Uutuuskirja tarjoaa näkökulmia kotoisan kodin luomiseen

Sara Karlssonin uutuuskirja Asioita jotka tekevät kodin pureutuu kodin olemukseen ja tarjoaa näkökulmia kotoisan kodin luomiseksi. Kirjan käytännölliset neuvot ja tunnelmalliset listat johdattavat aistilliseen kotoiluun. Valtavan sisustusbudjetin sijaan tärkeämpää on läsnäolo ja läheisyys.

Pidimmepä asumustamme pysyvänä tai väliaikaisena, epätäydellisenä tai ylellisenä, koti on oma paikkamme, josta osallistumme maailmanmenoon. Kodin tunne yhdistyy meissä turvallisuuden tunteeseen, yksityisyyteen, lupaan vapautua päivän aikana esittämistämme rooleista ja olla oma itsemme.

“Kirjasta puuttuvat valokuvat, koska kuvien mukana tulisi väistämättä jokin tyyli ja kopioitavia ideoita. Minua kiinnostaa päinvastainen lähestymistapa: kodin rakentaminen ihmisen tarpeista ja haaveista käsin”, Karlsson toteaa.

Syvällinen viihtyminen ja mukavuuden tunne pohjautuu ennemmin läsnäoloon, huolenpitoon ja sydämellisyyteen kuin vaikkapa rajattomaan budjettiin ja täydelliseen sisustukseen.

Kirjan kantava ajatus on, että kaikki mikä vaikuttaa oleellisesti hyvinvointiimme, vaikuttaa kotielämään. Siksi siinä käsitellään myös perinteisen sisutusmaailman ulkopuolisia teemoja, kuten liikkumista ja työelämää.

Kirja kannustaa luomaan kodista eloisan, innostavan ja armollisen kehyksen hyvälle elämälle.

“Tarvitsemme kodissa rauhaa ja tilaa paitsi elämällemme juuri nyt, myös sille ihmiselle, joksi tahdomme tulla”, Karlsson muistuttaa.

Pdf-vedokset ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Sara Karlsson kuvaaja Anton Sucksdorff

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote