Vaasan Sähkö laskee sähköenergian hintaa

Vaasan Sähkö laskee sähköenergian hintaa 10 prosentilla toukokuusta syyskuuhun. Hinnanalennus koskee toistaiseksi voimassa olevia sähkönmyyntisopimuksia, eikä se vaadi asiakkailta toimenpiteitä.

- Haluamme olla mukana helpottamassa asiakkaidemme arkea tässä vaikeassa poikkeustilanteessa. Alennus tarkoittaa yhteensä noin miljoonan euron helpotusta asiakkaiden sähkölaskuihin, toteaa toimitusjohtaja Stefan Damlin.

Vaasan Sähkö on myös tuonut lisää joustoa maksuaikoihin vallitsevan tilanteen vuoksi. Yhtiö kehottaakin asiakkaitaan ottamaan yhteyttä hyvissä ajoin, mikäli ovat huolissaan mahdollisuuksistaan maksaa sähkö- tai kaukolämpölaskunsa.

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 150 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2019 oli noin 153 milj. euroa.

Maakaapelointi vähentää katkoja ja johtokatuja vapautuu maa- ja metsätalouskäyttöön3.2.2021 09:15:00 EETTiedote

Tänä vuonna sähköverkkoa siirtyy Vaasan Sähköverkon alueella maan alle noin 200 kilometrin matkalta. Vaasan Sähköverkko kehittää kuluvana vuonna verkkoa 12 miljoonalla eurolla. Investoinneilla parannetaan toimitusvarmuutta, uusitaan sähköasemia ja lisätään älyä verkkoon. Kaapeloinnin myötä poistuvien linjakatujen alta vapautuu yhteensä jopa 120 hehtaaria pelto- ja metsämaata maa- ja metsätalouskäyttöön.

Heikentynyt energiavuosi syö tulosta – Tutkimus kertoo kuluttajien luottamuksesta22.10.2020 11:55:00 EESTTiedote

Vuosi 2020 on ollut energiayhtiön näkökulmasta haastava. Talvikuukausien leudon sään aikaansaama matala energiankulutus yhdistyi alkuvuodesta sateiseen ja tuuliseen säätyyppiin, ja yhdessä nämä painoivat sähkön markkinahintaa alas. Myös koronakevät ja -kesä vaikuttivat energiankulutukseen. Tuoreet mainetutkimuksen tulokset kuitenkin kertovat, että kuluttajien luottamus yhtiöön on hyvä.