Uutuuskirja opastaa yrittäjyyden haasteissa ja kannustaa oman polun löytämisessä

Leena Ståhlberg jakaa uutuuskirjassaan henkilökohtaisen taipaleensa lukion opettajasta yksinyrittäjäksi. Kirja toimii oppaana aloitteleville yrittäjille.

Kohti omannäköistä yrittäjyyttä (Basam Books 2021)

Minustako yrittäjä? Entä jos en onnistu?

Leena Ståhlberg kuvaa kirjassaan Kohti omannäköistä yrittäjyyttä (Basam Books 2021) reflektoiden omaa urapolkuaan ja vastaa kysymykseen siitä, mitä omannäköinen yrittäjyys on. Teosta rytmittävät valmennukselliset osiot, joissa kirjailija haastaa lukijan pohtimaan omia vahvuuksiaan, mahdollisuuksiaan ja unelmiaan yrittäjänä.

”Tärkeintä on löytää polku omannäköiseen ja omalta tuntuvaan yrittäjyyteen.”

Kirja tarjoaa rakennuspalikoita niin aloittaville yrittäjille kuin yrittäjyydestä haaveileville pureutumalla monipuolisesti yksinyrittäjyydelle ominaisiin kysymyksiin. Kirjassa edetään vuorovaikutteisesti käytännönläheisistä aiheista käsitteellisempiin kysymyksiin – aina yritystoiminnan fyysisistä puitteista ja ajanhallinnasta sisäiseen motivaatioon ja yrittäjäidentiteetin rakentumiseen.

”Haluan tarinallani ja ihmisten elämänkulkuihin ja työuriin liittyvällä asiantuntemuksellani rohkaista samankaltaisessa tilanteessa olevia kulkemaan kohti ratkaisuja ja löytämään kirjan sivuilta vahvistusta omille mahdollisille yrityshaaveilleen.”

Ståhlberg ei kaihda vaikeita aiheita ja kertoo avoimesti niin epävarmuudesta kuin työuupumuksestakin. Hän myös neuvoo, kuinka epävarmuutta siedetään, miten työuupumusta hoidetaan, ja miten omasta jaksamisesta voi yksinyrittäjänä pitää huolta.

Kaikki yrittäjyydestä kiinnostuneet voivat oppia tämän kirjan avulla jotain uutta yrittäjyydestä sekä löytää uusia puolia itsestään ja siitä, millainen yrittäjä haluaa olla.

“Koskaan ei voi tietää, mihin pystyy, ennen kuin yrittää.”

Leena Ståhlberg (KM, ohjaus, psykologia) on yksi ohjausalan yrittäjyyden uranuurtajia. Hänen työnsä keskiössä ovat ihmisten ohjaus, kohtaaminen ja valmentaminen sekä motivaation ja innostuksen sytyttäminen. Ståhlbergiltä on aiemmin julkaistu kaksi kirjaa: Omannäköinen elämä. Näin teet hyviä valintoja (2017, PS-kustannus) sekä Pienryhmäohjaajan opas (2019, PS-kustannus).

Haastattelupyynnöt:

Arvostelukappaleet, myynti:
Jarkko Mali
jarkko@basambooks.fi

Kohti omannäköistä yrittäjyyttä (Basam Books 2021)
Leena Ståhlberg (kuvaaja: Heikki Ståhlberg)