Oksasen Puutarha

Uutta! Salaatit ja yrtit nyt täysin maatuvissa paperiruukuissa

Oksasen Puutarha alkaa yhtenä ensimmäisistä Suomessa käyttää kaikkien salaattiensa ja yrttiensä viljelyssä täysin maatuvia paperiruukkuja keväästä 2020 alkaen. Tällä muutoksella perheyritys säästää jopa 32 000 kg muovia joka vuosi. Paperiruukut myös helpottavat ja nopeuttavat turvepottien kierrätystä ja kompostointia, sillä nämä ruukut maatuvat täysin myös kotikompostissa. Näin kuluttajilla on mahdollisuus vähentää omaa muovinkäyttöään helposti.

Helppo lajitella

– Meidän Kaarlo Kani -tuotteidemme viljelyssä käytettävät paperiruukut on helppo kotona lajitella biojätteeseen tai kompostiin, kertoo toimitusjohtaja Juha Oksanen. Kestävien valintojen tekeminen ruokakaupassa on siis jatkossa entistä helpompaa.

Enää ei tarvitse repiä muovista kasvatusruukkua irti turvepotista. Tuotteita suojaava pakkausmuovi taas lajitellaan muovinkeräykseen kuten ennenkin. Myös ilman ruukkua myytävät Kaarlo Kani -salaatit kasvatetaan paperiruukuissa.

Vastuullinen puutarha

Maatuvien paperiruukkujen käyttöönotto on seuraava askel Oksasen Puutarhan vastuullisten valintojen polulla. Uuden viljelytavan opettelu ja käyttöönotto on ollut puutarhalle suuri sijoitus. Yrityksen johto ja työntekijät ovat innoissaan uudistuksesta ja tekevät kovasti töitä, jotta muovin käyttöä saadaan yhdessä vähennettyä.

Ympäristöystävällinen toiminta ja vastuulliset valinnat ovat aina olleet Oksasen Puutarhalle tärkeitä. Yrityksen tavoitteena on tarjota korkealaatuisia tuotteita, joiden tuotannossa huomioidaan ekologisuus ja energiatehokkuus. Oksasen Puutarhan tuotteet viljellään luontoa kunnioittaen Turun Paattisilla ja Oripäässä.

Oksasen Puutarha tuottaa noin 15 % koko Suomen ruukkuvihanneksista ja on yksi viidestä Suomen suurimmista salaatinviljelijöistä. Yritys työllistää vakituisesti viitisenkymmentä henkilöä, joiden lisäksi se tarjoaa monille kausitöitä ja harjoittelupaikkoja.

Lisätietoja, kuva- ja haastattelupyynnöt:

Juha Oksanen
juha.oksanen@oksasenpuutarha.fi

www.oksasenpuutarha.fi
www.facebook.com/kaarlokani
www.instagram.com/kaarlokani

Juha Oksanen
Toimitusjohtaja, Oksasen puutarha
juha.oksanen@oksasenpuutarha.fi

Oksasen Puutarha
Joenperäntie 224
21330 Paattinen

info@­oksasenpuutarha.fihttps://www.oksasenpuutarha.fi

Oksasen Puutarha on suomalainen puutarha-alan perheyritys, jonka juuret ovat syvällä varsinaissuomalaisessa mullassa. Yli 40 toimintavuotensa aikana puutarha on vakiinnuttanut paikkansa sekä laadukkaista salaateistaan ja yrteistään että tarkasta toimitusvarmuudestaan tunnettuna yrityksenä, joka tuottaa noin 15 % koko Suomen ruukkuvihanneksista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi