Uutuuskirja valottaa johtamisen kehittämisen menetelmiä!

Sini Juutin ja Pauli Juutin uudessa kirjassa tutkitaan niin johtamisnäkökulmia, johtamisen kehittämisen menetelmiä kuin myös niiden välisiä yhteyksiä.

”Johtamista kehittämään – Todellista vaikuttavuutta helposti ja tehokkaasti” (Basam Books 2021)

Nykyisin johtamisen kehittämisessä nojataan useimmiten tiedollisiin johtamisnäkemyksiin, jotka eivät kuitenkaan anna riittävää tukea hyvän johtamisen kehittämiselle. Lisäksi ne vievät johtajat ja esimiehet lukuisten erilaisten johtamisnäkemysten keskelle ja saattavat heidät entistä suuremman hämmennyksen tilaan. Kokemuksille perustuva johtamisen kehittäminen taas antaa tiedollisia näkemyksiä paremman perustan johtamisen kehittämiselle.

Sini Juuti ja Pauli Juuti tarkastelevat kirjassaan Johtamista kehittämään – Todellista vaikuttavuutta helposti ja tehokkaasti (Basam Books 2021) eri johtamisnäkemyksiä sekä erilaisia johtamisen kehittämisen menetelmiä. He tarkastelevat näitä menetelmiä tiedollisen, kokemuksellisen sekä kontekstuaalisen viitekehyksen avulla.

”Johtaminen ei olekaan yksilön, esimiehen tai johtajan, suorittamaa toimintaa, vaan yhteisöllinen ilmiö, joka alkaa siitä, että jotkut henkilöt alkavat tehdä jotakin yhteisen päämäärän eteen ja alkavat toiminnassaan seurata sitä, mitä jotkut muut ovat ehdottaneet tehtäväksi, jotta päämäärä saavutettaisiin.”

Johtaminen vaikuttaa sekä organisaatioiden tulokseen että ihmisten työhyvinvointiin. Ei ole samantekevää, millaista johtaminen on, ja siksi johtamista on tarpeen jatkuvasti kehittää. Ongelmana on, ettei johtamisen kehittämisen avulla välttämättä saavuteta aina toivottuja tuloksia. Tämän takia johtamisen kehittämistä on tarpeellista tarkastella kriittisellä, mutta ymmärrettävällä, tavalla.

Kirjailijoista

Sini Juuti on KTT ja DI. Hän on kerännyt johtamisen kehittämistä käsittelevään väitöskirjaansa tietoja 25 johtamisen kehittämistä tekevän suurehkon koulutusinstituutin toiminnasta. Kirja perustuu aineistonsa puolesta Sinin väitöskirjalle.

Pauli Juuti on johtamisen emeritusprofessori, joka on tutkinut ja kehittänyt johtamista yli 45 vuoden ajan. Hän on kirjoittanut yli 60 kirjaa johtamisesta, työelämästä ja ihmisten elämänlaadusta.

Muuttuvassa työelämässä on ensisijaisen tärkeää hankkia uusia taitoja ja päivittää omaa osaamista – uutuuskirja kertoo, miten onnistut tässä!12.10.2021 10:45:00 EEST | Tiedote

Työelämän murroksesta juontuvat taitotarpeet ovat suosittu aihe julkisessa keskustelussa. Harvoin kuitenkaan kerrotaan, miten yksittäinen ihminen pärjää työelämän myllerryksessä, tai, miten hän voisi kehittää osaamistaan. Sanna Eulenberger puuttuu tähän epäkohtaan uudessa kirjassansa ”Vapaalla tyylillä taitajaksi”.

Skitsofrenia-termistä tulisi luopua!1.10.2021 09:45:00 EEST | Kutsu

Maailman mielenterveyspäivänä 10.10.2021 klo 12.30–15.00 järjestetään Skitsofrenia - onko diagnoosi totta? -tietokirjan julkistamistilaisuus Lapinlahden Lähteellä Helsingissä. Tilaisuus on osa Lapinlahden Lähteen Maailman mielenterveyspäivän ja Aleksis Kiven päivän ohjelmaa. Tilaisuuteen voi osallistua myös etänä Nousevan mielen FB-sivujen kautta. Ks. linkki tilaisuuteen: dy.fi/kvu Kirjan kirjoittajat ovat Karoliina Maanmieli, Tapio Gauffin ja Nisse Suutarinen ja sen on kustantanut Basam Books. Se julkaistaan osana Basam Booksin "Toivon näkökulmia mielenterveystyöhön" -kirjasarjaa. Kirjassa tarjotaan vaihtoehtoinen malli psykoosin hoitoon sekä käsitellään psykoosin ja skitsofrenian nykyisen hoidon ongelmia. Kirjan teesejä ovat muun muassa: 1) Skitsofrenia-termistä on luovuttava 2) Psykoosilääkityksen suhteen on kunnioitettava potilaan itsemääräämisoikeutta 3) Traumanäkökulma on huomioitava psykoosin hoidossa. Näiden teesien perustelemisen ohella kirjassa esitellään laajasti Keroputaan