Vaasan Sähköllä on Suomen – ja Pohjoismaiden – tyytyväisimmät asiakkaat

EPSI Ratingin loppusyksystä toteuttama tutkimus paljastaa: Vaasan Sähköllä on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat. Yhtiö sijoittui ykköseksi Sähkön vähittäismyynti 2020 -tutkimuksessa sekä kuluttaja- että yritysasiakkaiden vertailussa. Samalla Vaasan Sähkö nousi ykköseksi ohi toimialan parhaimmiston Norjan, Ruotsin ja Tanskan vertailuissa.

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Laatu, rahalle saatava vastine ja imago ratkaisivat

Asiakkaat ovat antaneet Vaasan Sähkölle toimialan korkeimmat pisteet tuotelaadussa, rahalle saatavassa vastineessa ja imagossa. Näin yhtiö pääsi kiilaamaan ohi paitsi alan isoista toimijoista, myös pienemmistä.

Asiakaskokemuksen osalta Vaasan Sähkön tulos vertailussa on ennätyskorkea.

Yhteistyö asiakkaiden kanssa aktiivista

Tutkimuksen mukaan asiakkaat arvostavat yhä enemmän sähköyhtiön proaktiivista yhteydenpitoa. Vaasan Sähkö pyytääkin säännöllisesti asiakkaitaan osallistumaan tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen. Uusia mahdollisuuksia yhteydenpitoon tarjoaa myös yhtiön mobiilisovellus, jonka ensimmäinen versio julkaistiin hiljattain ja jota asiakkaat olivat alkuvaiheesta asti mukana suunnittelemassa.

Lue tutkimuksesta Epsi Ratingin sivuilta.

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö. Konserniin kuuluu tytäryhtiö Vaasan Sähköverkko Oy. Konsernissa työskentelee noin 120 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2019 oli noin 153 milj. euroa.

Heikentynyt energiavuosi syö tulosta – Tutkimus kertoo kuluttajien luottamuksesta22.10.2020 11:55:00 EESTTiedote

Vuosi 2020 on ollut energiayhtiön näkökulmasta haastava. Talvikuukausien leudon sään aikaansaama matala energiankulutus yhdistyi alkuvuodesta sateiseen ja tuuliseen säätyyppiin, ja yhdessä nämä painoivat sähkön markkinahintaa alas. Myös koronakevät ja -kesä vaikuttivat energiankulutukseen. Tuoreet mainetutkimuksen tulokset kuitenkin kertovat, että kuluttajien luottamus yhtiöön on hyvä.

Saaristomaisema säilyy merikaapelin ansiosta Sundomissa8.9.2020 08:12:00 EESTTiedote

Kesän aikana Vaasan Sundomin saaristossa on käynyt kuhina. Yhteensä noin puolitoista kilometriä sähkökaapelia on laskettu kaivinkoneella lautalta käsin meren pohjaan. Vaativa urakka on jatkoa viime vuonna alkaneelle Sulvan sähköverkon kehittämiselle ja tähtää parempaan sähkön toimitusvarmuuteen noin 1 300 Vaasan Sähköverkon asiakkaalla. Tarpeellisen linjan toteuttaminen merikaapelina mahdollistaa saaristomaiseman säilymisen muuttumattomana.