Valoo

Valokuituverkko rakennetaan ensi vuonna Lappeenrannassa ja Joutsenossa

Valokuituyhtiö Täyskuitu on vahvistanut ensimmäiset valokuituverkon rakentamispäätökset Lappeenrantaan ja Joutsenoon. Liittymien kysyntä on ollut niin suurta, että kuituverkko rakennetaan aiemmin suunniteltua laajemmalle alueelle.

Valokuituyhtiö Täyskuitu on vahvistanut valokuituverkon ensimmäiset rakentamisalueet Lappeenrantaan ja Joutsenoon. Suuren kysynnän ansiosta verkko rakennetaan jopa laajemmalle alueelle kuin alun perin suunniteltiin. Valokuidun tilanneet pääsevät nauttimaan uudesta nopeasta internetyhteydestään jo ensi vuoden aikana.

Täyskuidun toimitusjohtaja Tommi Linna ei peittele tyytyväisyyttään: "Meillä oli korkeat odotukset alueen suhteen emmekä joutuneet pettymään. Lappeenrannassa ja Joutsenossa päästään rakennustöihin heti lumien sulaessa, ja iso osa kaupungista kuidutetaan kesän aikana."

"Päätimme myös jatkaa suuren suosion saanutta 0 €:n tarjouskampanjaamme, jotta saisimme alueiden viimeisetkin kiinteistöt valokuituverkon piiriin. On edullisempaa sekä meille että asiakkaillemme, että vedämme kerralla kuidun mahdollisimman moneen kotiin."

Rakennamme valokuituverkon vain asiakkaillemme, joten asiaa ei kannata jäädä hautomaan. Tätä edullisempaa valokuituyhteyttä ei nimittäin Suomesta saa, joten nyt jos koskaan kannattaa lähteä koko naapuruston voimin mukaan hankkeeseen", Linna huomauttaa.

Lappeenrannan ja Joutsenon rakentamisalueet vuonna 2022:

Karttaan tummanvihreällä merkityt alueet rakennetaan vuonna 2022.

Myös vaaleanvihreällä merkityt alueet rakennetaan jo vuonna 2022, jos alueilta saadaan vielä hieman lisää ennakkotilauksia. Muussa tapauksessa todennäköisesti vuotta myöhemmin.

Rakennettaviin alueisiin voi vaikuttaa tilaamalla liittymän osoitteesta tayskuitu.fi.

Valokuituverkon rakennustyöt aloitetaan keväällä 2022 heti, kun routa irrottaa otteensa maasta. Tarkemmasta aikataulusta tiedotetaan asiakkaille alkuvuoden aikana.

Liittymän hinnoittelu hankkeen loppuajalle:

0 € (+ liittymän avausmaksu 150 €), jos tilauksen tekee ennen 28.2.2022.

2490 € (+ liittymän avausmaksu 150 €), jos tilauksen tekee rakentamisen jälkeen*. Normaalihinta astuu voimaan, kun kotikatu on rakennettu.

*Täyskuitu ei takaa saatavuutta rakentamisen jälkeen. Jälkiliittyminen verkkoon hinnoitellaan ja tutkitaan tapauskohtaisesti hankkeen päätyttyä.

Valoo
Erottajankatu 15-17