Vakavasti sairaiden lasten tueksi ennätysmäärä yrityksiä – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee Pariisiin seitsemättä kertaa

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet ovat lyöneet ennätyksen varainkeruussa vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1342 yritystä saa logonsa Team Rynkeby –joukkueiden ajoasuihin osoitukseksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on kaikissa pohjoismaissa ja Saksassa yhteensä 54.

Vuoden 2018 pyöräilijöitä

Yritys saa logon keltaisiin ajopaitoihin 2500 euron lahjoituksella, mutta monet yritykset ovat lahjoittaneet vielä enemmän.  Jopa 43 yritystä on ryhtynyt platinasponsoriksi 12 500 euron vähimmäissummalla. Platinasponsorien määrä kasvoi viime vuodesta lähes puolella.

Yritysten lahjoitukset menevät lyhentämättömänä vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille pohjoismaissa ja Saksassa. Suomessa lahjoitussummasta 70 prosenttia ohjautuu Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiölle syöpätutkimukseen ja lasten syöpähoitojen kehittämiseen. Sairastuneille lapsille ja heidän perheilleen psykososiaalista tukea antava Sylva ry saa summasta 30 prosenttia.

”On todella hienoa, että niin monet yritykset pitävät Team Rynkebytä tärkeänä yhteistyökumppanina, jonka kautta ne lahjoittavat suuria summia hyväntekeväisyyteen. Näin tapahtuu vain silloin, kun yrityksillä on luottamusta hankkeeseen, johon ne osallistuvat”, sanoo Team Rynkeby –säätiön toimitusjohtaja Carl Erik Dalboge.

Asusponsoreiden hankinta päättyi tammikuussa, mutta varainkeruu jatkuu vielä yrityssponsorihankintana, yksityislahjoituksina sekä erilaisissa tapahtumissa, kuten toukokuussa järjestettävissä Koulujuoksuissa. Viime vuonna kansainvälinen lahjoitussumma nousi 9,4 miljoonaan euroon. Suomessa joukkueet luovuttivat Sylvalle ja Aamu Säätiölle viime syksynä yhteensä 886 000 euroa. Varainkeruussa ollaan tällä hetkellä edellä viime vuotta.

Varainkeruun jatkuessa pyöräilijät valmistautuvat 1200 kilometrin matkalle Pariisiin. Suomesta hyväntekeväisyyspyöräilyyn 28.6 – 6.7. 2019 osallistuvat joukkueet Helsingistä, Espoosta, Tampereelta, Turusta, Oulusta, Vaasasta ja Jyväskylä-Kuopion alueelta. Joukkueet saavat asunsa lähiviikkoina ja kun lumet sulavat ja talven hiekat on harjattu maanteiltä, keltapaitaisia letkoja voi nähdä harjoittelemassa ryhmäajoa eri puolilla Suomea.

Hyväntekeväisyyspyöräilyn juuret ovat Tanskassa, jossa Rynkeby Foodsin työntekijä päätti vuonna 2002 parantaa elintapojaan ja pyöräillä Pariisiin. Tapahtuma on vuosien kuluessa laajentunut kaikkiin pohjoismaihin ja tänä vuonna ensi kertaa myös Saksaan. Ensimmäinen suomalaisjoukkue osallistui pyöräilyyn kesällä 2013.

Vuosi vuodelta kasvaneet keräyssummat ovat ratkaisevan tärkeitä monille vakavasti sairaita lapsia auttaville järjestöille. Pyöräilijät maksavat kaikki kustannuksensa itse ja projektin hallinnollisista kuluista vastaavat Rynkeby Foods A/S, God Morgon ja Hohes C.

Lisätietoja:

Kirsi Pärssinen, kip@team-rynkeby.com, 050 351 4711

Vuoden 2018 pyöräilijöitä

ARTESAANIRUOAN SM-KILPAILUT RASEKOSSA SYKSYLLÄ 2020, MATHANTVERK FM VID RASEKO HÖSTEN 202020.5.2020 10:20:50 EESTTiedote

Raseko Raision seudun koulutuskuntayhtymä järjestää yhteistyössä Suomen artesaaniruoka ry:n kanssa artesaaniruoan SM-kilpailut ja seminaarikokonaisuuden 14. – 16.10.2020 Raisiossa Rasekon kampusalueella. Kilpailut järjestetään viidettä kertaa. Tänä vuonna erityisteemana on saariston ruokamatkailu. Artesaaniruoka SM-kilpailun ohessa on luvassa mm. mielenkiintoisia ruoka-aiheisia seminaareja, Lähiruokamarkkinat, uutuustuotteiden maistatuksia ja kohtaamisia ruoasta kiinnostuneiden kanssa.

Ennätysmäärä yrityksiä Team Rynkebyn mukana tukemassa vakavasti sairaita lapsia – Suomen Team Rynkeby – God Morgon polkee heinäkuussa Pariisiin jo kahdeksatta kertaa24.2.2020 08:48:00 EETTiedote

Eurooppalaiset Team Rynkeby –hyväntekeväisyysjoukkueet onnistuivat jälleen tekemään varainkeruuennätyksen vakavasti sairaiden lasten hyväksi. Kaikkiaan 1 541 yrityksen ja yhteisön logot painetaan Team Rynkeby -joukkueiden ajoasuihin merkiksi tuestaan vakavasti sairaille lapsille. Joukkueita on yhteensä 57, mukana ovat kaikki pohjoismaat sekä Saksa ja Sveitsi.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa19.11.2019 08:11:00 EETTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä toteutettiin nyt jo neljännen kerran Naantalissa 14.-16.11.2019. Festivaaliin sisältyi toistakymmentä ohjelmanumeroa, joissa tunnetut lasten- ja nuortenkirjailijat tapasivat lukijoitaan, kertoivat kirjojensa taustoista ja työstään ammattikirjailijoina. Festivaalilla järjestettiin myös sanataiteen ohjaajien toimesta sadutusta, kirjoittamista ja tarinankerrontaa harjoittavia työpajoja lapsille sekä nähtiin teatteriesityksiä.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa29.10.2019 08:13:00 EETTiedote