Vahvan alun saanut Oda lisää nettikaupan, pullonpalautuksen, reseptipalvelun ja toimitusalueita

“Näyttää siltä, että Suomen lanseerauksemme on yksi menestyneimmistä ruoan verkkokaupan lanseerauksista Euroopassa.”

Suomen uusin ruokakauppa Oda avasi kauppansa pääkaupunkiseudulla virallisesti 31.1.2022. Oda on siis tehnyt ruokaostosten kotiinkuljetuksia pääkaupunkiseudulla yli puoli vuotta.

“Ihan joka päivä ei pääse tuomaan Suomeen uutta ruokakauppaa. Ennen Odaa saatiin odottaa parikymmentä vuotta uutta merkittävää ruokakaupan toimijaa Suomeen ja markkina on ollut täällä pitkään harvojen käsissä. Odotus palkittiin, sillä suomalaiset ovat sankoin joukoin lähteneet käyttämään palveluamme. Tämä on ollut vauhdikas ja hieno startti, kiitos asiakkaille todella lämpimästä vastaanotosta!” sanoo Oda Suomen toimitusjohtaja Tobias Niemi.

Odan sovellusta on ladattu sovelluskaupoista yhteensä yli 150 000 kertaa ja asiakkaita Odalla on jo yli 40 000.

“Näyttää siltä, että olemme tehneet yhden menestyneimmistä ruoan verkkokaupan lanseerauksista Euroopassa. Pääsimme alalla yhtenä mittarina pidettävään tuhanteen päivätilaukseen jo toisella toimintaviikollamme, kun julkisten tietojen mukaan isoilla eurooppalaisilla ruoan verkkokaupoilla esimerkiksi Saksassa on kestänyt samaan pääsy useita kuukausia. Erityisesti ilahduttaa, että toimitusaikojen monipuolisuus sekä kuljettajiemme tarjoama ystävällinen ja täsmällinen palvelu on vedonnut asiakkaisiimme. Odan toimituksista 99 % on viime kuukausina toimitettu ajallaan ja kuljettajien arvostelut asiakkailtamme ovat likimain täydet 5 pistettä. Kuten myös helppokäyttöisen sovelluksemme arvostelut sovelluskaupoissa”, Niemi jatkaa.

Uutuutena Odan vastine ateriakasseille, pullonpalautus, nettikauppa – ja uusia toimitusalueita kuten Hyvinkää ja Porvoo

Oda avasi kauppansa sovelluksella ja nyt ruokaostoksia voi tehdä myös selaimella toimivan nettikaupan kautta osoitteessa www.oda.com Kaikki uudet asiakkaat saavat ilmaiset kotiinkuljetukset 3 kuukauden ajaksi yli 40 euron ostoksille.

“Oda on lisännyt palveluunsa yli 150 helppoa ja herkullista arjen reseptiä, jotka ovat Odan vaihtoehto ateriakasseille. Yhdellä napsautuksella asiakas saa suoraan ostoskärryynsä haluamansa reseptit ja ainekset juuri niin monelle kuin haluaa. Lisäksi asiakas voi samalla ostaa kaikki muut tarvitsemansa ruokaostokset ilman että niitä tarvitsee hankkia toisaalta. Aiomme myös tarjota pullonpalautusta kotiinkuljetuksen yhteydessä, mikä vähentää entisestään tarvetta lähteä kauppaan. Tuotevalikoimaa on laajennettu asiakastoiveiden mukaan ja vastaisuudessakin asiakkaat voivat luottaa Odan edullisiin hintoihin”, sanoo Odan kaupallinen johtaja Anne Terimo.

Oda aloitti ruokaostosten kotiinkuljetukset Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa. Sen jälkeen Oda on laajentunut Uudellamaalla mm. Keravalle, Järvenpäähän ja Sipooseen. 21.9. alkaen Oda laajentuu Hyvinkäälle ja Porvooseen. Lisäksi Oda toimittaa jatkossa Tuusulassa myös Kellokoskelle ja Jokelaan, Nurmijärvellä Rajamäkeen ja Kirkkonummella Veikkolaan.

