Uutuus Suomen automarkkinoilla: Hedin Automotive myöntää vuoden täystakuun lähes kaikille vaihtoautoilleen

Hedin Automotive tuo Suomeen markkinoiden ylivoimaisesti kattavimman vaihtoautojen Hedin Certified -takuupalvelun, joka sisältyy vaihtoauton hintaan ilman erillistä kustannusta. Hedin Certified -takuu kattaa viat elektronisissa ja mekaanisissa komponenteissa 10 000 euroon asti. Takuu on voimassa vuoden, jonka jälkeen takuuta voi jatkaa yhdellä lisävuodella. Hedin Automotiven selvityksen mukaan vaihtoauton ostajista neljä viidestä toivoo käytetylle autolle vähintään vuoden mittaisen takuun, joka on yhtä kattava kuin uudelle autolle myönnettävä takuu.

Hedin Automotiven vaihtoauton ostaneille asiakkaille tekemän kyselyn* mukaan 83 prosenttia asiakkaista toivoi kauppahintaan sisältyvää, uuden auton takuuseen verrattavaa takuuta käytetylle autolle. 84 prosenttia vastaajista toivoi takuun pituudeksi 12–24 kuukautta.

Vastauksena asiakkaiden toiveisiin Hedin Automotive lanseeraa Suomen markkinalle vaihtoauton hintaan sisältyvän Hedin Certified -takuun, joka antaa aidon takuun käytetylle autolle ja on voimassa vuoden auton ostohetkestä jopa 200 000 kilometriin asti.

– Tunnistamme käytetyn auton ostoon liittyviä epävarmuustekijöitä ostajan näkökulmasta, ja olemme kuulleet asiakkaitamme. Valitsemme huolella ja tarkistamme jokaisen kauttamme myytävän käytetyn auton. Nyt tuomme vaihtoauton ostajalle myös Hedin Certified -takuun, joka kattaa useimmat auton rikkoutumisesta aiheutuvat kulut niin elektronisissa kuin mekaanisissa komponenteissa. Takuu sisältyy Hedin Certified -vaihtoauton hintaan ja se on voimassa yhden vuoden, kertoo Hedin Automotiven toimitusjohtaja Mikko Mykrä.

Markkinan kattavin takuu vaihtoautoille

Hedin Certified -takuu kattaa auton rikkoutumisesta aiheutuvat kulut laajasti sisältäen muun muassa moottorin, vaihteiston, ohjausjärjestelmän ja voimansiirron vikatilanteet. Takuun enimmäiskorvaussumma on 10 000 euroa, ja vuoden voimassa olevan takuun jälkeen asiakas voi hankkia Hedin Certified Jatkovuoden lisähintaan. Takuu on voimassa jopa 200 000 km ajetuille ja alle 10 vuotta vanhoille autoille. Hedin Certified -takuu on räätälöity asiakkaille ja se sisältää 24/7 toimivan tiepalvelun sekä sekä takuukorjauksen ajalle sijaisautopalvelun. Takuupalvelu toteutetaan yhteistyössä Fragus Groupin kanssa, joka on Pohjoismaiden johtava ajoneuvojen lisäturvapalveluiden tuottaja.

– Tavoitteenamme on olla Suomen johtava autokauppa ja se tarkoittaa myös erinomaista palvelua asiakkaidemme suuntaan. Hedin Certified -takuu on hyvä esimerkki ison konsernin eduista. Olemme iloisia, että voimme nyt tuoda konseptin asiakkaillemme Suomessa. Hedin Certified -takuupalvelu vahvistaa palvelukokonaisuuttamme vaihtoautojen osalta ja lisää asiakkaan luottamusta ostaa käytetty auto juuri Hedin Automotivelta, sanoo Mykrä.

Hedin Certified -takuu käytetyille autoille on saatavilla 24. huhtikuuta 2023 alkaen. Lisätiedot ja täydelliset takuuehdot ovat luettavissa osoitteessa www.hedinautomotive.fi/certified.

* Tutkimus lähetettiin 3.2.2022 sähköpostilla yhteensä 7 638 Hedin Automotivelta tammikuun 2021 jälkeen vaihtoauton ostaneelle asiakkaalle. Tutkimus toteutettiin nettilomakkeella. Tutkimukseen vastasi yhteensä yli 500 asiakasta.

Mikko Mykrä, toimitusjohtaja
mikko.mykra@hedinautomotive.fi

Tommi Kortelainen, liiketoimintajohtaja
tommi.kortelainen@hedinautomotive.fi