WolfcomWolfcom

Vaasan ja Chef Lundén täyttävät suomalaisten suosikkileivät

Leipomoyhtiö Vaasan ja laadukkaisiin, käsin valmistettuihin tuoretuotteisiin erikoistunut Chef Lundén aloittavat yhteistyön, jonka myötä Suomen suosituimmat leivät tulevat tarjolle myös valmiiksi täytettyinä. Kahden alansa johtavan toimijan yhteistyön myötä kauppojen täytettyjen leipien valikoimiin tulee keväällä terveellisemmät, vain tuoreilla raaka-aineilla täytetyt leivät. Laadun takeena on paitsi Chef Lundénin osaaminen, myös ensimmäistä kertaa valmiiksi täytettyinä leipinä nähtävät Vaasan Ruispalat ja Vaasan Täysjyväkauratyynyt.

Uudet täytetyt leivät ovat maukkaasti terveellisiä. Niissä ei ole käytetty kastikkeena majoneesia ja leipien rasvan ja suolan määrä on maltillinen. Kaikki leipien täytteet ovat tarkoin valittuja ja niitä on runsaasti. Vaasan Ruispalat ja Vaasan Täysjyväkauratyynyt ovat tunnetusti runsaskuituisia ja niissä on käytetty kotimaista täysjyvää. Chef Lundén Vaasan Kirjolohi-kurkku Ruispala

Vaasan Ruispalat on Suomen suosituin leipä. Leivän salaisuus on rehdin kotimaisen täysjyvärukiin rakastetussa, ainutlaatuisessa maussa, herkullisessa sitkeydessä ja taikinajuuressa. Kuohkeat ja pehmeät Vaasan Täysjyväkauratyynyt ovat puolestaan Suomen suosituimmat vaaleat palaleivät. Nämä suomalaisen leipämaailman kulmakivet tulevat Chef Lundénin toimesta tarjolle nyt ensimmäistä kertaa huolellisesti käsin täytettyinä. Maukkaat ja laadukkaat uutuudet saapuvat vappuna tarjolle kauppoihin kautta maan.

”Vaikka suomalaiset ovat todellista leipäkansaa, on meillä täytettyjen leipien osalta vielä paljon kehitettävää. Teimmekin Chef Lundénin kanssa kattavan selvityksen siitä, mitä kuluttajat valmiilta leiviltään haluavat. Olemme iloisia ja ylpeitä yhteistyöstämme, jonka myötä pääsemme upealla tavalla valmiiden leipien hyllyyn vastaamaan kuluttajien toiveisiin herkullisilla, laadukkailla ja terveellisemmillä vaihtoehdoilla. Vahvojen tuotemerkkien yhteistyöltä on lupa odottaa paljon”, kertoo tuoreleipien kategoriavastaava Mikko Kaijansinkko Vaasanilta.

Maukkaasti ja terveellisesti täytettyjä leipiä

Vaasan ja Chef Lundénin uudet leivät ovat maukkaasti terveellisiä. Niissä ei ole käytetty kastikkeena majoneesia ja leipien rasvan ja suolan määrä on maltillinen. Kaikki leipien täytteet ovat tarkoin valittuja ja niitä on runsaasti: raikkaita kasviksia, omegapitoista kirjolohta, vapaan kanan munia, kotimaista kanaa ja savukinkkua sekä Emmental-juustoa. Vaasan Ruispalat ja Vaasan Täysjyväkauratyynyt ovat tunnetusti runsaskuituisia ja niissä on käytetty kotimaista täysjyvää.

”Olemme ylpeitä saadessamme ensimmäistä kertaa täyttää Suomen suosituimmat leivät ja tuoda kaikkien tuntemat legendaariset tuotemerkit tarjolle myös tuoretuotehyllyyn. Täytämme leivät runsailla ja laadukkailla, huolellisesti valituilla raaka-aineilla. Leipien reseptiikalle tehtiin kattava taustatyö ja uskon, että yhteistyömme Vaasanin kanssa on omiaan lisäämään kuluttajien kiinnostusta täytettyihin leipiin”, kertoo Chef Lundénin brändipäällikkö Venla Määttä.

Vaasan ja Chef Lundén -leivistä on kolme täytevaihtoehtoa: kana-basilika, kirjolohi-kurkku sekä kinkku-juusto. Tuoreet vihannekset täydentävät kaikkia täytteitä. Chef Lundén Vaasan Kana-basilika Täysjyväkauratyyny, Chef Lundén Vaasan Kirjolohi-kurkku Ruispala ja Chef Lundén Vaasan Kinkku-juusto Ruispala ovat riittoisia lounas-, eväs- tai välipaloja ja niiden paino on 145-155 grammaa. Tuotteet ovat laktoosittomia ja pakkausten selkeät rasiat ja pussit helposti lajiteltavissa. Tuoreiden täytteidensä vuoksi leipien säilyvyys on 5 päivää. Leipien hinta kaupasta riippuen noin 3 euroa.

Oy Lundén Ab on vuonna 1959 perustettu perheyritys, jonka tytäryhtiöitä ovat Oy Lundén Ab Jalostaja, Lundén Food OÜ, Savuhovi sekä Oy L Supply Ab. Tunnettuja brändejämme ovat Jalostaja, Auran ja Chef Lundén. Yhtiömme valmistavat monipuolisesti sekä tuoreita, että teollisia elintarvikkeita. Omien brändien lisäksi tuotannossamme on monia kaupan merkkejä ja lisäksi toimimme merkittävien elintarvikeyritysten alihankkijana. Yhtiöiden päämarkkina-alueet ovat Suomi ja Baltian maat.

