Vamian opiskelijoiden huikea menestys Taitaja-SM-kilpailussa – kuusi mitalia kuudesta eri lajista!

Taitaja, ammattitaidon SM-kilpailu, on Suomen suurin vuosittainen ammatillisen koulutuksen tapahtuma, jossa ammattiin opiskelevat kilpailevat oman alansa Suomen mestaruuksista. Vuoden 2022 Taitaja-kisat järjestettiin Porissa 16.–19.5.2022.

Vasemmalta: Hampus, Vili, William, Saku, Tatu, Mikael, Matias

Vamiasta Taitajien SM-finaaliin osallistui 11 kilpailijaa. Kotiin saapui torstai-iltana väsyneet mutta onnelliset kilpailijat kuuden mitalin kanssa.

Vamian kilpailijoiden palattua kotiin on lehdistöllä mahdollisuus tulla lehdistötilaisuuteen perjantaina 20.5.2022 klo 13 kuulemaan, kun opiskelijat ja heidän valmentajansa kertovat kilpailukokemuksistaan. Lehdistöllä on myös mahdollisuus haastatella kilpailuun osallistuneita opiskelijoita.

Taitaja2022-kilpailun tulokset:

• Kultaa, Hampus Enlund, Taloushallinto
  • Kultaa, Saku Tuomela ja Tatu Virkola, Kappaletavara-automaatio
  • Kultaa, Vili Niemikorpi, Koneenasennus ja kunnossapito
  • Hopeaa, William Kunwar, Talonrakentaminen
  • Hopeaa (jaettu toinen sija), Matias Järnefelt, CNC-koneistus
  • Pronssia, Mikael Kolehmainen, Verkkosivujen tuottaminen
  • Neljäs sija, Ilmari Halonen, Hitsaus
  • Neljäs sija, Iida Lilja, Lähihoitaja
  • Viides sija, Iisak Voima, Talonrakentaminen
  • Kuudes sija, Leena Niemelä, Hiusmuotoilu

Vuonna 2021 Vamian opiskelijat toivat huikeat seitsemän mitalia kotiin mm. hiusmuotoilusta, yrittäjyydestä sekä koneasennus- ja kunnossapitolajista. Vuonna 2019 opiskelijat voittivat kolme mitalia lajeista hiusmuotoilu, yrittäjyys, talonrakennus ja kirvestyö. Vuoden 2020 tapahtuma peruttiin koronatilanteen vuoksi. Myös aiempina vuosina Vamia on pärjännyt kisoissa menestyksekkäästi.

Taitaja2022-tapahtuman finaalissa Porissa kisattiin 350 nuoren huippuosaajan ja 45 lajin voimin oman alansa ammattitaidon SM-mitaleista. Länsirannikon Koulutus Oy WinNova vastasi yhteistyössä Sataedun kanssa nelipäiväisen suurtapahtuman järjestelyistä. Tapahtumapaikkoina toimivat Porin urheilukeskus, Isomäki ja Länsi-Suomen Pelastusharjoitusalue.

Lehdistö on lämpimästi tervetullut kuulemaan ja valokuvaamaan kilpailijoiden paluutunnelmia perjantaina 20.5.2022 klo 13 Silverian auditorioon!

Vasemmalta: Hampus, Vili, William, Saku, Tatu, Mikael, Matias