Uutuuskirja peräänkuuluttaa traumatietouden lisäämistä mielenterveystyöhön!

Karoliina Maanmielen ja Kati Sarvelan “Yhteinen mieli – Traumatietoutta mielenterveystyöhön” osoittaa eri näkökulmia ja aloja yhdistävällä kielellä, kuinka voimme tehdä inhimillistä, myötäelävää ja monialaista työtä sellaistenkin ihmisten kanssa, joiden elämä on toisenlaista kuin omamme.

“Yhteinen mieli – Traumatietoutta mielenterveystyöhön” (Basam Books 2022)

Elämme mielenterveystyössä parhaillaan paradigmamuutosta. Olemme siirtymässä kohti traumatietoista holistista ihmiskuvaa, jossa tiedostetaan entistä paremmin mielenterveysongelmien vuorovaikutuksellisia ja yhteiskunnallisia juurisyitä.

Karoliina Maanmielen ja Kati Sarvelan uutuuskirja Yhteinen mieli – Traumatietoutta mielenterveystyöhön tarjoaa perustietoa traumoista ja kokemuksellista viisautta siitä, kuinka toipumista haitallisesta stressistä voi edistää ja kuinka jokainen meistä voi olla osa hoivaavaa kohtaamista.

Kirja osoittaa eri näkökulmia ja aloja yhdistävällä kielellä, kuinka voimme tehdä inhimillistä, myötäelävää ja monialaista työtä sellaistenkin ihmisten kanssa, joiden elämä on toisenlaista kuin omamme.

Kirja on suunnattu paitsi mielenterveyden ammattilaisille, myös muille ihmissuhdetyötä tekeville sekä vertaistukijoille, joita kiinnostavat traumat ja mielenterveyden vaaliminen.

Kirjailijoista

Karoliina Maanmieli on filosofian tohtori, kirjallisuusterapiaohjaaja ja -kouluttaja sekä mielenterveystyöhön erikoistunut lähihoitaja.

Kati Sarvela on tietokirjailija ja sensomotorisiin menetelmiin kouluttautunut traumainformoidun näkökulman kouluttaja.

“Yhteinen mieli – Traumatietoutta mielenterveystyöhön” (Basam Books 2022)