Uutuuskirja kertoo organisaatioiden alati muuttuvasta ja kiehtovasta maailmasta!

Jussi Onnismaa tarkastelee tuoreessa kirjassaan organisaatioita monipuolisesti eri näkökulmista.

”Organisaation aika, muisti ja etiikka” (Basam Books 2021)

”Organisaatio on kerroksinen kokonaisuus, jossa historia, nykyhetki ja tulevaisuus ovat eri tulkinnoissa samanaikaisesti läsnä.”

Organisaatio on ihmisten yhteenliittymä jonkin toiminnan järjestämiseksi. Organisaatioiden ymmärtäminen tai kehittäminen on monesti kovin hankalaa, ja hyvää tarkoittavat hankkeet saattavat tuottaa aivan erilaisia tuloksia kuin alun perin oli tarkoitus.

Organisaatio ei niinkään ole jotakin, jonka voisimme määritellä kovin tarkasti, vaan organisaatio on joka hetki tulossa joksikin, josta emme voi kovin paljoa tietää, vaikka hallinnan tarpeemme olisi kuinka suuri tahansa.

Jussi Onnismaa käsittelee uutuuskirjassaan Organisaation aika, muisti ja etiikka (Basam Books 2021) monipuolisesti sekä organisaatioita, niiden muistia ja unohtamista, organisaatioiden monenlaisia aikakäsityksiä että johtamisen haasteita, dialogin mahdollisuutta ja esteitä. Hän esittää kirjansa lopussa myös kysymyksen siitä, onko organisaatioiden etiikka mahdollista.

”Organisaation etiikka todentuu suhteissa ja pieninä tekoina, ei suurina sanoina.”

Kirja on tarkoitettu kaikille organisaatioiden toimintaa ihmetteleville – niin organisaatioista ja organisaatioiden paradoksaalisuudesta kuin johtamisesta ja etiikasta kiinnostuneille tutkijoille, opiskelijoille, työnohjaajille, konsulteille ja muille organisaatioiden kehittäjille.

”Organisaatiot toimivat ja tulevat joksikin joka päivä aivan tavallisten ihmisten toiminnassa, eivätkä niissä tapahtuvat asiat ole salattuja tai tuonpuoleisia, vaikka ovatkin monesti hyvin kummallisia.”

Tietokirjailija, dosentti Jussi Onnismaa on pitkään toiminut erilaisissa organisaatioissa, niin kehityshankkeissa kuin työnohjaajana.

”Organisaation aika, muisti ja etiikka” (Basam Books 2021)