Uutuuskirjan tiedoilla maskikauppasotkukin olisi vältetty

Varatuomari Inga Koskisen uutuuskirja Sovi, älä riitele (Basam Books 2020) on ainutlaatuinen opas sopimusten tekoon. Kun laatii sopimuksen oikein, ei myöhemmin tarvitse lähteä käräjille riitelemään.

Sovi, älä riitele neuvoo sinulle, miten voit tarkistaa sopijakumppanisi luotettavuuden ja maksukyvyn. Lisäksi se opastaa määrittelemään tuotteen tai palvelun laatukriteerit, joiden täyttämättä jääminen oikeuttaa sinut purkamaan sopimuksen.

Valtion Huoltovarmuuskeskus laiminlöi edellä mainitut tarkistukset ja laatumäärittelyn, kun se hankki koronaviruksen vuoksi hengityssuojaimia, joiden laatu ei ollutkaan sairaalakäyttöön riittävä. Uutuuskirjan ohjeiden mukaan toimimalla kauppa olisi jätetty tekemättä tai ainakin kaupan ehdot olisi määritelty tarkemmin.

Sovi, älä riitele antaa konkreettisia, käytännöllisiä ohjeita, joiden avulla vältät ristiriitatilanteet etukäteen. Kirjasta saat myös apua ongelmatilanteiden ratkaisemiseen ja sopivan asiantuntijan löytämiseen. Kirja sisältää malliehtoja sekä linkkejä internetistä maksutta löytyviin sopimusmalleihin ja asiantuntijapalveluihin.

”Menestyvän yrityksen perustana on hyvin suunniteltu ja kirjallinen sopimuskäytäntö.”

”Hyvin tehty sopimus herättää luottamusta ja auttaa saamaan asiakkaita.”

Kirja on tarpeellinen niin pienyrittäjän, kodin kuin suurenkin yrityksen kirjahyllyssä. Se sopii kaikille, jotka tekevät sopimuksia ja haluavat välttää kalliit riskit. Teksti on selkeää, ymmärrettävää arkikieltä. Sovi, älä riitele soveltuu omatoimiseen opiskeluun ja yrittäjäkurssin oppimateriaaliksi.

”Kirjan tavoitteena on vähentää sopimusriitoja. Opit tekemään sopimuksen ja toimimaan niin, että sinun ei tarvitse lähteä käräjille riitelemään. Tämän tavoitteen toteuttaminen tarkoittaa samalla sitä, että opit käyttämään asiantuntija-apua oikeassa vaiheessa. Saat ohjeita siihen, milloin asiantuntijan apu on sinulle tarpeen ja miten löydät itsellesi sopivan auttajan.”

Kirjoittajasta:

Varatuomari Inga Koskisella on yli 30 vuoden kokemus sopimusten laatimisesta, kouluttamisesta ja oikeudenkäyntien hoitamisesta. Monet riidat ovat päättyneet hänen avustuksellaan sovintoon. Lisäksi Koskinen on kirjoittanut asiapitoisia tekstejä blogeissa, lehtien kolumneissa sekä kappaleen yrittäjätoiminnasta aiemmin julkaistuun Valittujen Palojen Kodin Lakikirjaan.

Arvostelukappaleet, haastattelupyynnöt:
Aino Salminen
aino@basambooks.fi

Myynti:
Jarkko Mali
jarkko@basambooks.fi

Basam Books on riippumaton yleiskustantamo. Meidät tunnetaan erityisesti kaunokirjallisten klassikoiden, unohdettujen kielialueiden, hyvinvointi- ja elämäntaitokirjallisuuden sekä runouden kustantajana.

Basam Books on Suomen Kustannusyhdistyksen jäsen.

Muuttuvassa työelämässä on ensisijaisen tärkeää hankkia uusia taitoja ja päivittää omaa osaamista – uutuuskirja kertoo, miten onnistut tässä!12.10.2021 10:45:00 EEST | Tiedote

Työelämän murroksesta juontuvat taitotarpeet ovat suosittu aihe julkisessa keskustelussa. Harvoin kuitenkaan kerrotaan, miten yksittäinen ihminen pärjää työelämän myllerryksessä, tai, miten hän voisi kehittää osaamistaan. Sanna Eulenberger puuttuu tähän epäkohtaan uudessa kirjassansa ”Vapaalla tyylillä taitajaksi”.