Vaasan Sähkö laskee sähköenergian hintaa

Vaasan Sähkö laskee sähköenergian hintaa 10 prosentilla toukokuusta syyskuuhun. Hinnanalennus koskee toistaiseksi voimassa olevia sähkönmyyntisopimuksia, eikä se vaadi asiakkailta toimenpiteitä.

- Haluamme olla mukana helpottamassa asiakkaidemme arkea tässä vaikeassa poikkeustilanteessa. Alennus tarkoittaa yhteensä noin miljoonan euron helpotusta asiakkaiden sähkölaskuihin, toteaa toimitusjohtaja Stefan Damlin.

Vaasan Sähkö on myös tuonut lisää joustoa maksuaikoihin vallitsevan tilanteen vuoksi. Yhtiö kehottaakin asiakkaitaan ottamaan yhteyttä hyvissä ajoin, mikäli ovat huolissaan mahdollisuuksistaan maksaa sähkö- tai kaukolämpölaskunsa.

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 150 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2019 oli noin 153 milj. euroa.

Energiakonsernilta ennätyksellinen tulos myrskyistä huolimatta: Menestyksen taustalla etenkin omistusosuudet ja energianhankinta20.4.2020 11:10:00 EESTTiedote

Vaasan Sähkö -konserni onnistui vuonna 2019 tekemään ennätyksellisen tuloksen vuoden alussa riehuneesta Aapeli-myrskystä huolimatta. Edellisvuodesta yli tuplaantunut tulos oli ennen kaikkea seurausta omistusten tuottamista tuotoista sekä onnistuneesta energian hankinnasta. Myös asiakasmäärän valtakunnallinen kasvu vaikutti konsernin positiiviseen vireeseen.