Vaasan Sähköltä 8,4 miljoonaa euroa osinkona

Vaasan Sähkö Oy:n varsinainen yhtiökokous päätti tiistaina 26.4., että yhtiö jakaa asetettujen tavoitteiden mukaisesti osinkoa 8 410 500,00 euroa.

Vaasan Sähkö. Kuva: Ann-Sofi Berg

Yhtiökokous päätti myös Vaasan Sähkö Oy:n hallituksen uudesta kokoonpanosta:

Joakim Strand, kansanedustaja
Marianne Munkki, diplomi-insinööri, ekonomi
Marko Nylund, johtaja, eMBA, diplomi-insinööri
Kim Berg, kansanedustaja
Jukka Mäkynen, kansanedustaja
Eva Liljeblom, rahoitustieteen professori

Vuosikertomus julkaistu

Vaasan Sähkö julkaisi tänään myös konsernin vuoden 2021 vuosikertomuksen.

Katso myös toimitusjohtaja Stefan Damlinin lyhyt katsaus vuoteen alla olevasta videosta.

Katsoaksesi videon lähteestä youtu.be, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Vaasan Sähkön toimitusjohtaja Stefan Damlin luo katseen vuoteen 2021

Vaasan Sähkö. Kuva: Ann-Sofi Berg

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö. Konserniin kuuluu tytäryhtiö Vaasan Sähköverkko Oy. Konsernissa työskentelee noin 135 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2021 oli noin 209 milj. euroa. Vuonna 2022 Vaasan Sähkö täyttää 130 vuotta.

Sähkön markkinatilanne vaatii uudenlaisia sopimuksia10.5.2022 07:10:00 EEST | Tiedote

Tammi–maaliskuussa Vaasan Sähkö -konsernin liikevaihto oli 62,3 miljoonaa euroa (51,0 M€). Korkea liikevaihto ei kuitenkaan tuottanut liikevoittoa. Liikevoitto jäi tappiolliseksi laskien - 3,3 miljoonaan euroon (6,5 M€). Omavaraisuusaste laski 45,3 prosenttiin (53,0 %). Tuloksen taustalla oli ennen kaikkea sähkön korkeat hankintakustannukset, jotka jouduttavat uusien toimintatapojen käyttöönottoa energia-alalla.