki ja taitaapa tarkkasilmäinen kävijä kierroksen aikana ehtiä nähdä sen kuuluisan lentävän lehmänkin, toimitusjohtaja Pia Adlivankin naurahtaa.

Virtuaalitodellisuus tarkoittaa kokemusta, jossa matkataan joko animoidun tai reaalimaailmassa tallennetun materiaalin kautta 360-asteiseen videoelämykseen. Lopputuloksena käyttäjän aisteja harhautetaan luulemaan, että hän olisi itse aidosti kuvatussa ympäristössä. Huvipuistolaitteen ja virtuaalitodellisuuden yhdistäminen on aivan uusi ilmiö.

- Tutustuimme virtuaalitodellisuuden ja ratalaitteen yhdistävään uutuuteen ensimmäisen kerran viime syksynä eurooppalaisilla huvipuistoalan messuilla, josta idea Linnanmäen virtuaalitodellisuusrataan lähti. Kyseessä on todella innovatiiviset laitteet ja teknologia, joita ei vielä muualla Pohjoismaissa ole, tekninen johtaja Anssi Tamminen kuvailee.

- Innovatiivisena yrityksenä etsimme jatkuvasti uusia tapoja tarjota käyttäjille entistä parempia kokemuksia. Hyvänä esimerkkinä on, kun Linnanmäen kanssa yhdistimme kaksi hauskaa asiaa: virtuaalitodellisuuden ja vuoristoradan. Tuloksena syntynyt elämys on enemmän kuin osiensa summa, Samsungin markkinointijohtaja Marko Nurmela kertoo.

Avaruusteema on ensimmäinen Linnanmäen tilaama virtuaalitodellisuusmaailma, mutta tekniikka mahdollistaa useiden erilaisten maailmojen tuomisen laitteeseen. Tulevaisuudessa Linnunrata eXtrassa saatetaan seikkailla siis esim. meren pinnan alla tai viidakossa. Ehkä paras idea seuraavaan ympäristöön tuleekin idearikkailta huvipuistokävijöiltä.

Maailman ensimmäinen virtuaalitodellisuuslasien ja vuoristoradan yhdistelmä avattiin syyskuussa 2015 Saksan Europa Parkissa. Linnanmäen Linnunrata eXtra avataan yleisölle ainoana Pohjoismaissa pe 20.5.2016, virtuaalisuustodellisuusajo sisältyy rannekkeen ja laitelipun hintaan.

Katsoaksesi videon lähteestä youtu.be, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Linnunrata eXtran esittely

Lisätietoja:
Pia Adlivankin, toimitusjohtaja, Lasten Päivän Säätiö, p. 040 418 7788,
pia.adlivankin@linnanmaki.fi

Heli Hemgård, viestintäpäällikkö, Linnanmäki, p. 040 901 5219,
heli.hemgard@linnanmaki.fi

Linnanmäki/Linnunrata eXtra

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo 65 vuotta ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2015 lahjoitettiin 4,1 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2016 on 4,3 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2016 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.