Lisätietoja toimitusalueista https://oda.com/fi/about/toimitusalue, hinnoista https://oda.com/fi/about/hinnat ja toimitusajoista https://oda.com/fi/about/kotiinkuljetukset

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: Päivi Vuolle, paivi.vuolle@oda.com, puh. 0505354899

Aiemmat tiedotteet: https://www.sttinfo.fi/uutishuone/oda-finland-oy?publisherId=69818596

Oda on Suomen uusin ruokakauppa. Oda toimittaa mobiilisovelluksella ja nettikaupasta tilatut ruokaostokset koteihin 7 päivänä viikossa useissa kaupungeissa Uudellamaalla ja myöhemmin myös muualla Suomessa.

Verkkoruokakaupan edelläkävijä ja teknologiayhtiö Oda on kotoisin Norjasta ja on siellä ruoan verkkokaupan markkinajohtaja yli 70 %:n osuudellaan. 10 kaveruksen vuonna 2013 perustama yritys kansainvälistyy kovaa vauhtia Euroopassa ja avaa ruokakauppansa Suomen lisäksi Saksassa vuonna 2022. Yrityksen liikevaihto vuonna 2021 oli 243 miljoonaa euroa. www.oda.com

Oda sulkee ruoan verkkokauppansa27.6.2023 10:00:00 EEST | Tiedote

Oda kertoi 31.5. suunnittelevansa kuluttajille suunnatun verkkokauppansa sulkemista ja siirtymistä tarjoamaan logistiikkaa palveluna muille kaupan alan yrityksille. Tästä syystä Oda aloitti henkilökuntansa kanssa muutosneuvottelut, jotka koskivat kaikkia 165 työntekijää. Muutosneuvottelut on saatu päätökseen ja niiden lopputuloksena Oda päätti sulkea verkkokauppansa Suomessa ja kartoittaa jatkossa mahdollisuuksia tarjota palveluita toisille kaupan alan yrityksille Suomessa. Tämän takia kaupallisesta ja markkinointitiimeistä sekä asiakaspalvelusta vähennetään 20 tehtävää. 145 työntekijää muista tiimeistä lomautetaan enintään 90 päiväksi. Odan verkkokauppa on vielä auki loppuunmyynnin ajan niin kauan kuin tavaraa riittää, ja viimeiset kotiinkuljetukset tehdään asiakkaiden kotioville lähipäivinä. “Kiitos kaikille Odan lyhyeksi jääneellä Suomen-matkalla mukana olleille. Erityisesti kiitos kollegoille, joille joudumme sanomaan hyvästit sekä asiakkaillemme, joita saimme palvella tänä aikana.

Oda suunnittelee ruoan verkkokauppansa sulkemista Suomessa ja siirtymistä tarjoamaan yrityksille logistiikkaa palveluna31.5.2023 12:00:00 EEST | Tiedote

Oda suunnittelee nykyisen, kuluttajille suunnatun ruoan verkkokauppansa sulkemista Suomessa ja kartoittaa mahdollisuuksia jatkaa Suomessa tarjoten logistiikkaa palveluna (Logistics-as-a-Service) muille kaupan alan toimijoille. Tästä syystä Oda aloittaa Suomessa henkilöstönsä kanssa muutosneuvottelut yrityksen tulevaisuudesta Suomessa. Oda aloitti toiminnan Suomessa hieman yli vuosi sitten. Lyhyessä ajassa Odasta tuli Suomen suurin yksinomaan ruoan kotiinkuljetuksia tekevä yritys. Onnistumisista huolimatta pääomamarkkinat muuttuivat dramaattisesti Odan tultua Suomeen. Rahoituksen hinta on noussut, minkä vuoksi aiemmin rahoitettavissa ollut liiketoimintamalli ei ole sitä enää tänä päivänä. Oda sai Suomessa aikaan yhden Euroopan nopeimmin kasvaneista ruoan verkkokaupoista. Liikevaihto oli ensimmäisenä vajaana vuonna (11 k) yli 22 miljoonaa euroa ja tänä vuonna kasvu on jatkunut 34 miljoonan vuosittaista myyntivauhtia. Saavutettu kannattavuustaso ei kuitenkaan nykyisessä poikkeuksellisessa