Valtteri Festivalin ensimmäiset artistit julki – juhannusjuhlaa tähdittävät Ruusut, Litku Klemetti ja Huora

Rakastettu kaupunkilaisten juhannustapahtuma tuo Tampereen keskustaan vahvan kattauksen suomalaisen popin ja punkin huippuartisteja. Musiikin lisäksi ohjelmassa on stand upia.
Valtteri-festivaali tarjoilee kaupunkijuhannuksen viettäjille kantaaottavaa musiikkia ja poptaivaan tähtiä.

Tampereen Tullikamarille levittäytyvä legendaarinen Valtteri-festivaali on julkaissut ensimmäiset artistinsa. Juhannusaattona 23.6. juhlakansaa hemmotellaan kotimaisella punkilla ja räpillä. Illan pääesiintyjänä on tinkimättömästä live-energiastaan ja räyhäkkäästä riffittelystään tunnettu Huora. Lavalle nousevat myös Emma-ehdokkuuksilla noteerattu Lähiöbotox ja melodista suomipunkia ja indierockia risteyttävä Aino & Hajonneet.

Juhannuspäivänä 24.6. siirrytään eteerisempiin tunnelmiin, kun festivaaliväen saattelee hurmioon elektronisen popin tähtiyhtye Ruusut. Päivän muihin huippuesiintyjiin kuuluvat syksyllä 2022 uuden Asiatonta oleskelua -albuminsa julkaissut Litku Klemetti, psykedeelisellä musiikillaan ihastuttava Plutonium 74 ja herkkänä tulkitsijana tunnettu Ville Veikka.

– Tiedossa on upeita keikkoja kantaaottavan ja raskaan musiikin ystäville mutta myös niille, jotka tahtovat viettää keskikesän juhlaa kevyemmän popin säestyksellä. Aaton ohjelmaan on tulossa vielä yksi merkittävä lisäys huhtikuun aikana, kertoo ohjelmapäällikkö Janne Laurila.

Juhannuspäivänä luvassa on myös stand upia, josta tiedotetaan lähempänä tarkemmin. Virallisten ohjelmanumeroiden lisäksi Valtteri tarjoilee tuttuun tapaan herkullista ruokaa suoraan Brocco Cateringin keittiöstä ja tietysti mahdollisuuden jatkaa iltaa Klubin yökerhossa pikkutunneille asti.

Liput Valtteri-festivaaliin tulevat myyntiin Tikettiin perjantaina 10.3. kello 9.

Juhannuspäivänä Tullikamarilla esiintyvät Ruusut-yhtyeen Ringa Manner, Alpo Nummelin, Samuli Kukkola ja Miikka Koivisto. Yhtye julkaisee huhtikuussa 2023 kaksi uutta albumia. Kuva: Julius Konttinen
Valtteri-festivaalin tähtiesiintyjiin kuuluu rakastettu laulaja-lauluntekijä Litku Klemetti.
Juhannusaattona Tullikamarin lavalle nousevat tamperelaisen punk-yhtye Huoran muusikot Ere Manninen, Anni Lötjönen, Saku Sahlstedt ja Paavo Pekkonen. Kuva: Pekka Nurmi

Tampereen Kulttuurikamari Oy hallinnoi legendaarisen Tullikamarin ja tammikuussa 2023 avautuneen Tavara-aseman toimintaa. Tullikamarin punatiiliset tapahtuma- ja konserttisalit Pakkahuone ja Klubi tarjoavat vuosittain estradin noin 600 artistin keikoille aivan Tampereen rautatieaseman kupeessa. Jatkossa tapahtumien määrä kasvaa komeasti, kun Tullikamarin jugend-tyylinen pikkusisarus Tavara-asema täydentää kehittyvän asemanseudun kulttuuritarjontaa omalla, raikkaalla kattauksellaan. Tampereen Kulttuurikamari järjestää myös Uusi Tampere ja Valtteri -kaupunkifestivaaleja.