Vaasan Sähköllä Suomen paras imago

Vaasan Sähkö on saavuttanut ykkössijan Taloustutkimus Oy:n toteuttamassa Sähkönmyyjien imagot 2018 -tutkimuksessa. Yhtiö on usealla tutkimuksen päämittarilla tarkasteltuna sähkönmyyjien ykkönen. Suomalaiskuluttajien mukaan Vaasan Sähkön vahvimmat mielikuvatekijät ovat luotettavuus, asiakaspalvelu ja hintataso.

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Tutkimuksessa Vaasan Sähkön yleisarvosana on Suomen paras. Arvioitavana oli yhteensä 25 suomalaista sähkönmyyjää, näiden joukossa myös suurimmat sähkönmyyntiyhtiöt.

Kuluttajat arvioivat kyselyssä sähkönmyyjiä kahdeksan mielikuvatekijän perusteella. Kun tarkastellaan kaikista mielikuvatekijöistä annettuja arvioita kokonaisuutena, on myös tämän mittarin perusteella kärjessä Vaasan Sähkö. Myös suositteluhalukkuuden perusteella parhaan tuloksen saa Vaasan Sähkö.

Sähkönmyyjien imagot 2018 -tutkimus on toteutettu kirjekyselynä osana Suomi Tänään 3/2018 -monitilaajatutkimusta. Yhteensä tutkimukseen vastasi 3 100 iältään 15–79-vuotiasta suomalaista kuluttajaa loka–marraskuussa 2018.

Vaasan Sähkö on loppuvuodesta pärjännyt hyvin myös muissa alan tutkimuksissa. Esimerkiksi EPSI Ratingin toteuttamassa Sähkön vähittäismyynti 2018 -tutkimuksessa Vaasan Sähkö saavutti kakkossijan. Myös IRO Researchin sähkön kokonaistoimitusta sekä sähkön myyntiä koskevissa asiakastyytyväisyystutkimuksissa yhtiö sijoittui toiseksi.

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 150 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2017 oli noin 130 milj. euroa.

Maakaapelointi vähentää katkoja ja johtokatuja vapautuu maa- ja metsätalouskäyttöön3.2.2021 09:15:00 EET | Tiedote

Tänä vuonna sähköverkkoa siirtyy Vaasan Sähköverkon alueella maan alle noin 200 kilometrin matkalta. Vaasan Sähköverkko kehittää kuluvana vuonna verkkoa 12 miljoonalla eurolla. Investoinneilla parannetaan toimitusvarmuutta, uusitaan sähköasemia ja lisätään älyä verkkoon. Kaapeloinnin myötä poistuvien linjakatujen alta vapautuu yhteensä jopa 120 hehtaaria pelto- ja metsämaata maa- ja metsätalouskäyttöön.