Vaasan Sähkö Oy

Vaasa saa ensimmäisen muuntamomaalauksensa

Kuluvalla viikolla Vaasaan on ilmestynyt pala kaupunkitaidetta. Ajurinkadun ja Ratakadun kulmassa oleva sähkömuuntamo saa kuvituksen, joka on kuin suoraan lastenkirjasta. Muuntamon maalaaminen on Vaasan Sähköverkon ja kuvittaja Päivi Areniuksen yhteistyön tulos.
Vaasan Sähköverkon muuntamon havainnekuva, Ratakatu, Vaasa. Taiteilija: Päivi Arenius

- Areniuksen aloitteeseen oli helppo tarttua, kertoo kunnossapitopäällikkö Göran Heino.

- Tämä on Vaasan Sähköverkolle uusi, mutta helppo tapa osallistua kaupunkiympäristön muokkaamiseen positiivisella tavalla.

Lastenkirjoja pitkään kuvittanut Päivi Arenius päätti ottaa yhteyttä Vaasan Sähköverkkoon, kun halusi omalle työlleen vaihtelua. Idean hän sai pääkaupunkiseudulla tekemistään töistä.

Areniuksen värikäs ja humoristinen tyyli houkutteli yhteistyöhön. Muuntamon neljälle puolelle tuleva maalaus saa aiheensa paikallisista elementeistä ja tilaajan kanssa sovituista teemoista.

- Maalaukseen tulee tunnistettavissa olevat turkoosit maisemapylväät ja tuulivoimala. Kärppähahmojen lähtökohta on Pohjanmaan vaakunassa ja lokit tietysti kuuluvat Vaasaan. Ainaista tuulista säätä ilmennän ympäriinsä lentävillä lehdillä, Arenius kuvailee.

- Muuntamon maalaus on aloitettu, ja lopputulos alkaa jo hahmottua, Heino jatkaa. Sääoloista riippuen työ saatetaan loppuun viimeistään keväällä.

- Toivomme, että lopputulos tuottaa iloa alueen asukkaille ja siellä liikkuville, Heino toteaa.

kunnossapitopäällikkö
Göran Heino
goran.heino@vaasansahkoverkko.fi

kuvittaja
Päivi Arenius
www.paiviarenius.com

Vaasan Sähköverkon muuntamon havainnekuva, Ratakadun ja Ajurinkadun kulma, Vaasa. Taiteilija: Päivi Arenius

Vaasan Sähkö Oy
Kirkkopuistikko 0
65100 VAASA

06 324 5111http://www.vaasansahko.fi

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 150 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2017 oli noin 130 milj. euroa.

Lue lisää julkaisijalta Vaasan Sähkö Oy