Vaasan Oy on suomalainen leipomoalan yritys, joka työllistää Suomessa noin 530 henkilöä. Yhtiön historia ulottuu aina vuoteen 1849, mikä tekee meistä Suomen vanhimman valtakunnallisen leipomoalan toimijan. Leivomme suomalaisten rakastamia leipiä viidessä leipomossa eri puolilla Suomea ja tehtävänämme on vahvistaa leipomotoimialan elinvoimaisuutta Suomessa. Tunnetuimpia tuotemerkkejämme ovat Vaasan Ruispalat, Vaasan Kaurasydän, Vaasan Kaura 100 %, sekä Vaasan hampurilais- ja hot dog -sämpylät. Suomen lisäksi leivomme myös Baltian maissa. Omistajamme Lantmännen Unibaken kautta olemme osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen-monialakonsernia, joka on yksi Euroopan suurimpia toimijoita bioenergia-, kone-, maatalous- ja elintarviketoimialalla. Liikevaihtomme Suomessa ja Baltiassa vuonna 2021 oli 195 miljoonaa euroa.

Mikko Kaijansinkko, kategoriajohtaja, Vaasan Oy
+358 40 727 7017, mikko.kaijansinkko@vaasan.com

Venla Määttä, brändipäällikkö, Oy Lunden Ab Jalostaja
+358 10 3207 927, venla.maatta@jalostaja.fi

Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, samuel.sorainen@wolfcom.fi, +358 400 579 653

Chef Lundén Vaasan Kirjolohi-kurkku Ruispala
Chef Lundén Vaasan Kinkku-juusto Ruispala
Chef Lundén Vaasan Kana-basilika Täysjyväkauratyyny
Chef Lundén Vaasan Kirjolohi-kurkku Ruispala
Chef Lundén Vaasan Kana-basilika Täysjyväkauratyyny
Chef Lundén Vaasan Kinkku-juusto Ruispala
Uudet täytetyt leivät ovat maukkaasti terveellisiä. Niissä ei ole käytetty kastikkeena majoneesia ja leipien rasvan ja suolan määrä on maltillinen. Kaikki leipien täytteet ovat tarkoin valittuja ja niitä on runsaasti. Vaasan Ruispalat ja Vaasan Täysjyväkauratyynyt ovat tunnetusti runsaskuituisia ja niissä on käytetty kotimaista täysjyvää. Chef Lundén Vaasan Kinkku-juusto Ruispala
Uudet täytetyt leivät ovat maukkaasti terveellisiä. Niissä ei ole käytetty kastikkeena majoneesia ja leipien rasvan ja suolan määrä on maltillinen. Kaikki leipien täytteet ovat tarkoin valittuja ja niitä on runsaasti. Vaasan Ruispalat ja Vaasan Täysjyväkauratyynyt ovat tunnetusti runsaskuituisia ja niissä on käytetty kotimaista täysjyvää. Chef Lundén Vaasan Kana-basilika Täysjyväkauratyyny

Suomalainen ruokainnovaatio ratkoo arjen haasteita tuoreella tavalla5.5.2022 13:58:06 EEST | Uutinen

Kuopiolainen KomeroFood kehittää innovatiivisia ratkaisuja arjen haasteiden selättämiseen maistuvasti, terveellisesti ja ympäristöystävällisesti. Komeron kehittämä, valmiiksi pilkotut tuoreet raaka-aineet sisältävä uusi Komero Ateriakippo -annos valmistuu muutamassa minuutissa ravitsevaksi lämpimäksi ateriaksi. Uutuus tuo taukotiloihin ja koteihin valmisruuan, joka on sukkela valmistaa ja yhtä tuoretta ja herkullista kuin itse tehty.

Palvelumuotoilutoimisto Hellon osti teknologiaosaamista Oulusta4.5.2022 10:27:41 EEST | Tiedote

Helsingissä ja Lontoossa toimiva suomalainen Hellon on ostanut enemmistöosakkuuden uudesta oululaisesta suunnittelu- ja teknologiayrityksestä Graend Companysta. Yrityskauppa vahvistaa maailman palkituimman palvelumuotoilutoimiston tarjooman asiakaskokemuksen suunnittelusta myös sen saumattomaan toteutukseen. Tytäryhtiön nimeksi tulee Graend by Hellon ja se jatkaa kaupan jälkeen erillisenä yhtiönä rekrytoiden osaajia Ouluun ja Helsinkiin.

Vaasan tsemppi -stipendistä hyvät eväät jalkapalloharrastukseen13.4.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

Suomen Palloliiton maajoukkueiden ja juniorijalkapallon yhteistyökumppani Vaasan perustaa joukkueiden tukemiseen terveellisten elämäntapojen stipendin. Palloliiton koordinoima Vaasan tsemppi on rahallinen tuki joukkueille, jotka osoittavat kiinnittävänsä erityistä huomiota eri ikäluokkien terveellisten elämäntapojen kannustamiseen ja ylläpitoon. Stipendirahastosta jaetaan tänä vuonna hakemusten perusteella 1500 euron tuki 20 yksittäiselle joukkueelle.