VALMENTAVA MENTOROINTI - Kirjan julkistustilaisuus 16.8.2019

Haluaisitko löytää itsellesi sopivan mentorin, tai haluaisitko itse olla mentoroitavana? Valmentava mentorointi -kirja antaa eväät molempiin tilanteisiin käytännönläheisten neuvojen avulla.

Valmentava mentorointi -kirja tuo mentorointiin tuoreen näkökulman yhdistämällä siihen valmentavan otteen. Teos murtaa perinteistä käsitystä mentoroinnista, missä kokenut konkari siirtää omaa ajatteluaan ja tietämystään nuoremmalle. Moderni mentorointi yhdistää sopivia ihmisiä eri toimialoilta ja hyödyntää hyvinkin erilaisissa tehtävissä olevien ihmisten osaamista tuloksekkaasti.

Kirja on käytännönläheinen opas niin mentorille kuin mentoroitavalle. Sen esimerkkien ja vinkkien avulla on mahdollista rakentaa molempia osapuolia hyödyttävä luottamuksellinen yhteistyösuhde, jossa mentori ja mentoroitava oppivat toinen toisiltaan. Kirja aktivoi lukijaa pohtimaan mentorointisuhteen hyötyjä ja haasteita ja keinoja, joilla ongelmat selvitetään.

Teos sopii kaikille niille, jotka harkitsevat mentoriksi tai mentoroitavaksi ryhtymistä. Siinä on esitelty laajasti erilaisia mentorointisuhteeseen sopivia työkaluja, jotka auttavat haastavissa tilanteissa. Lisäksi kirjassa on käsitelty muun muassa mentorin rooleja, joiden tunteminen auttaa erityyppisten mentorointisuhteiden ymmärtämisessä ja oman mentorin valinnassa.

Kirjan kirjoittajat Marjo-Riitta Ristikangas, Vesa Ristikangas ja Marjut Alatalo ovat kaikki ylimmän johdon coacheja sekä yhteistyön ja johtamisen kehittäjiä. Heillä on pitkä kokemus mentoroinnista suomalaisen coaching-toimialan uranuurtajina ja valmentavan johtamisen pioneereina.

Tervetuloa Valmentava mentorointi -kirjan julkistustilaisuuteen pe 16.8. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs). Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi

Lisätiedot kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/valmentava-mentorointi.html

ja julkistustilaisuudesta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/valmentava-mentorointi-kirjan-julkistamistilaisuus.html

Voit seurata julkistustilaisuutta myös Facebook liven kautta 16.8. klo 9.00 alkaen: https://www.facebook.com/K2HEL/

Taina Parviainen, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 050 358 0846, taina.parviainen@chamber.fi

Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
markkinointi@helsinki.chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.

Helsingin keskustan vetovoimaa on kehitettävä monipuolisesti13.8.2019 07:10:00 EESTTiedote

Helsingin kaupungilla on tulossa syksyllä poliittiseen käsittelyyn selvitys kävelykeskustan laajentamisesta ja mahdollisesta maanalaisen kokoojakadun toteutuksesta. Kehittämislinjaukset pitää tehdä huolella, sillä vetovoimainen Helsingin keskusta on Suomen kansainvälisin ja monipuolisin yrityskeskittymä, joka synnyttää uusia työpaikkoja ja uutta liiketoimintaa, houkuttelee osaajia ja investointeja sekä luo vaurautta koko maahan.

Uudenmaan yritysten suhdannetilanne on edelleen tavanomaista suotuisampi - samaan aikaan pulaa työvoimasta ja kysynnästä31.7.2019 10:10:00 EESTTiedote

Uudellamaalla toimivat yritykset arvioivat tulevaisuuden suhdannenäkymänsä. Suhdannetilannearviot pysyivät lähes muuttumattomina alkukesän 2019 aikana. Yritykset arvioivat tuotannon ja myynnin kasvun jatkuvan, mutta yrityksillä on pulaa työvoimasta ja kysynnästä. Suhdanteiden ennakoidaan heikkenevän kesän lopulla ja syksyn alussa.

Chamber Talent Boost -projekti käynnistyi – yrityksille uudenlaista tukea kansainvälistymiseen27.6.2019 07:15:00 EESTTiedote

Työperäisen maahanmuuton ja kansainvälisten osaajien merkitys osana yritysten kohtaaman osaajapulan ratkaisua on entistä merkittävämpi. Helsingin seudun kauppakamarin kesäkuussa käynnistämä Chamber Talent Boost -projekti tukee yritysten valmiuksia tunnistaa ja löytää kansainvälistä osaamista sekä tehostaa kansainvälisten osaajien kiinnittymistä työmarkkinoille. Chamber Talent Boost -projekti on osa pääkaupunkiseutualueen Kansainväliset osaajat yritysten kasvun vauhdittajina -hanketta.