Vakavasti sairaiden lasten tueksi ennätysmäärä yrityksiä – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee Pariisiin seitsemättä kertaa

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet ovat lyöneet ennätyksen varainkeruussa vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1342 yritystä saa logonsa Team Rynkeby –joukkueiden ajoasuihin osoitukseksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on kaikissa pohjoismaissa ja Saksassa yhteensä 54.

Vuoden 2018 pyöräilijöitä

Yritys saa logon keltaisiin ajopaitoihin 2500 euron lahjoituksella, mutta monet yritykset ovat lahjoittaneet vielä enemmän.  Jopa 43 yritystä on ryhtynyt platinasponsoriksi 12 500 euron vähimmäissummalla. Platinasponsorien määrä kasvoi viime vuodesta lähes puolella.

Yritysten lahjoitukset menevät lyhentämättömänä vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille pohjoismaissa ja Saksassa. Suomessa lahjoitussummasta 70 prosenttia ohjautuu Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiölle syöpätutkimukseen ja lasten syöpähoitojen kehittämiseen. Sairastuneille lapsille ja heidän perheilleen psykososiaalista tukea antava Sylva ry saa summasta 30 prosenttia.

”On todella hienoa, että niin monet yritykset pitävät Team Rynkebytä tärkeänä yhteistyökumppanina, jonka kautta ne lahjoittavat suuria summia hyväntekeväisyyteen. Näin tapahtuu vain silloin, kun yrityksillä on luottamusta hankkeeseen, johon ne osallistuvat”, sanoo Team Rynkeby –säätiön toimitusjohtaja Carl Erik Dalboge.

Asusponsoreiden hankinta päättyi tammikuussa, mutta varainkeruu jatkuu vielä yrityssponsorihankintana, yksityislahjoituksina sekä erilaisissa tapahtumissa, kuten toukokuussa järjestettävissä Koulujuoksuissa. Viime vuonna kansainvälinen lahjoitussumma nousi 9,4 miljoonaan euroon. Suomessa joukkueet luovuttivat Sylvalle ja Aamu Säätiölle viime syksynä yhteensä 886 000 euroa. Varainkeruussa ollaan tällä hetkellä edellä viime vuotta.

Varainkeruun jatkuessa pyöräilijät valmistautuvat 1200 kilometrin matkalle Pariisiin. Suomesta hyväntekeväisyyspyöräilyyn 28.6 – 6.7. 2019 osallistuvat joukkueet Helsingistä, Espoosta, Tampereelta, Turusta, Oulusta, Vaasasta ja Jyväskylä-Kuopion alueelta. Joukkueet saavat asunsa lähiviikkoina ja kun lumet sulavat ja talven hiekat on harjattu maanteiltä, keltapaitaisia letkoja voi nähdä harjoittelemassa ryhmäajoa eri puolilla Suomea.

Hyväntekeväisyyspyöräilyn juuret ovat Tanskassa, jossa Rynkeby Foodsin työntekijä päätti vuonna 2002 parantaa elintapojaan ja pyöräillä Pariisiin. Tapahtuma on vuosien kuluessa laajentunut kaikkiin pohjoismaihin ja tänä vuonna ensi kertaa myös Saksaan. Ensimmäinen suomalaisjoukkue osallistui pyöräilyyn kesällä 2013.

Vuosi vuodelta kasvaneet keräyssummat ovat ratkaisevan tärkeitä monille vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille. Pyöräilijät maksavat kaikki kustannuksensa itse ja projektin hallinnollisista kuluista vastaavat Rynkeby Foods A/S, God Morgon ja Hohes C.

Lisätietoja:

Kirsi Pärssinen, kip@team-rynkeby.com, 050 351 4711

Vuoden 2018 pyöräilijöitä

Smaku Tour rantautuu Naantaliin - herkullinen päätapahtuma 15.6.2019 Kaivohuoneella!6.6.2019 15:00:00 EESTTiedote

Jo kolmena kesänä Porvoossa toteutettu, huippusuosion saanut ruokatapahtuma Smaku saapuu kesäkuussa Naantaliin. Smakun aikana 6.-14.6.2019 on mahdollisuus kierrellä maistelemassa ravintoloiden ja kahviloiden smakuannoksia 7 euron hintaan. Jokainen ravintola toteuttaa Smakua varten maisteluversion vähintään yhdestä alku-, pää- tai jälkiruoka-annoksesta. Tervetuloa kiertelemään Naantalin sataman alueen ravintoloissa yhdessä herkutellen!

Missejä, meripelastusta ja Samuli Edelmann21.5.2019 12:15:35 EESTTiedote

Ohjusvene Naantaliin messuvierailla on mahdollisuus tutustua kaikkina kolmena messupäivänä rajattuina kellonaikoina. Messujen ohjelmalavalla nähdään jälleen Fashion Teamin muotinäytöksiä ja messujen päätteeksi kruunataan Miss Model of the World -osakilpailun voittaja. Messujen avajaisia vietetään perjantaina klo 16.00, jolloin messut avaa kansanedustaja Vilhelm Junnila. Messujen avauspäivää juhlistetaan klo 22.30 flyboard-taituri Vadim Nekhaevin led-valonäytöksellä.