(KORJATTU TIEDOTE: INHIMILLISYYDEN VALLANKUMOUS -KIRJAN JULKAISUPÄIVÄ ON 18.10.2018). Uutuuskirja nostaa terveydenhuollon inhimillisyyden ja kokonaisvaltaisuuden sote-keskusteluun

Inhimillisyyden vallankumous – Iloa ja toivoa terveydenhoitoon nostaa esiin sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten ja asiakkaiden inhimillisen potentiaalin: kokemukset, voimavarat sekä kokonaisvaltaisen hoidon ja hoivan. Kirja perustuu kirjoittajien kokemuksiin, eri tieteenalojen tutkimuksiin sekä keskusteluihin kansalaisten ja alan ammattilaisten kanssa.

Seitsemän tutkijaa ja terveydenhuollon ammattilaista esittävät kirjassaan, että

• terveydenhuollon ammattilaisten hyvinvointi ja asiakkaiden inhimilliset tarpeet on nostettava sote-keskustelun keskiöön
  • vaikuttava hoito edellyttää turvaa ja luottamusta, turvapaikkaa
  • hyvinvointiyhteiskunnassa ihmisen hoitamisessa voidaan hyödyntää sekä lääketieteellistä tutkimusnäyttöä, yksilön kokemusta että perinneviisautta.

Kirjoittajat

Pauliina Aarva on yhteiskuntatieteiden tohtori. Hän on terveyden edistämisen dosentti, joka tutkii täydentävien hoitojen käyttöä ja ihmisten hoitokokemuksia.

HannaKortejärvi on farmasian tohtori. Hän toimii tutkijana ja kehittäjänä, ja haluaa edistää järkevää lääkkeiden käyttöä sekä inhimillistä hoitokulttuuria.

Kaija Helin on terveystieteiden tohtori. Hän on perehtynyt hoitamisen aatehistoriaan ja tutkii kuvataiteen hoitavaa ulottuvuutta.

Tarja Kallio-Tamminen on filosofian tohtori ja fyysikko erikoisalana kvanttifysiikan filosofia. Hän on kiinnostunut ihmisen asemasta ja mahdollisuuksista luonnon osana.

PirjoLindfors on lääketieteen tohtori, anestesia- ja kipulääkäri, jolla on psykoterapian ja kulttuuriantropologian koulutusta. Hän tutkii lääkäreiden työhyvinvointia.

KaritaPalomäki on psykofyysinen fysioterapeutti ja kouluttaja. Hän kouluttaa ja valmentaa ammattilaisia psykofyysisessä kivunhoidossa ja käyttää kokemuksellisia kehomielimenetelmiä.

KatiSarvela on hammaslääkäri, hypnoterapeutti ja mindfulness-ohjaaja, jolla on sensomotorisen psykoterapian koulutusta. Hän on kiinnostunut kehomielimenetelmistä ja luovuudesta auttamismuotona.

Basam Books Oy julkaisee parasta kotimaista ja ulkomaista elämäntaitokirjallisuutta.

Julkaisupäivä 18.10.2018 Kirja soveltuu oppikirjaksi yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin.

Julkistamistilaisuus Tiedekulmassa, Yliopistonkatu 4, Helsinki, 18.10.2018 klo 10.00-11.00 Lämpimästi tervetuloa!

Inhimillisyyden vallankumous

Pauliina Aarva
yhteiskuntatieteiden tohtori
pauliina.aarva@socon.fi

Hanna Kortejärvi
farmasian tohtori
hannakortejarvi@gmail.com

Meritullinkatu 21

040 500 8695, asiakaspalvelu@basambooks.fihttps://basambooks.fi

Helsinkiläinen erikoiskustantamo Basam Books on palannut juurilleen filosofian, kaunokirjallisten klassikkojen, runojen ja suurten hahmojen elämäkertojen pariin. Vanha kunnon Basam Books jatkaa tutulla laadusta tinkimättömällä linjallaan ja kustantamon puikkoihin on palannut yli 20 vuotta alalla toiminut kustannusjohtaja Batu Samaletdin. Jatkossa kustannusohjelmaamme kuuluvat vahvasti myös äänikirjat, tavoitteena on tuoda kaikki Basam Booksin mestariteokset kuunneltavaksi myös äänikirjoina!

Kansalaisaktivismi & Empatia –kirjailta tänään Rosebud-kirjakaupan Kolmen sepän myymälässä28.5.2019 09:40:11 EESTTiedote

Tänään Rosebudin uudessa myymälässä järjestettävässä kirjaillassa pohditaan miten toimia osattomuuden säälittelyn, sivuuttamisen tai kieltämisen sijaan kunnioittavasti, toisten voimavaroja kunnioittaen ja empatiasta käsin. Tapahtumassa mukana ovat pääkaupunkiseudun vähävaraisia vuosien kokemuksella auttaneen Apuna Ry:n perustaja Heidi Jaari sekä empatian tiedettä tutkinut kirjailija Sami Keto.

Kutsu lehdistötilaisuuteen: Basam Books vastaa kustantamoalan muutokseen uudistamalla toimintaansa21.5.2019 21:17:09 EESTTiedote

Kutsumme kirjan tulevaisuudesta kiinnostuneet median edustajat lehdistötilaisuuteen Helsinkiin perjantaina 24.5 klo 10-11. Uudistunut Basam Books vastaa kirja-alan muutokseen painottamalla kustantamoiden asemaa kulttuurisena muutosvoimana ja tarjoamalla muun muassa aineksia omaehtoiseen henkiseen kasvuun sekä hyvinvoinnin, tiedon ja viisauden kartuttamiseen. Tavoite konkretisoituu näitä kehityskulkuja tukevien teosten julkaisemisen lisäksi merkityksellisiä kohtaamisen tiloja tarjoavissa tapahtumissa sekä koulutuksissa.