Valamiksen maailmanlaajuinen tutkimus paljastaa oppimisen ja osaamisen kehittämisen tilan organisaatioissa vuonna 2020
Digitaalisen oppimisen ja työvoiman kehittämisen edelläkävijä Valamis on julkaissut “Oppimisen ja osaamisen kehittämisen tila organisaatioissa 2020” -markkinatutkimuksen tulokset. Tutkimukseen osallistui yli 3000 henkilöä työntekijöistä johtajiin. Tutkimus kattoi yli 20 eri toimialaa, ja se toteutettiin Suomessa, Ranskassa, Saksassa, Alankomaissa, Ruotsissa, Yhdysvalloissa ja Iso-Britanniassa.
Valamis toteutti “Oppimisen ja osaamisen kehittämisen tila organisaatioissa” -markkinatutkimuksen nyt toista kertaa. Tutkimuksessa kerättiin globaalisti tietoa oppimisen painopisteistä, haasteista, käyttäytymismalleista, asenteista ja osaamisen kehittämiseen käytettävistä teknologioista. Lisäksi kysyttiin, kuinka COVID-19 on vaikuttanut oppimiseen organisaatioissa.
Oppimisen ja kehittämisen merkitys työvoimalle
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että noin 93% vastaajista maailmanlaajuisesti uskoo tietojen ja taitojen päivittämisen olevan tärkeää organisaation menestykselle. Yli 50% johtajista näkee taitojen kehittämisen erittäin tärkeänä tekijänä organisaation tulevaisuuden menestyksessä. Oppimisen ja kehittämisen merkitys on tunnistettu kaikissa tutkimuksessa mukana olevissa maissa. Yli 74% vastaajista uskoo organisaatioidensa aktiivisesti kannustavan työvoimaa kehittämään taitojaan. Lähes 56%:lla vastaajista kertoo, että heidän organisaatiossaan on nimetty henkilö tai tiimi, joka vastaa oppimisesta ja kehityksestä.
Aika oppia
Huolimatta maailmanlaajuisesti tunnistetusta oppimisen ja kehityksen tärkeydestä, jo toisena peräkkäisenä vuonna organisaatioiden suurin oppimisen ja kehityksen haaste on ajanpuute. 48% vastaajista piti ajanpuutetta oppimisen ja kehityksen suurimpana haasteena. Mielenkiintoista on, että kaikista tutkimukseen vastanneista yleisimmin digitaalisia oppimisympäristöjä käyttävät johtajat: lähes 30% johtajista kertoi käyttävänsä digitaalista oppimisympäristöä päivittäin.
Työkaluja yrityksen oppimiseen
25% vastaajista mainitsee, että oikeiden työkalujen puuttuminen on yksi oppimisen ja osaamisen kehittämisen kolmesta merkittävimmistä haasteesta. Noin 15% vastaajista huomauttaa, että heidän organisaatiossaan ei ole käytössä digitaalista oppimisympäristöä.
Alankomaissa käytetään tutkimuksen mukaan eniten digitaalisia oppimisympäristöjä: 24%:lla on käytössä LMS (Learning Managements System) ja 20 %:lla LXP tai LEP (Learning Experience Platform).
Vastaavasti Yhdysvalloissa (28%), Isossa-Britanniassa (29%) ja Saksassa (28%) osallistutaan eniten verkkokursseille tai avoimille verkkokursseille (MOOC, Massive Open Online Course). Suomessa on eniten (18%) vastaajia, joiden mielestä heidän organisaatiossaan ei ole digitaalisia oppimisvälineitä.
COVID-19 ja L&D
Maailmanlaajuisesti tutkimuksen mukaan noin 70% johtajista kertoo arvostavansa digitaalista oppimista ja kehitystä enemmän COVID-19:n ansiosta. Yli 67% kaikista kyselyyn osallistujista uskoo, että digitaalinen oppiminen ja kehittäminen voivat auttaa minimoimaan tulevien tapahtumien shokki- ja stressitekijöiden vaikutukset.
“Vuosi 2020 on ollut haastava vuosi monille organisaatioille ja yksityishenkilöille ympäri maailmaa. Oppimisen ja kehityksen tilaa koskevassa maailmanlaajuisessa tutkimuksessamme korostetaan johdon kansainvälisesti kasvavaa tunnustusta siitä, että L&D on kriittinen tekijä organisaatioiden menestykselle ja että oikeilla työkaluilla organisaatiot voivat sopeutua ja uudelleen kouluttautua odottamattomien tapahtumien edessä,” - Janne Hietala, Chief Visionary Officer, Valamis
Lataa infografiikka, jossa yhdistyvät kansallisten tutkimusten keskeiset tulokset täältä.
* Huomaa, että tutkimustulokset ovat englanniksi.
Valamis lyhyesti
Valamis on kansainvälisesti kasvava digitaaliseen oppimiseen ja työvoiman kehittämiseen erikoistunut yritys. Valamiksen oppimisteknologia auttaa asiakkaita kehittämään työvoiman osaamista tulevaisuuden työelämän tarpeisiin. Yrityksen asiakkaita ovat suuret organisaatiot erityisesti finanssialalla, tuotantoteollisuudessa ja asiantuntijapalveluissa. Valamiksen pääkonttori sijaitsee Joensuussa, ja Suomen lisäksi sillä on toimipisteitä Yhdysvalloissa, Englannissa, Saksassa, Alankomaissa, Venäjällä ja Intiassa.
