Valtimonteatteri

Valtimonteatterin syksyn 2020 ohjelmisto pureutuu ihmisoikeuksiin

Kolme vahvaa, kantaa ottavaa teosta, saa ensi-iltansa Valtimonteatterin syyskaudella, jolloin myös teatteri juhlistaa 20-vuotista taivaltaan. Kysymykset; kuka täällä saa olla, millainen pitäisi olla, nostaako ääriliikkeet päätään, mitä jos erilaisia seksuaalisia suuntautumisia ei sallita, onko pakko riisuutua työn takia, holokausti- kuinka siitä pitää tai voi puhua. Valtimonteatterin syyskauden tuotannot pureutuvat vahvasti ihmisoikeuksiin.

Charlotte Jones: ILMAUINTI, suomenkielisen kantaesityksen ensi-ilta 27.8.2020

“Kyllä. Minä rakastin toisia naisia, pidin sauhuttelusta ja miesten housuista.Mutta tekeekö se minut hulluksi?”

Ilmauinti kertoo kahdesta naisesta,ventovieraita toisilleen, jotka lukittiin “poikkeavuutensa” vuoksi 50 vuodeksi vankimielisairaalaan. Toinen heistä oli hieman jälkeenjäänyt, yksinkertainen, seksuaalisesti hyväksikäytetty teini ja toinen lesbo. Perustuu tositapahtumiin.

Ohjaus ja englanninkielisestä alkuperäistekstistä suomennos Carita Drew, lavalla Stella Laine ja Mona Kortelampi. Esityskausi 27.8 - 12.9.2020 Liput @Tiketti.

Asta Rentola: ALASTI, kantaesityksen ensi-ilta 16.9.2020

" Miksi se tuntuu erilaiselta riisuutua alastomaksi omasta päätöksestä, kun että joku toinen pyytää riisuutumaan? Se lopputuloshan on ihan sama."

ALASTI-monologinäytelmä käsittelee alastomuuteen liittyviä yksilöllisiä ja sukupuolipoliittisia kauhuja ja niistä vapautumista.

Teos on surrealistisilla elementeillä leikittelevä tragikomedia, joka hyödyntää fyysisen teatterin keinoja ja karnevalistista liioittelua.

Ohjaustuki: Kari Rentola, lavalla Asta Rentola. Esityskausi 16-9.9.2020. Liput @Tiketti

Maya Arad Yasur: AMSTERDAM, suomenkielisen kantaesityksen ensi-ilta 15.10.2020

“Kenen lasku tämä on? Kuka sujautti sen vaivihkaa oveni alta? Miksi juuri minulle?”

Amsterdam näytelmä sijoittuu vuoteen 2019, Amsterdamiin. Mitä tapahtuu kun israelilaissyntyinen viulisti saa erääntyneen kaasulaskun vuodelta 1944.

Ohjaus Heikki Häkkä. Hepreankielisestä alkuperäistekstistä suomentanut  Patrik Nurminen.  Lavalla Mona Kortelampi, Anna Ranta, Asta Rentola. Esityskausi 15.10- 14.11.2020 Liput @Tiketti

***

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt Valtimonteatterin johtaja, tuottaja, näyttelijä Mona Kortelampi p. 045-195 8355 / mona@valtimonteatteri.com

***

Valtimonteatteri, Aleksis Kiven katu 22, sisäpiha, 00500 Helsinki. www.valtimonteatteri.com                                                                                                                                                               Uudistunut Valtimonteatteri on  rohkeita kokeiluja, uusia muotoja, koskettavia tarinoita.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Maya Arad Yasur: AMTERDAM ensi-ilta lokakuussa 2020Siirry videokanavalle

Mona Kortelampi
Teatterinjohtaja, tuottaja, näyttelijä
mona@valtimonteatteri.com
p.045-195 8355

Valtimonteatteri
Aleksis Kivenkatu 22, sisäpiha

Valtimonteatterin ohjelmisto koostuu monipuolisesta tarjonnasta aina klassikoista nykyteatteriin ja klubi-iltoihin;

• rohkeisiin kokeiluihin
  • uusiin muotoihin
  • koskettaviin tarinoihin.

Emme pelkää perinteitä, uuden tekemistä, yhdistymistä, edistystä, eteenpäin menemistä, riskejä. Pidämme yllä teatterin paloa, sykettä, pulssia. Valtimonteatteri sykkii siis juuri sinulle, me sykimme sinulle!