VALMENTAVA MENTOROINTI - Kirjan julkistustilaisuus 16.8.2019

Haluaisitko löytää itsellesi sopivan mentorin, tai haluaisitko itse olla mentoroitavana? Valmentava mentorointi -kirja antaa eväät molempiin tilanteisiin käytännönläheisten neuvojen avulla.

Valmentava mentorointi -kirja tuo mentorointiin tuoreen näkökulman yhdistämällä siihen valmentavan otteen. Teos murtaa perinteistä käsitystä mentoroinnista, missä kokenut konkari siirtää omaa ajatteluaan ja tietämystään nuoremmalle. Moderni mentorointi yhdistää sopivia ihmisiä eri toimialoilta ja hyödyntää hyvinkin erilaisissa tehtävissä olevien ihmisten osaamista tuloksekkaasti.

Kirja on käytännönläheinen opas niin mentorille kuin mentoroitavalle. Sen esimerkkien ja vinkkien avulla on mahdollista rakentaa molempia osapuolia hyödyttävä luottamuksellinen yhteistyösuhde, jossa mentori ja mentoroitava oppivat toinen toisiltaan. Kirja aktivoi lukijaa pohtimaan mentorointisuhteen hyötyjä ja haasteita ja keinoja, joilla ongelmat selvitetään.

Teos sopii kaikille niille, jotka harkitsevat mentoriksi tai mentoroitavaksi ryhtymistä. Siinä on esitelty laajasti erilaisia mentorointisuhteeseen sopivia työkaluja, jotka auttavat haastavissa tilanteissa. Lisäksi kirjassa on käsitelty muun muassa mentorin rooleja, joiden tunteminen auttaa erityyppisten mentorointisuhteiden ymmärtämisessä ja oman mentorin valinnassa.

Kirjan kirjoittajat Marjo-Riitta Ristikangas, Vesa Ristikangas ja Marjut Alatalo ovat kaikki ylimmän johdon coacheja sekä yhteistyön ja johtamisen kehittäjiä. Heillä on pitkä kokemus mentoroinnista suomalaisen coaching-toimialan uranuurtajina ja valmentavan johtamisen pioneereina.

Tervetuloa Valmentava mentorointi -kirjan julkistustilaisuuteen pe 16.8. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs). Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi

Lisätiedot kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/valmentava-mentorointi.html

ja julkistustilaisuudesta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/valmentava-mentorointi-kirjan-julkistamistilaisuus.html

Voit seurata julkistustilaisuutta myös Facebook liven kautta 16.8. klo 9.00 alkaen: https://www.facebook.com/K2HEL/

Taina Parviainen, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 050 358 0846, taina.parviainen@chamber.fi

Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
markkinointi@helsinki.chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.

Helsingin seudun kauppakamari ja Kajaanin ammattikorkeakoulu: Ainutlaatuinen yhteistyömalli yritysten kouluttamisen ja korkeakouluopintojen yhdistämisessä13.1.2020 13:00:00 EETTiedote

Kauppakamarin jäsenyrityksille ja asiakkaille tarjotaan jatkossa mahdollisuus suorittaa korkeakoulutasoisia opintoja samalla, kun osallistuvat kauppakamarin koulutuksiin tai käyttävät KoulutusOnline-palvelua. Helsingin seudun kauppakamari ja KAMK, Kajaanin ammattikorkeakoulu Oy, allekirjoittavat tänään yhteistyösopimuksen koulutusyhteistyöstä. Sopimuksen myötä yhteistyö käynnistyy heti ja opintoja on mahdollista suorittaa keväästä 2020 alkaen.

Helsingin seudun tuotanto ja työllisyys kasvussa – yritysten suhdanneodotukset heikkenemässä2.1.2020 12:00:00 EETTiedote

Helsingin seudun liiketoiminnan kehitys oli vahvaa vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä lähes kaikilla toimialoilla. Jalostusarvo kasvoi vahvasti teollisuudessa, rakentamisessa, informaatio- ja viestintäalalla sekä majoitus- ja ravitsemistoiminnassa. Päätoimialoilla suhdanteiden odotetaan kuitenkin heikkenevän lähikuukausina, selviää Helsingin seudun kauppakamarin Toimialakatsauksesta.