Vaasan Sähkö Oy

Vaasan Sähköllä Suomen tyytyväisimmät asiakkaat

EPSI Ratingin loppusyksystä toteuttama tutkimus paljastaa: Vaasan Sähköllä on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat. Asiakkuuden helppous nostaa alueellisesti vahvat yhtiöt ohi suurten toimijoiden sähkönmyynnin yhä kovenevassa kilpailussa. Asiakaskokemuksen osalta Vaasan Sähkön tulos vertailussa on ennätyskorkea.

Sähkön vähittäismyynti 2017 -tutkimuksen mukaan asiakkaat arvostavat sähköyhtiössään ennen kaikkea asiakkuuden vaivattomuutta ja yhtiön luotettavuutta.

- Avun saaminen tarvittaessa on palvelulaadun kulmakivi, kertoo EPSI Rating Finlandin toimitusjohtaja Tarja Ilvonen.

Hän jatkaa toteamalla, että eroa tutkittujen yritysten välille syntyi etenkin asiakkaana olemisen helppoudessa, jossa kärkikaksikko Vaasan Sähkö ja Keravan Energia erottuivat edukseen.

- Olemme pyrkineet siihen, että Vaasan Sähkön asiakkaana oleminen olisi mahdollisimman vaivatonta. Tästä syystä on todella mukava huomata, että asiakkaamme arvostavat nimenomaan sitä, kommentoi Vaasan Sähkön toimitusjohtaja Hannu Linna yhtiön menestystä tutkimuksessa.

Halpa hinta ei takaa tyytyväisyyttä

Hinta nousee tutkimuksessa vasta kolmanneksi kriteeriksi, kun tutkitaan tyytyväisyyteen vaikuttavia asioita. Asiakkaan kokemukseen vaikuttaa ennen kaikkea yrityksen imago ja tuotelaatu. Myös ympäristöasiat ovat tärkeitä, mutta tutkimus osoittaa kuitenkin, että suurin osa vastaajista kokee niiden olevan omassa sähköyhtiössä hyvällä tasolla.

EPSI Ratingin vuosittain tekemä Sähkön vähittäismyynti -tutkimus selvittää yhtiöiden
asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä sitä, mikä tekee asiakkaista tyytyväisiä ja uskollisia.

Vaasan Sähkö Oy
Kirkkopuistikko 0
65100 VAASA

06 324 5111http://www.vaasansahko.fi

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, joka harjoittaa sähkönmyynti-, sähkönsiirto- ja kaukolämpötoimintaa sekä verkkourakointia. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee yli 170 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2016 oli noin 140 milj. euroa.

Lue lisää julkaisijalta Vaasan Sähkö Oy