(KORJATTU TIEDOTE: INHIMILLISYYDEN VALLANKUMOUS -KIRJAN JULKAISUPÄIVÄ ON 18.10.2018). Uutuuskirja nostaa terveydenhuollon inhimillisyyden ja kokonaisvaltaisuuden sote-keskusteluun

Inhimillisyyden vallankumous – Iloa ja toivoa terveydenhoitoon nostaa esiin sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten ja asiakkaiden inhimillisen potentiaalin: kokemukset, voimavarat sekä kokonaisvaltaisen hoidon ja hoivan. Kirja perustuu kirjoittajien kokemuksiin, eri tieteenalojen tutkimuksiin sekä keskusteluihin kansalaisten ja alan ammattilaisten kanssa.

Seitsemän tutkijaa ja terveydenhuollon ammattilaista esittävät kirjassaan, että

• terveydenhuollon ammattilaisten hyvinvointi ja asiakkaiden inhimilliset tarpeet on nostettava sote-keskustelun keskiöön
  • vaikuttava hoito edellyttää turvaa ja luottamusta, turvapaikkaa
  • hyvinvointiyhteiskunnassa ihmisen hoitamisessa voidaan hyödyntää sekä lääketieteellistä tutkimusnäyttöä, yksilön kokemusta että perinneviisautta.

Kirjoittajat

Pauliina Aarva on yhteiskuntatieteiden tohtori. Hän on terveyden edistämisen dosentti, joka tutkii täydentävien hoitojen käyttöä ja ihmisten hoitokokemuksia.

HannaKortejärvi on farmasian tohtori. Hän toimii tutkijana ja kehittäjänä, ja haluaa edistää järkevää lääkkeiden käyttöä sekä inhimillistä hoitokulttuuria.

Kaija Helin on terveystieteiden tohtori. Hän on perehtynyt hoitamisen aatehistoriaan ja tutkii kuvataiteen hoitavaa ulottuvuutta.

Tarja Kallio-Tamminen on filosofian tohtori ja fyysikko erikoisalana kvanttifysiikan filosofia. Hän on kiinnostunut ihmisen asemasta ja mahdollisuuksista luonnon osana.

PirjoLindfors on lääketieteen tohtori, anestesia- ja kipulääkäri, jolla on psykoterapian ja kulttuuriantropologian koulutusta. Hän tutkii lääkäreiden työhyvinvointia.

KaritaPalomäki on psykofyysinen fysioterapeutti ja kouluttaja. Hän kouluttaa ja valmentaa ammattilaisia psykofyysisessä kivunhoidossa ja käyttää kokemuksellisia kehomielimenetelmiä.

KatiSarvela on hammaslääkäri, hypnoterapeutti ja mindfulness-ohjaaja, jolla on sensomotorisen psykoterapian koulutusta. Hän on kiinnostunut kehomielimenetelmistä ja luovuudesta auttamismuotona.

Basam Books Oy julkaisee parasta kotimaista ja ulkomaista elämäntaitokirjallisuutta.

Julkaisupäivä 18.10.2018 Kirja soveltuu oppikirjaksi yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin.

Julkistamistilaisuus Tiedekulmassa, Yliopistonkatu 4, Helsinki, 18.10.2018 klo 10.00-11.00 Lämpimästi tervetuloa!

Inhimillisyyden vallankumous

Pauliina Aarva
yhteiskuntatieteiden tohtori
pauliina.aarva@socon.fi

Hanna Kortejärvi
farmasian tohtori
hannakortejarvi@gmail.com

Meritullinkatu 21

040 500 8695, asiakaspalvelu@basambooks.fihttps://basambooks.fi

Helsinkiläinen erikoiskustantamo Basam Books on palannut juurilleen filosofian, kaunokirjallisten klassikkojen, runojen ja suurten hahmojen elämäkertojen pariin. Vanha kunnon Basam Books jatkaa tutulla laadusta tinkimättömällä linjallaan ja kustantamon puikkoihin on palannut yli 20 vuotta alalla toiminut kustannusjohtaja Batu Samaletdin. Jatkossa kustannusohjelmaamme kuuluvat vahvasti myös äänikirjat, tavoitteena on tuoda kaikki Basam Booksin mestariteokset kuunneltavaksi myös äänikirjoina!

Basam Books toivottaa kaikki kulttuurin ystävät lämpimästi tervetulleeksi osastollemme 6P68 Helsingin Kirjamessuilla!17.10.2018 13:46Tiedote

Ohjelmassamme on upea kattaus kirjailijoita: TORSTAI 25.10 11.00 Hanna Kortesjärvi / Inhimillisyyden vallankumous 13.00 Asta Swan ja Miia Ojala / True Wisdom-valmennuskortit 15.00 Tuula Styrman ja Ani Sherab / Kuinka tiikeri kesytetään 16.00 Asta Swan ja Miia Ojala / True Wisdom-valmennuskortit 18.00 Kaisa Kuurne / Sisäisen orvon viisaus PERJANTAI 26.10 10.00 Asta Swan ja Miia Ojala / True Wisdom-valmennuskortit 12.00 Pauliina Aarva / Inhimillisyyden vallankumous 14.00 Simo Kuurne / Sisäisen orvon viisaus 16.00 Niklas Röholm /Jäljillä LAUANTAI 27.10 11.00 Tommi Parkko / Puhutteleva runous-keskustelutilaisuus 12.00 Mili Kaikkonen lukee kirjaa Kaikista suurin on rakkaus 14.00 Tuula Styrman ja Ani Sherab / Kuinka tiikeri kesytetään 16.00 Asta Swan ja Miia Ojala / True Wisdom-valmennuskortit Basam Booksin kirjoja on saatavilla Rosebudin ja Basamin yhteiseltä esittelypöydältä (6b50)sekä tietenkin Basamin verkkokaupasta: https://basambooks.fi/sivu/tuote/?id=2325727.