VALITUSOIKEUDEN RAJOITTAMINEN MAANKÄYTTÖASIOISSA JAKAA EKONOMISTIEN MIELIPITEET

46 prosenttia ekonomisteista on epävarma tai vailla mielipidettä siitä, tulisiko valitusoikeutta maankäyttöä koskevissa asioissa rajoittaa, selviää Ekonomistikoneen tänään julkaistuista uusista kyselytuloksista. 38 prosentin mielestä valitusoikeutta tulisi rajoittaa. Ekonomistikone selvittää ekonomistien kannat ajankohtaisiin talouden kysymyksiin.

Ekonomisteista 38 prosentin mielestä valitusoikeutta maankäyttöä koskevissa asioissa tulisi rajoittaa, 18 prosenttia on asiasta eri mieltä. 23 prosenttia vastaajista on epävarma ja 23 prosenttia vailla mielipidettä.

Ekonomistikone.fi-sivustolla julkaistiin tänään vastaus yhteen kysymykseen.

Marraskuussa 2017 avanneella Ekonomistikone.fi-sivustolla 50 suomalaisekonomistia, muunmuassa Bengt Holmström, Markus Jäntti, Marko Terviö ja Matti Pohjola ottaa kantaa ajankohtaisiin talouden kysymyksiin. Ekonomistikone on pysyvä, päivittyvä, akateemiseen asiantuntemukseen nojaava työkalu toimittajien, päättäjien ja taloudesta kiinnostuneiden kansalaisten käyttöön, esimerkiksi Ekonomistikoneen graafit ovat vapaasti ladattavissa ja julkaistavissa lähde mainiten.

Ekonomistikone.fi:n käyttäjät voivat verrata omia vastauksiaan ekonomistien vastauksiin Kansalaisen Ekonomistikoneessa. Vastaamaan pääsee ekonomistikone.fi-etusivulta