Vamoksen voimanainen Ulla Nord Nuorisosäätiöön

Ulla Nord, 47, on nimitetty 1.6.2015 alkaen Nuorisosäätiön nuorisoasumisen kehittämisjohtajaksi. Hän on toiminut aikaisemmin Helsingin Diakonissalaitoksen nuorten palvelualueen johtajan tehtävissä.

Ulla Nord on työskennellyt Diakonissalaitoksella 18 vuotta lasten ja nuorten palveluissa, ja johtanut viimeiset seitsemän vuotta nuorten matalan kynnyksen Vamos-palvelukokonaisuutta. Nuorten asumisasiat ja niiden kehittäminen ovat olleet kiinteä osa Vamoksen toimintaa.

Nuorisosäätiössä käynnistettiin keväällä 2014 koko konsernia koskeva kehittämishanke, jonka tarkoituksena oli tarkastella ja uudistaa muun muassa organisaation rakennetta, toimintatapoja ja -malleja, palveluita sekä selvittää henkilöstötarpeita.

Vuonna 2015 työtä on jatkettu organisaatiorakenteen uudistuksen toteuttamisella ja erityisesti johtamista vahvistamalla, jota Ulla Nordin valinta vahvasti tukee.

- Olen erittäin iloinen tästä mahdollisuudesta ja uusista haasteista nuorisoasumisen kehittäjänä. Uskon, että yhteistyössä eri toimijoiden kanssa kykenemme kehittämään entistä parempia asumisratkaisuja ja asumisen tukea, tuore nuorisoasumisen kehittämisjohtaja Ulla Nord sanoo.

- Tulevaisuudessa on pystyttävä entistä paremmin vaikuttamaan siihen, että nuorille suunnattuja kohtuuhintaisia asuntoja rakennetaan riittävästi ja uudenlaisia asumismuotoja kehitetään vastaamaan nykypäivän tarpeita ajatellen. Myöskin asumisen tuen palveluja on kehitettävä ennaltaehkäisevämpään suuntaa. Pitkän työkokemuksen pohjalta toivon, että asuminen huomioitaisiin osana nuorisotakuuta, muuten uhkana on hyvää tarkoittavien toimenpiteiden epäonnistuminen. Ilman asuntoa ja riittävää tukea nuorten on vaikea kiinnittyä mihinkään toimenpiteisiin kestävästi.

Ulla Nord raportoi Nuorisosäätiö-konsernin asiamiehelle ja hän on myös johtoryhmän jäsen.

Nuorisosäätiö - nuorisoasumisen puolestapuhuja

Nuorisosäätiö tukee nuoria aikuisia itsenäiseen asumiseen ja elämään rakennuttamalla ja ylläpitämällä kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja. Nuorisosäätiö tarjoaa asukkailleen myös itsenäiseen asumiseen liittyvää neuvontaa, ohjausta ja tukea elämänhallintaan. Nuorisosäätiöllä on 3 201 asuntoa (1.6.2015 tilanteen mukaan) ja noin 4 500 asukasta.

Vuonna 1961 perustettu Nuorisosäätiö on yleishyödyllinen yhteisö, jonka tarkoituksena on sosiaalinen nuoriso- ja kasvatustyö nuorten itsenäistymistä tukemalla. Olemme auttaneet aikuisuuteen jo yli 12 000 nuorta.

Lisätietoja:

- Nuorisoasumisen kehittämisjohtaja Ulla Nord, puh. 050 578 1259, ulla.nord@nuorisosaatio.fi

- Nuorisosäätiön asiamies Aki Haaro, puh. 040 138 0329, aki.haaro@nuorisosaatio.fi

NUORISOSÄÄTIÖ JATKAA KORJAUSTOIMIAAN, JOTTA SE TÄYTTÄISI YLEISHYÖDYLLISYYSVAATEET TULEVAISUUDESSA4.6.2018 14:49:49 EEST | Tiedote

Nuorisosäätiö on vastaanottanut ARAn 4.6.2018 antaman päätöksen, jonka mukaan ARA peruttaa Nuorisosäätiön yleishyödyllisyysaseman. Nuorisosäätiön johto käy päätöksen huolella läpi ja arvioi vakavasti ratkaisun yksityiskohtiin liittyviä vaikutuksia. Nuorisosäätiö jatkaa aloittamiaan korjaustoimia, jotta säätiö täyttäisi arava- ja korkotukilain yleishyödyllisyyssäännökset.