Vaasan Sähkö Sportin pääyhteistyökumppaniksi

Vaasan Sähkö ja Vaasan Sport ovat solmineet viiden vuoden yhteistyösopimuksen. Sopimuksessa on myös optio kausista 2022–2025.

– Vaasan Sport on vahva alueellinen toimija, jonka maanlaajuinen tunnettavuus ja näkyvyys tukevat meidän tavoitteitamme kasvaa valtakunnallisesti, kertoo Vaasan Sähkön sähkökauppayksikön johtaja Olli Arola sopimuksen taustoista.

– Haluamme myös olla tukemassa lasten ja nuorten liikuntaa, ja tämänlainen yhteistyö luo sille hyvät mahdollisuudet. Vaasan Sport tarjoaa junioreille hyvän kasvualustan ja samalla liigajoukkueen pelaajat ovat positiivisia urheilun esikuvia nuorille, Arola jatkaa.

– Vaasan Sähkön vahva mukaantulo on merkittävä Hockey-Team Vaasan Sportille, kertoo toimitusjohtaja Tomas Kurtén. Yhteistyö mahdollistaa jääkiekon kehittämisen Vaasan talousalueella pitkäjänteisesti ja yhteistyön pääpaino kuluttajasegmentissä on myös meille mielenkiintoinen asia. Tulevina vuosina jääkiekkobusiness kehittyy Suomessa voimakkaasti mm. digitaalisten palveluiden ja uusien jäähallihankkeiden kautta. Paremmat palvelut ja liiketoimintamahdollisuudet ovat edellytyksiä, jos haluamme tarjota kansainvälistä huipputason urheiluviihdettä Vaasassa ja Suomessa. Tähän kokonaisuuteen Vaasan Sähkön kanssa solmittu yhteistyösopimus istuu erittäin hyvin, jatkaa Kurtén.

– Vahva jääkiekkojoukkue tarvitsee mielestämme vahvan kumppanin, toteaa Arola. Yhdessä Vaasan Sportin kanssa voimme tarjota asiakkaillemme koko Suomessa uusia kokemuksia. Paikallisena toimijana meille on myös tärkeää, että voimme yhteistyön merkeissä luoda positiivista energiaa ja me-henkeä koko seudulle.

Hockey Team Vaasan Sport

Hockey-Team Vaasan Sport, toimitusjohtaja Tomas Kurtén 0400 827 947, tomas.kurten@vaasansport.fi

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, joka harjoittaa sähkönmyynti-, sähkönsiirto- ja kaukolämpötoimintaa sekä verkkourakointia. Toimintamme peruspilareita ovat suoraviivaisuus, läheisyys ja läpinäkyvyys.

Saaristomaisema säilyy merikaapelin ansiosta Sundomissa8.9.2020 08:12:00 EESTTiedote

Kesän aikana Vaasan Sundomin saaristossa on käynyt kuhina. Yhteensä noin puolitoista kilometriä sähkökaapelia on laskettu kaivinkoneella lautalta käsin meren pohjaan. Vaativa urakka on jatkoa viime vuonna alkaneelle Sulvan sähköverkon kehittämiselle ja tähtää parempaan sähkön toimitusvarmuuteen noin 1 300 Vaasan Sähköverkon asiakkaalla. Tarpeellisen linjan toteuttaminen merikaapelina mahdollistaa saaristomaiseman säilymisen muuttumattomana.

Energiayhtiön liikevaihto notkahti – taustalla matalampi energiankulutus, tuuli ja sade28.8.2020 07:55:00 EESTTiedote

Vuoden 2020 ensimmäinen puolisko oli energiayhtiön näkökulmasta haastava. Talvikuukausien leudon sään aikaansaama matala energiankulutus yhdistyi alkuvuodesta sateiseen ja tuuliseen säätyyppiin, ja yhdessä nämä painoivat sähkön markkinahintaa alas. Myös koronakevät vaikutti energiankulutukseen. Kahden ensimmäisen kvartaalin aikana Vaasan Sähkö -konsernin liikevaihdossa tapahtui selkeä notkahdus edellisvuoteen verrattuna.