Vain Konalan Sortti-asema on auki viikonloppuisin – muiden asemien lauantaiaukiolot on peruttu

HSY:n Sortti-asemien lauantaiaukiolot on peruttu muutoin paitsi Konalan osalta. Konalan Sortti-asema on auki myös viikonloppuisin sekä lauantaisin että sunnuntaisin 10.4. alkaen kello 10–17.

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden Sortti-asemat palvelevat asukkaita yleensä keväisin muutamana lauantaina, jotta asukkaat pääsevät helposti eroon muun muassa puutarhajätteistään. Tänä keväänä ne jouduttiin perumaan muiden asemien paitsi Konalan osalta, koska koronatilanne aiheuttaa työjärjestelyille epävarmuuksia. Konalan Sortti-asema pidetään auki joka tapauksessa myös viikonloppuisin eli lauantaisin ja sunnuntaisin 10.4. alkaen kello 10–17.

- Vaikka pidämme Konalan Sortti-asemamme auki myös viikonloppuisin, tulee asukkaiden noudattaa koronaohjeita. Asemille tultaessa on tärkeätä pitää turvaväli muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan ja käyttää maskia. Asemalle ei saa tulla sairaana, muistuttaa HSY:n käyttöpäällikkö Marjut Mäntynen.

Mahdolliset muutokset Sortti-asemien aukioloihin kannattaa tarkistaa aina ennen asemalle lähtöä verkkosivuilta www.hsy.fi/sorttiasemat

HSY:n hallituksen päätökset 23.4.202123.4.2021 10:45:23 EEST | Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä Blominmäen itäisen valuma-alueen viemäröinnin hankesuunnitelman ja Kivikon Sortti-aseman uudistamisen hankesuunnitelman. Hallitus hyväksyi myös Digitalisaatio-ohjelman ja CEB-pankin kanssa tehtävän rahoitussopimuksen. Hallitus päätti seuraavat hankinnat: - jätehuollon kuljetuspalveluiden IT-järjestelmän toimittajaksi valittiin CGI - Ämmässuon eteläisen hyötykäyttökentän esirakentamistöiden urakoitsijaksi valittiin Louhintahiekka Oy - vesijohtoverkostojen rakentamisessa ja kunnossapidossa tarvittavat aluemittakaivot hankitaan Oy Lining Ab:ltä - Metsäpirtin kompostointikentällä tarvittavat työkonepalvelut tilataan Ekolannoite Oy:ltä. Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen maaliskuulta. Kokouksessa käsitellyt muut asiat päätettiin ehdotusten mukaisesti, asia 11 muutetun esityksen mukaan. HSY tiedottaa erillisillä tiedotteilla Blominmäen itäisen valuma-alueen viemär

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 23.4.202120.4.2021 15:03:49 EEST | Tiedote