Nähdäksesi tämän sisällön lähteestä cts.businesswire.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.
Katso lähdeversio osoitteessa businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200924005040/fi/
Contact information
Lisätietoja
Janne Hietala
Chief Visionary Officer
janne.hietala@valamis.com
Tietoja julkaisijasta
For more than 50 years, Business Wire has been the global leader in press release distribution and regulatory disclosure.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Business Wire
Kioxia and Google Collaborate to Boost Clean Energy Use in Japan3.12.2025 04:30:00 EET | Press release
As part of its commitment towards a more sustainable future, Kioxia Corporation (“Kioxia”) today announced a collaborative initiative with Google LLC (“Google”) to boost its use of the clean electricity generated by a hydropower retrofit project in Japan's Chubu region. This project, owned by the Chubu Electric Power group, is expected to increase annual clean energy generation, contributing to the decarbonization of the grid and supporting both companies' net-zero efforts. Kioxia, a leader in memory solutions, has begun offtake of its portion of the hydropower project's electricity, which is expected to reach 160 gigawatt-hour (GWh) per year (enough to power about 40,000 Japanese homes). This move directly supports Kioxia's goals of sourcing 100% renewable energy for use in its own business activity by fiscal year (“FY”) 2040 and achieving net-zero greenhouse gas emissions by FY2050. Kioxia’s hydropower offtake, which provides “round-the-clock” clean power, also helps reduce Google's
NIKE, Inc. Announces Senior Leadership Changes to Accelerate “Win Now” Actions2.12.2025 23:59:00 EET | Press release
NIKE, Inc. (NYSE:NKE) today shared the following note with employees regarding changes to its Senior Leadership Team. // Team, I’d like to share some important changes to our Senior Leadership Team (SLT) that further remove layers and continue to bring us closer to athletes* and the marketplace. We’re establishing the role of EVP, Chief Operating Officer (COO), reporting to me, to better connect our operations and integrate technology more seamlessly into our sport offense. Venkatesh Alagirisamy (“Venky”), currently Chief Supply Chain Officer and a nearly 20-year Nike veteran, will take on this role effective December 8. Venky will lead Technology, in addition to his existing responsibilities leading Supply Chain, Planning, Operations, Manufacturing and Sustainability. He and his team will now be able to look end-to-end to ensure technology is fully integrated across the company and into how we create, plan, make, deliver and sell our world-class innovations across our three iconic bra
NetApp Collaborates with AWS to bring Enterprise Data to AWS AI Services2.12.2025 20:30:00 EET | Press release
NetApp® (NASDAQ: NTAP), the Intelligent Data Infrastructure company, today announced a new capability that enables enterprises to make their workflows simpler and more efficient by connecting Amazon Web Services (AWS) AI and Analytics services directly with their NetApp data both in the cloud and on-premises. Amazon S3 Access Points for Amazon FSx for NetApp ONTAP® enable customers to accelerate AI and analytics projects by allowing FSx for ONTAP-resident file data to be accessed via the S3 API by AWS's extensive portfolio of AI/ML and analytics services—all while the data remains in place and is fully accessible for read / write via file protocols. “By connecting FSx for ONTAP data natively to AWS's wide range of AI, ML, and analytics services, the new integration with Amazon S3 Access Points unleashes the potential to connect to more than 100 exabytes of enterprise data stored on NetApp systems for transformative use cases like generative AI and analytics uses cases built on AWS,” sa
SLB Announces Dates for Fourth-Quarter and Full-Year 2025 Results Conference Call2.12.2025 20:00:00 EET | Press release
SLB (NYSE: SLB) will hold a conference call on January 23, 2026, to discuss the results for the fourth quarter and full year ending December 31, 2025. The conference call is scheduled to begin at 9:30 am US Eastern time and a press release regarding the results will be issued at 7:00 am US Eastern time. To access the conference call, listeners should contact the Conference Call Operator at +1 (833) 470-1428 within North America or +1 (646) 844-6383 outside of North America approximately 10 minutes prior to the start of the call and the access code is 122785. A webcast of the conference call will be broadcast simultaneously at https://events.q4inc.com/attendee/391273915 on a listen-only basis. Listeners should log in 15 minutes prior to the start of the call to test their browsers and register for the webcast. Following the end of the conference call, a replay will be available at www.slb.com/irwebcast until January 30, 2026, and can be accessed by dialing +1 (866) 813-9403 within North
Daikin Leverages DataXstream’s OMS+ to Take Customer Experience to New Heights2.12.2025 17:03:00 EET | Press release
DataXstream LLC, an SAP® Endorsed App partner developing intelligent solutions for SAP sales and distribution, announced today that Daikin Comfort Technologies North America, Inc. (Daikin), a subsidiary of Daikin Industries Ltd. and leading HVAC manufacturer, has selected its OMS+ platform to deliver real-time point-of-sales capabilities, along with an intuitive, streamlined order management to transform Daikin’s in-store and online customer experience. Leveraging SAP solutions, Daikin and DataXstream are elevating the way customers engage with Daikin’s stores and brand by delivering unparalleled, consistent point-of-sale capabilities, along with real-time visibility of orders and inventory across all sales channels. “Customers want a consistent and responsive experience, regardless of where they place their order,“ said Tim Yates, CEO, DataXstream. “But no channel exists in a vacuum. To provide that level of consistency you need a platform that can view and aggregate data in real-time
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
