Vältä ruuhkat tai tilaa verkosta – Hämeenmaan myymälät palvelevat juhannuksena laajoin aukioloajoin

Osuuskauppa Hämeenmaan ruokakaupat palvelevat juhannusviikollakin laajoin aukioloajoin. Hyvä vaihtoehto juhannusostoksille on myös ruoan verkkokauppa, josta oma toimitusaika kannattaa varata hyvissä ajoin.

Rennon juhannusmenun valmistaminen onnistuu näppärästi esimerkiksi grillissä, jossa tänä kesänä tirisevät perinteisten grillilihojen ja -makkaroiden lisäksi mm. hedelmät ja vihannekset, siipikarjatuotteet, juustot sekä artesaani- ja raakamakkarat.

Torstai on perinteisesti juhannusviikon kiireisin päivä ruokakaupoissa. Ruuhkat voi välttää käymällä kaupassa jo alkuviikosta tai hyödyntämällä laajoja aukioloaikoja. Hämeenmaan myymälöissä rauhallisimmat tunnit ovat pääasiassa varhain aamulla ja myöhään illalla.

– Lahden S-market Renkomäki pitää myös juhannuksena ovensa auki kellon ympäri, ja muutkin myymälämme ovat auki laajoin aukioloajoin. Esimerkiksi Lahden Prismoista Laune ja Holma sekä Hollolan ja Riihimäen Prismat palvelevat juhannusviikollakin klo 23:een asti. Lähes kaikki myymälämme ovat auki läpi juhannuksen, eli ostoksille pääsee myös juhannuslauantaina, kertoo toimialajohtaja Taina Penttinen Hämeenmaalta.

Hyvä vaihtoehto on myös juhannusruokien tilaaminen verkosta. Verkkokaupan palveluita tarjoavat Hämeenmaan alueella Lahden Prisma Laune ja Prisma Syke osoitteessa s-kaupat.fi sekä Prisma Riihimäki ja Hämeenlinnan S-market Goodman osoitteessa foodie.fi.

S-kaupoissa on aikaikkunoita avoinna ja varattavissa aina noin kuukaudeksi eteenpäin, Foodie-myymälöissä viikoksi kerrallaan.

– Nostamme verkkokauppojemme kapasiteettia pyhien alla, mutta tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin, sillä myös kysyntää on runsaasti, Taina Penttinen sanoo.

Noutopisteet palvelevat kaikissa Hämeenmaan verkkokauppamyymälöissä. Kotiinkuljetusta on tarjolla Prisma Sykkeestä Päijät-Hämeen alueelle ja S-market Goodmanista Kanta-Hämeen puolelle. Sijainnista riippuen tilauksen voi saada jopa omaan mökkipihaan saakka.

Yhä monipuolisempaa grillausta

Kesällä ja erityisesti juhannuksena monet suuntaavat maalle ja mökeille. Rennon juhannusmenun valmistaminen onnistuu näppärästi esimerkiksi grillissä, jossa tänä kesänä tirisevät perinteisten grillilihojen ja -makkaroiden lisäksi hedelmät ja vihannekset, siipikarjatuotteet, juustot sekä artesaani- ja raakamakkarat. Kasvis on uponnut myös makkaroihin, ja kala ui lautasille monissa muodoissaan. Paikalliset tuotteet ovat erityisen kysyttyjä kesällä, kun kesäasukkaat saapuvat paikkakunnille.

Pizzojen ja burgereiden suosio jatkuu edelleen, joskin niiden päälle ja väliin laitetaan nyt lihan lisäksi enenevissä määrin kasviksia ja juustoja. Jäätelöissä erityisesti tuutit, puikot ja mehujäät löytävät tiensä ostoskoreihin. Myös vegaaniset jäätelöt ovat entistä suositumpia.

Kesän juomissa korostuu raikkaus – tavallinen ja erikoisvedet sekä muut alkoholittomat juomat maistuvat erityisen hyvin aurinkoisina kesäpäivinä.

Voit tarkistaa oman juhannuskauppasi aukioloajat osoitteesta www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/etu-ja-bonuspaikat. Ruoan verkkokauppojen palvelua tarjoavat myymälät sekä vapaat toimitusajat voit tarkistaa myymälästä riippuen joko osoitteesta www.foodie.fi tai www.s-kaupat.fi

Hämeenmaa – 166 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 2 900 kanta- ja päijäthämäläistä. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 166 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.

Pidä huolta -kampanja haastaa pitämään huolta nuoresta mielestä – Osuuskauppa Hämeenmaalta 10 000 euron lahjoitus21.9.2021 09:05:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena paitsi valtakunnallisesti, myös Kanta- ja Päijät-Hämeessä. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Osuuskauppa Hämeenmaa liittyy 10 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.

Kannustajat-tuella tunnepohjaista taidetoimintaa nuorille19.8.2021 11:58:14 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Hämeenmaan Kannustajat-ohjelma jakaa vuosittain 60 000 euroa tukea kanta- ja päijäthämäläisille seuroille, harrastusyhdistyksille, kulttuuritoimijoille sekä avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöille. Sponsorointiohjelman avulla tuetaan lasten ja nuorten harrastamista sekä hyvinvointia edistävää toimintaa. Viime kevään Kannustajat-äänestyksessä eniten ääniä sai Lahden ensi- ja turvakoti ry, joka järjestää saamansa tukisumman avulla mm. taide- ja tunnetyöpajatoimintaa nuorille.