Uutuusromaani suositun ”Seepra joka ajatteli liikaa” -teoksen kirjoittajalta!

Tiia Aholan uusin romaani on tarina surusta, joka haluaa tulla löydetyksi.

”Susi joka pelkäsi pimeää” (Basam Books 2021)

Väkivaltarikostutkija Erin toipuu romahduksesta keskiaikaisessa retriitissä. Hänellä on mukanaan kauan sitten kuolleen äitinsä, Seljan, viisi päiväkirjaa, jotka vievät hänet matkalle pohjoisen mytologian yhdeksään maailmaan, 1990-luvun poliisitoimintaan ja omaan lapsuuteensa.

Tiia Aholan Susi joka pelkäsi pimeää (Basam Books 2021) on tarina kätketystä surusta kolmessa sukupolvessa. Mitä tapahtuu, kun mytologia ja todellisuus sekoittuvat? Entä jos meissä jokaisessa kasvaa maailmanpuu?

Susi joka pelkäsi pimeää on tarina surusta, joka haluaa tulla löydetyksi. Se on kertomus poliisista, joka tuntee olevansa lammas suden vaatteissa. Se on metafora ihmisen kehosta, joka on kuin pohjoisen mytologian maailmanpuu ja sen kaikki yhdeksän maailmaa.”

Tiia Ahola on työskennellyt matkaoppaana, ja toimii tällä hetkellä vanhempana rikoskonstaapelina Helsingissä. Hän on aina ollut kiinnostunut ihmisen mielen pimeistä ja valoisista puolista, joista hän on oppinut työnsä ja oman elämänsä kautta. Aholalta on julkaistu aiemmin romaani Seepra joka ajatteli liikaa (Basam Books 2020).

”Susi joka pelkäsi pimeää” (Basam Books 2021)

Syksyn uutuuskirja Ekotrippi antaa kyytiä synkän syyllistäville ilmastotarinoille – ”Mustalla huumorilla voi parantaa maailmaa.”9.9.2021 10:45:00 EEST | Tiedote

Esikoiskirjailija Piia Heikkinen haluaa tarjota romaanillaan vertaistukea ympäristöahdistukseen ja armollisempaa asennetta ilmastokeskusteluun. Heikkisen viesti kansainvälisen ilmastolakon (24.9.) lähestyessä on: ”Nyt jos koskaan tarvitaan empatiaa ennakkoluulojen tilalle, onnellisia loppuja dystopioiden sijaan. Vihreällä on monia eri sävyjä.”