VALMENTAVA MENTOROINTI - Kirjan julkistustilaisuus 16.8.2019

Haluaisitko löytää itsellesi sopivan mentorin, tai haluaisitko itse olla mentoroitavana? Valmentava mentorointi -kirja antaa eväät molempiin tilanteisiin käytännönläheisten neuvojen avulla.

Valmentava mentorointi -kirja tuo mentorointiin tuoreen näkökulman yhdistämällä siihen valmentavan otteen. Teos murtaa perinteistä käsitystä mentoroinnista, missä kokenut konkari siirtää omaa ajatteluaan ja tietämystään nuoremmalle. Moderni mentorointi yhdistää sopivia ihmisiä eri toimialoilta ja hyödyntää hyvinkin erilaisissa tehtävissä olevien ihmisten osaamista tuloksekkaasti.

Kirja on käytännönläheinen opas niin mentorille kuin mentoroitavalle. Sen esimerkkien ja vinkkien avulla on mahdollista rakentaa molempia osapuolia hyödyttävä luottamuksellinen yhteistyösuhde, jossa mentori ja mentoroitava oppivat toinen toisiltaan. Kirja aktivoi lukijaa pohtimaan mentorointisuhteen hyötyjä ja haasteita ja keinoja, joilla ongelmat selvitetään.

Teos sopii kaikille niille, jotka harkitsevat mentoriksi tai mentoroitavaksi ryhtymistä. Siinä on esitelty laajasti erilaisia mentorointisuhteeseen sopivia työkaluja, jotka auttavat haastavissa tilanteissa. Lisäksi kirjassa on käsitelty muun muassa mentorin rooleja, joiden tunteminen auttaa erityyppisten mentorointisuhteiden ymmärtämisessä ja oman mentorin valinnassa.

Kirjan kirjoittajat Marjo-Riitta Ristikangas, Vesa Ristikangas ja Marjut Alatalo ovat kaikki ylimmän johdon coacheja sekä yhteistyön ja johtamisen kehittäjiä. Heillä on pitkä kokemus mentoroinnista suomalaisen coaching-toimialan uranuurtajina ja valmentavan johtamisen pioneereina.

Tervetuloa Valmentava mentorointi -kirjan julkistustilaisuuteen pe 16.8. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs). Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi

Lisätiedot kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/valmentava-mentorointi.html

ja julkistustilaisuudesta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/valmentava-mentorointi-kirjan-julkistamistilaisuus.html

Voit seurata julkistustilaisuutta myös Facebook liven kautta 16.8. klo 9.00 alkaen: https://www.facebook.com/K2HEL/

Taina Parviainen, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 050 358 0846, taina.parviainen@chamber.fi

Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
markkinointi@helsinki.chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.

Uudellamaalla suuri väestönosa eläköityy - työpaikkojen kasvupaine edellyttää joustavia koulutusmahdollisuuksia14.10.2019 13:56:01 EESTTiedote

Uudenmaan työvoimaan kuuluvista neljännes poistuu työvoimasta 15 vuoden kuluessa. Työpaikkojen määrän ennakoidaan kasvavan 0,75 % vuodessa ainakin vuoteen 2030 saakka. Työpaikat lisääntyvät ennen kaikkea ammateissa, jotka edellyttävät korkeakoulutusta, selviää Kaupunkitutkimuksen Ennakointikamarille ja kauppakamarille tekemästä selvityksestä.

Chamber Talent Boost luo kansainvälisen osaamisen ekosysteemiä10.10.2019 07:00:00 EESTTiedote

Työperäinen maahanmuutto ja kansainväliset osaajat ovat yhä tärkeämmässä roolissa, kun etsitään ratkaisuja yritysten osaajapulaan. Pääkaupunkiseudun kansainvälisen osaajatoiminnan ekosysteemin vahvistamiseksi ja keskeisten toimijoiden välisen yhteistyön tiivistämiseksi on käynnistetty alueen toimijoista koostuva ”Kansainväliset osaajat yritysten kasvun vauhdittajina” -yhteishanke, jossa Helsingin seudun kauppakamari on mukana.

VIISAS PÄÄSEE VÄHEMMÄLLÄ 2.0 – 52 päivitettyä vinkkiä tehokkaampaan ja onnellisempaan elämään7.10.2019 06:00:00 EESTTiedote

Tuntuuko, että työpäiväsi kuluvat sähköpostitulvan, turhien palaverien ja jatkuvan tulipalotilanteiden merkeissä? Eikö aika meinaa riittää tärkeiden töiden tekemiseen? Lipsutko turhan usein tekemään töitäsi iltaisin tai viikonloppuisin, vaikka haluaisit viettää laatuaikaa perheen kanssa? Mikäli tunsit edes yhden piston sydämessäsi, tarvitset tätä kirjaa. Tervetuloa Viisas pääsee vähemmällä -kirjan julkistamistilaisuuteen 11.10.2019!